کد خبر 1123153
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

به گزارش مشرق، کبری آسوپار، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: خبر برایم عجیب بود؛ نه اصل برگزاری "رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج" که بسیاری از فعالان مجازی انقلابی از آن بی خبر هستند، شاید از آن رو که کارت بسیج ندارند؛ بلکه تعجبم صرفاً از یک بخش این رویداد و مربوط به انتخاب کاندیداهای بخش انتخاب چهره فضای مجازی سال بود. خبر را بخوانیم: "اختتامیه‌ی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در مجتمع پنج آذر برگزار شد. در این مراسم، سرکار خانم آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، از بین پنج کاندیدای معرفی شده به این رویداد، برنده عنوان چهره سال فضای مجازی بسیج شد. کاندیداهای انتخاب شده در این بخش رویداد عبارت بودند از: حاج محمود کریمی، حجت‌الاسلام محمد مداح، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، محسن چاوشی و آمنه سادات ذبیح‌پور."

تعجب کردم که چطور بزرگواران و عزیزانی به عنوان کاندیدای چهره‌ی سال فضای مجازی انتخاب شده‌اند که هیچ‌کدام، شهرت و هویت حقوقی و موقعیت اجتماعی خود را از فضای مجازی بدست نیاورده‌اند و حتی اغلب، فضای مجازی برایشان چیزی جز بازتاب فعالیت‌شان در فضای حقیقی نیست که معلوم هم نیست خودشان عهده‌دار آن هستند یا صفحه‌شان را فرد دیگری به عنوان ادمین اداره می‌کند؟!

این عزیزان هر کدام فالوورهای زیادی در فضای مجازی دارند، اما این فالورها حاصل فعالیت آنان در عرصه‌ی حقیقی‌ست و چون پیش از ورود به شبکه‌های اجتماعی، در فعالیت فرهنگی خود توانسته‌اند چهره شوند، آن شهرت حقیقی، اعتبارشان در مجازی شده است. وگرنه کدام یک از این عزیزان، گزاره‌ی هویتی‌شان فعالیت مجازی‌ست؟

صرف صفحه داشتن در یک شبکه اجتماعی و گذاشتن گزارش و خلاصه‌ای از فعالیت‌های دنیای حقیقی در دنیای مجازی که کاربر را فعال مجازی نمی‌کند، حتی اگر مداح، خواننده یا روحانی شهره‌ای باشد! که اگر این‌طور باشد، باز هم، با کمی چاشنی مزاح، جای اعتراض به سازمان بسیج خواهد بود که چرا حضرت آقا را به عنوان چهره سال فضای مجازی معرفی نکردند؛ فعالیت بهتر و عمیق‌تری در فضای مجازی دارند و البته با چند اکانت به زبان‌های مختلف و فالوور بیشتری هم؛ این‌طور نیست؟ حتی کارت بسیج که هیچ، سابقه‌ی عضویت در بسیج هم دارند!

من معیارهای انتخاب کاندیداهای چهره سال فضای مجازی بسیج را گشتم و نیافتم، اما دوست داشتم چهره‌ی سال فضای مجازی بسیج، کسی باشد که شهرت در فضای مجازی را از فعالیت شخصی مجازی کسب کرده و بی اتکا به شهرت حقیقی و یا اتصال به این سازمان و نهاد، روی پای خود ایستاده است. کم سن باشد و تشویق شود و... البته حضور این چهره‌های معروف در فضای مجازی مغتنم و قابل تحسین است، اما فکر می‌کنم وظیفه‌ی امثال بسیج معرفی چهره‌های خوب و نه چندان مطرح باشد، تا چهره شوند و انگیزه‌ی بیشتر برای فعالیت بگیرند و...، و نه جایزه دادن به چهره‌هایی که خود به دلیل فعالیت‌هایی دیگر به قدر کفایت چهره‌اند.

۵ مهر۹۹

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    11 10
    درود بر همه مسلمانان حقیقی و واقعی و رهبرم....
  • محسن CA ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 3
    مشرق محترم! نویسنده ، همان طور که خودش هم گفته، با «چاشنی مزاح» این پیشنهاد را داده است، یعنی می گوید اگر قرار باشد چنین اشخاصی انتخاب شوند چرا حضرت آقا را انتخاب نمی کنید؟ اما شما گویا موضوع را جدی تلقی کرده اید. به هر حال تیترتان که کاملاً جدی است.
    • محسن US ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      1 0
      دوستان محترمی که منفی داده اند، گویا نه منظور بنده را امتوجه شده اند و نه اصل مطلب را. و گرنه به چه چیز منفی داده اند؟!
  • کامران IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 3
    خواهشا جایگاه ولایت رو مخدوش نکنید
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    6 3
    سلام ودرودخدا بر رهبر عزیزمان امام خامنه ای. حفظه الله.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 3
    جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای. سلام الله.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 3
    رهبری عزیز انقلاب نیازی به این تعریف‌ها ندارند.!!!
    • عبدالحسین IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      2 0
      والا این مزاح بودش اگر هم تمجیدی شده از دفتر حضرت آقا بوده نه خودشون خودشون که تاج سرن، نیازی به این حرفا ندارن
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 3
    حضرت آقا نیازی به این تعریف‌ها ندارند. شان ایشان بالاتر ازاین تعریفهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس