نمکی: کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتم تا به دلیل ترددهای بی‌‌رویه مضطرب نمی‌‌شدم

وزیر بهداشت گفت: نمی‌گذاریم در عرصه بین المللی در مبارزه با کرونا از هیچ کشور پیشرفته‌ای عقب بیفتیم و با دل و جان کار می‌کنیم و مقاومت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: دفاع مقدس به ما درس‌های مهمی آموخت، جبهه‌ها مدرسه عاشقی بود، اولین درسی که می‌شد در جبهه‌ها آموخت درس عشق بود، این عشق بود که این صحنه‌های ماندگار از دفاع مقدس را به یادگار گذاشت.

وی افزود: دومین درسی که ما از جبهه و جنگ گرفتیم این بود که نباید مرعوب هیمنه و عظیمت پوشالی دشمن شد و آموختیم که با ایمان و پشتکار می‌توانیم هیمنه دشمن را در هم شکست. اگر ایمان و رشادت نبود ما خیلی از جاها را باخته بودیم و اینکه دیدید بعد از ۸ سال یک کشور تنها یک میلی متر از خاکش را در میز مذاکره از دست نداد دلیلش ایمان و پشتکار بود.

بیشتر بخوانید:

نمکی گفت: سومین درس ما از دفاع مقدس این است که هر جا ایستادیم بردیم، هر جا بر اصولمان تکیه کردیم و هر جا در کنار هم قرار گرفتیم قطعاً برنده میدان مبارزه هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: اوایل بهمن ماه و اواخر پاییز بود که ما گزارشی از چین در مورد بیماری کرونا دریافت کردیم، دوستانم را جمع کردم و گفتم که یک ویروس پا به عرصه طبیعت گذاشته است که روزهای سختی را برای کل جهان دارد وقتی رفتیم برای بستن مرزهای کشور با چین برخی از افراد خیلی ساده لوحانه به ما نگاه می‌کردند و حتی ما را مسخره می‌کردند.

وی گفت: تلاش کردیم پروازها را مقصد چین ببندیم اما گفتند به دلیل تحریم‌ها و دیگر مسائل این کار شدنی نیست، شروع کردیم به جبهه آرایی و سنگر ساختن، دفاع سنگینی که ما در موج سخت اول کرونا داشتیم به خاطر همین جبهه آرایی بود.

نمکی خاطرنشان کرد: همین شبکه‌های معاند که الان خفه شده هستند تا زمانی که موج بیماری به خودشان نرسیده بود به ما تاختند اما بعد از اینکه موج کرونا به شهر و کشور خودشان رسید دیگر لال شدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در بهترین شرایط ۱.۶ تخت به ازای هزار نفر جمعیت داریم این در حالی است که در کشورهای اروپایی و آمریکایی تعداد تخت‌ها بیشتر بود اما بیماران در خیابان‌ها و پشت در بیمارستان‌ها رها شدند در حالی که در ایران چنین نبود.

وی گفت: ۲۵۰ نفر از بچه‌های بسیجی به کنار ما آمدند تا سامانه ۴۰۳۰ را راه اندازی کنیم و همدلی‌ها ادامه داشت تا در اردیبهشت ماه مرگ‌ها را به روزانه ۳۰ نفر کاهش دادیم.

نمکی ادامه داد: من اهل این نیستم وقتی کشورم در تنگناها است هر روز خودم را به زمین بزنم و گلایه کنم، صبر کردم تا کرونا آرام بگیرد و بعد گلایه‌هایم را بگویم.

وی گفت: من آماده شدم وارد فتنه‌های سیاسی نشوم وقتی این موضوع را قبول کردم یعنی یار ندارم و در سختی‌ها کسی از من دفاع نکرد، اگر من نامه به شهید قاسم سلیمانی نوشتم برای این بود که همدل‌تر و هم زبان تر از آن شهید ندیدم و خواستم صدایم را به خداوند برساند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر در کرونا شکست بخوریم پایه‌های نظام شکست می‌خورد برای همین اعلام کردیم دیگر گلایه نمی‌کنیم و حتی اگر همکاران من حقوق هم نگیرند کار می‌کنند، ما آمده‌ایم برای فداکردن جانمان.

نمکی گفت: نمی‌گذاریم در عرصه بین المللی در مبارزه با کرونا از هیچ کشور پیشرفته‌ای عقب بیفتیم و با دل و جان کار می‌کنیم و مقاومت می‌کنیم. تردیدی در این تصمیم ندارم چراکه این وعده الهی است که اگر مقاومت کنید حتماً پیروز می‌شوید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    16 3
    آقای دکترنمکی چشم نخوره عجب حرفای خوبی میزنه
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      4 0
      فالله خیر حافظا وهو ارحم الراحمین.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 0
      ماشاالله و لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      ایکاش اجرای طرح ترافیک را متوقف میکرد تا ابتلا کمتر بشود.
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      7 1
      فقط حرف زدن نیست جناب وزیر عملکردشان هم خوبست ماشاالله.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    8 0
    من آماده شدم وارد فتنه‌های سیاسی نشوم وقتی این موضوع را قبول کردم یعنی یار ندارم و در سختی‌ها کسی از من دفاع نکرد
  • p IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 11
    معمولا یک بچه یک پدر قوی لازم دارد با این اشک و آه و ...شما ، کل مردم ایران ناامید میشن
  • حسین IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 0
    نگران نباش خدا با همه هست از اونیکه توی چاه گیر کرده بگیر تا اونی که رفته فضا کابل ارتباطش با زمین قطع شده !
  • حاجی اذری IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    10 1
    سلام وزیر عزیز من کان لله کان الله له. مطمئن باش پیروزی از ان ماست خدا وعده داده است و وعده خدا حتمی است احسن بر شما با شهدا مشهور و محشور باشی بدان که در این راه ملت ایران تنهایت نمی گذارند .ایران و ایرانی هر کسی را که صادق یافت جان در راهش نهاد نمونه اش حاج قاسم بود پیروز و سر بلند باشید.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    15 0
    اگر گلایه نکنی از کجا بدانیم دراین شرایط کرونا در دولت چه می‌گذرد. باید گفت ودست دشمنان را از دست درازی به بیت المال بست.!!!
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    8 2
    شما فقط جواب این سوال رو بده که چرا از تجربه موفق درمان با طب بومی فراری هستید؟ چرا به جای آزمودن و رد به قول خودتان علمی اثر این داروها برچسب شارلاتان می زتید
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      این طب بومی باید مرجعی داشته باشد یا نه ؟ اگر بر طبق کتاب قانون سینا هم عمل کنید . ان زمان کرونا نبود.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    مرحبا به وزیر انقلابی ،مردمی و ولایتمدار !
  • علی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    آقای دکتر نمکی عزیز، شما تنها نیستی. به خدا توکل کن کفایتت می کند. بعد از خدا، 84 میلیون ایرانی مصمم و سخت کوش، دریا دل، شجاع و سربلند هم پشتیبان شمایند.
  • مهدی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 1
    رهبر انقلاب هم گفتند امکان حمله بیولوژیک هست چرا شماها هنوز فکر می کنید چین عامل اصلی شیوع در جهان هست؟! مگر شیوع کرونا در کشتی آرژانتینی موجب تحیر همگان نشد؟! آن هم کار چین بود؟!
  • سربدار GB ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    کار برای خدا دلسردی ندارد( امام خمینی (ره) تدبیر کنید از همه دانشجویان کمک بگیرید نگید نه دانشجو چیزی بلد نیست تازه وارد دانشگاه شده از همه دانشجویان کمک بخواهید ما در جنگ از همه کمک می گرفتیم از بسیجی تازه وارد به جبهه ،بسیجی تازه وارد به جبهه چنان طرحهای خوبی برای غافلگیری دشمن طراحی کردند همه هاج و واج مونده بودند کمک بخواه کمک بخواه کمک بخواه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    یاقهرن یا گلایه
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 1
      اولا که اینطور نیست. ولی اقتضای این دولت قهر وگلایه را می طلبد.
  • NL ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    حرف ها نمکی بدرد هورا و ماشااله مشتی ساده لوح فرصت طلب می خورد. 1- ان زمان که هواپیما از چین می امد می بایست ازمایش و قرنطینه می کردید. 2- امار کشته ها ما در مقایسه با همه دنیا حدود 5 برابر است . این یعنی خوب عمل کردن؟ 3- این بیماری نه واکسن دارد و نه دارو بسیار ساده است. فقط باید التهاب مزمن مردم را کاهش داد. در غیر این صورت بتدرییج همه بیماران زمینه ای خواهند مرد.
  • تاجر شهرآشوب IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    به داشتن چنین وزیر بسیجی و قدردان بسیجی افتخار می کنم. حیف از چنینی وزیری که در این دولت بی لیاقت باشد. ان شاءالله در دولت جوان و انقلابی تمامی وزرای چنین بسیجی باشند.
  • US ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    پاداش بازنشسته های بهداشت ودرمان را پرداخت نماید خواهشن به خدا گرفتاریم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    عجب زرنگیه باشه نه اینکه توی بیمارستانها صفا و صمیمیت و خدمت رسانی موج میزنه کم مونده مریضو بکشند فقط تعداد اندکی از کادر پزشکی و پرستاری دلسوزانه کار می کنند ضمنا ابلاغ بفرمایید ساعت آخر خدمت هم جزو موظفی هست نه ساعت آرایش
  • مهدی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    وزیر محترم باید سر کارش باشه مراسم فلان و بهمان در زمان کرونا اصلا درست نیست ایشون باید الان در حال پیگیری طرح های بهداشتی و باشه نه این که سخنرانی کنه نه فقط ایشون بقیه مسئولین
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    اقای نمکی شما و کادر درمان تلاش میکنید مردم هم متوجه میشوند. گلایه هم باید بکنی ایا به شما تذکر دادن .اگر گلایه نکنی که عزیزهای خانواده بیشتر از دست میروند. جان مردم مهم تر از نظر دولت است .شما از طرف خودتان میتوانید گرسنه خدمت کنید حتما حقوقتان را هم گرفتید ویا انقدر دارید که گیر یک کیلو مرغ نباشید ولی پرستارها وکادر درمان اوضاع اقتصادی شما را ندارند.تازه گلایه شما تازه چیزی نبود.کمترین چیز را گفتید .مردم میفهمند.چه اشتباهاتی صورت میگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس