کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی در «استان تهران»/افزایش بیماران بدحال - کراپ‌شده

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: میزان یا درصد بیمارانی که بدحال هستند و باید در بخش ویژه بستری شوند بیشتر شده و بیماران بدحال‌تر شده‌اند.

به گزارش مشرق، نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره «آخرین وضعیت بیماران کرونا در استان تهران»، اظهار داشت:‌از نظر بستری بیماران، ما در پیک بیماری هستیم؛ اگرچه طبق پیش‌بینی‌هایی که می‌کردیم، توانستیم افزایش ظرفیت در تخت‌ها را داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی از بخش‌های ویژه بیمارستانی که حدود 25 درصد از کل تخت‌های ویژه است، به بیماران کرونایی اختصاص یافته و این بیماران بستری هستند و حدود 20 درصد کل تخت‌های بیمارستانی نیز به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود:حدود 30 درصد تخت‌ها نیز قابل استفاده برای بیماران کووید19 نیست؛ بنابراین این عدد، عدد بالایی است؛ یعنی تخت عملیاتی که می‌توانیم بیماری در آن بستری کنیم شاید به درجه اشباع رسیده و بسیاری بیمارستان‌ها در بخش اورژانس خود، بیماران کرونایی زیادی دارند، اما قابلیت انتقال به بخش، به خصوص به بخش «آی‌سی‌یو» ندارند.

توکلی بیان داشت: بیماران بدحال‌تر هستند و میزان یا درصد بیمارانی که بدحال هستند و باید در بخش ویژه بستری شوند بیشتر شده و بیماران بدحال‌تر شده‌اند و به حدود 35 درصد در برخی بیمارستان‌ها رسیده‌ایم؛ در نتیجه این باعث شده مدیریت در شرایط فعلی بسیار سخت شود.

وی متذکر شد:اکنون در اوج مسائل دیگری از جهت بیماری کرونا هستیم و اینکه باید ارائه خدمت به بیماران غیرکرونایی را نیز درنظر بگیریم و ایجاد توازن بین خدمات به بیماران کرونایی و غیرکرونایی بسیار مهم است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران تأکید کرد: اگر ادامه روند به همین ترتیب باشد، باید به زودی به سمت راه‌حل‌های جایگزین برویم که صحبت‌هایی در این خصوص کرده‌ایم؛ ضمن اینکه سعی می‌کنیم راه‌اندازی پروژه‌های جدید درمانی را تسریع کنیم.

توکلی خاطرنشان کرد: آنچه بسیار مهم است این است که اگر سطح پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها بخواهد به همین ترتیب باشد و رفتار پرخطر مردم از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا نکند، انتظار وضعیت خوبی نخواهیم داشت. 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به شرایط ویژه استان تهران، در مراکز درمانی با کمبود تخت روبه‌رو هستیم؟»، خاطرنشان کرد: بله ،در برخی مراکز تخت بیمارستانی کم داریم و تنها نقطه قوتی که در حال حاضر داریم، یکی شدن سیستم هدایت EOC کل بیمارستان‌های استان تهران است که این متمرکز شده و این یکی شدن، کمک می‌کند تا اگر بیمارستانی آمادگی و ظرفیت پذیرش نداشت اعلام کرده و بتوانیم بیماران را به بیمارستان دیگری هدایت کنیم. 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران یادآور شد: اکنون بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، نوعا با اورژانس جابجا می‌شوند و این موضوع باعث هماهنگی شده و در هر زمانی که بیمارستانی اعلام عدم ظرفیت کند، موضوع بررسی و جایگزین می‌شود.

توکلی تصریح کرد: همچنین بیمارستان‌ها را به صورت آنلاین مشاهده می‌کنیم. در حال حاضر بیماری که در بیمارستانی روی زمین مانده باشد، نداریم و اگر تخت وجود نداشته باشد نیز بیمار در اورژانس پذیرش می‌شود و کارهای لازم درمانی تحت نظر مشاوران عفونی صورت می‌گیرد تا درمان بیمار عقب نیفتد.

وی ادامه داد: اما آنچه  به ما خطر را نشان می‌دهد، تعداد بیمارانی هستند که در اورژانس‌ها بستری شده‌اند و منتظر انتقال به بخش هستند و این برای ما یک زنگ خطر است؛ چراکه بیماران بستری ما در تهران روزانه 600 تا 700 بیمار است و از طرفی دیگر، تعداد بیماران ترخیصی کم است؛چرا که بیماران بدحال هستند. 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در دو هفته اخیر این پیک افزایش یافته و این افزایش، بار زیادی را روی مراکز درمانی و بیمارستانی ایجاد کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    ازبرکات کنکور، بازگشایی مدارس و آزادی سفرها
  • مهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    مسولین بی کفایت .حالا بیاید مدارس و دانشگاها روبازگشایی کنید
  • DK ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    این که چیزی نیست بذار همین طور دولت بی خیال بمونه ببین چه فاجعه ای میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس