آذربایجان  ارمنستان

ناتو با درخواست توقف سریع درگیری‌ها بین دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد که مشکلات موجود باید از طریق دیپلماتیک حل شوند.

به گزارش مشرق، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یکشنبه بعد از ظهر در خصوص دور تازه درگیری‌ها بین دو کشور همسایه ارمنستان و آذربایجان موضع گیری کرد.

بیشتر بخوانید:

بورل: درگیری بین آذربایجان و ارمنستان نگران کننده است

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» سخنگوی ناتو اعلام کرد که ارمنستان و آذربایجان باید به فوریت خصومت علیه همدیگر را متوقف کنند. ناتو اعلام کرده که این کشمکش تنها از طریق مجاری دیپلماتیک قابل رفع شدن است.

بیشتر بخوانید:

هشدار ارمنستان به ترکیه درباره مداخله در تنش با باکو

اولین درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه از بامداد امروز آغاز شد و هر دو طرف یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا جنگ بین ارمنستان و آذربایجان در راه است؟

باکو از انجام اقدامات تلافی‌جویانه خبر داده و گفته واحدهای پیشرفته ارتش آذربایجان در حال به کار بستن اقدامات تلافی‌جویانه برای سرکوب تحرکات نیروهای ارمنی هستند تا از امنیت جمعیت غیرنظامی که نزدیک خط مقابله نظامی زندگی می‌کنند اطمینان یابند. وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرده که نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده‌اند. وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیروهای خود خواسته است تا در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    14 6
    قره باغ داره آزاد میشه نیازی به مذاکره نیست آن کشورهای که دم از مذاکره میزنند و خواهان پایان جنگ هستند از این ترس دارند قره باغ آزاد بشه تو روز اول هشت روستا آزاد شده
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      7 0
      مرگ بر صهیون جهانی....
    • مینا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      1 1
      به ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ مرگ بر هر آدم نفهمی که نفهمید مسلمون مسلمون هستش در مقابل غیر مسلمون باید ازش حمایت کنیم
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 5
    چرا ناتو در این سی سال که خاک آذربایجان در اشغال ارمنستان بود خفه شده بود و الان صدایش بلند شده؟ اقدام جنگی و خصمانه از طرف ارمنستان غاصب و جنایت کار صورت گرفته نه آذربایجان که به دنبال دفاع از تمامیت ارضی و آزادسازی اراضی اشغال شده خود است؟ شما چطور با یک قطعنامه همگی بر سر صدام ریختید و او را از کویت بیرون کردید ولی قطعنامه های خودتان برای پایان اشغال قره باغ و مناطق اطراف آن توسط ارمنستان را نادیده می گیرید؟
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      6 3
      واقعا راست میگوئید غرب از اشغال قره باغ توسط ارمنستان خرسنده و الانکه آذربایجان توانست بخشی ولو بسیار کوچک از خاکشو پس بگیره اون کشورها ترسیدند
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 6
    آذربایجان و رژیم صهیونیستی متحدان نزدیک یکدیگر هستند، به گونه‌ای که باکو حدود ۴۰ درصد نفت وارداتی تل‌آویو را تأمین کرده
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      7 6
      فعلا که ارمنستان جونت داره تو قدس شریف سفارتخانه باز میکنه
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      6 2
      ارمنستان تو قدس سفارت دایر میکنه ! ارمنستان از شهادت حاج قاسم خوشحال شد و تبریک فرستاد به ترامپ درحالی که جمهوری آذربایجان تسلیت گفت و اعلام کرد شهید ایران شهید ماست الانم که ناتوی کودک کش طرف ارمنستانه مشخصه کی حقه ! ضمنا قره باغ خاک اسلام بوده و خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس