ظریف - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی جداگانه با همتایان ارمنستانی و آذربایجانی دو طرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها دعوت کرد.

به گزارش مشرق، در پی بروز درگیری نظامی بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب (یکشنبه) با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی به صورت جداگانه تلفنی گفت و گو کرد.

ظریف در گفتگوی تلفنی با زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان و همچنین با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت و شرایط میدانی و همچنین ابراز نگرانی از شرایط به وجود آمده، دو طرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها و همچنین آغاز مذاکره در چارچوب حقوق و قوانین بین المللی دعوت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از تمام ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس، آغاز گفتگو و استقرار صلح و آرامش را به دو طرف اعلام کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در توئیتی ضمن اعلام آمادگی برای فراهم کردن گفت و گو بین آذربایجان و ارمنستان خاطرنشان کرد: منطقه هم اکنون نیازمند صلح است.

پیش از این نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار توقف فوری درگیری ها بین دو کشور شد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای استفاده از ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش‌بس و گفت‌وگو بین دو طرف اعلام کرد.

به گزارش مشرق، منطقه «قره‌باغ کوهستانی» (ناگورنو قره‌باغ) بار دیگر پس از سه ماه صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و شبح جنگ بار دیگر بر این منطقه سایه افکنده است.

اولین درگیری‌ها به نظر می‌رسد از بامداد یکشنبه (ششم مهر) آغاز شده و وزارت دفاع آذربایجان صبح امروز اعلام کرد که مواضع و شهرک‌های مرزی این کشور از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتی از میان نظامیان و غیرنظامیان به همراه داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 4
    استانهای جدا شده از دامن مام میهن، فقط با بازگشت به آغوش باز سرزمین مادری به آرامش واقعی میرسند.
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      اگه اونطور باشه روسیه هم میتونه مدعی باشه چون تا سال70 تحت کشور شوروی بودند .... چند قرن قبل هم یه مدت هم تحت سیطره عثمانی بودند... خود کشور ایران هم چند صده تحت اختیار حجاز بود از زمان خلیفه دوم تا چند قرن.... بس کنید این خزعبلات رو که فلان کشور مال ما بوده
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    درسته قره باغ توسط ارمنی های اشغال شده ولی جنگ خوب نیست به نظر من باید مذاکره کنند...
  • الم IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    کاش اقای ظریف وقت گرانبهایش را برای رایزنی مشکلات خودمان میگذاشت و صلح میطلبید برای دیگران صلح میخواد برای ما جنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس