عضو پارلمان عراق: اتهام زنی به الحشد الشعبی سناریوی بیگانگان است - کراپ‌شده

عضو پارلمان عراق گفت که حملات به نهادهای دیپلماتیک در عراق و اتهام زنی به الحشد الشعبی در خصوص آن سناریویی برنامه ریزی شده از سوی بیگانگان است.

به گزارش مشرق، عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق تاکید کرد که متهم کردن الحشد الشعبی درباره دخالت در برخی ناامنی‌ها در عراق، سناریوی برنامه ریزی شده از سوی خارجی‌هاست.

«مهدی تقی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «الحشد الشعبی یک نهاد امنیتی رسمی است که تحت لوای دولت عراق است و طرف‌های خارجی به (برخی داخلی‌ها) درباره اتهام‌زنی به الحشد درباره دخالت آن در برخی خلل‌های امنیتی در کشور خط دادند».

وی  تاکید کرد: مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان بیگانه برای اجتناب از هر گونه مناقشه‌ای در داخل خاک عراق کار درستی بود و الحشد هیچ گاه عامل خلل امنیتی در عراق نبوده است.

تقی افزود: موضع ما درباره لزوم حفظ امنیت سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در عراق روشن است و دستگاه‌های ذیربط از جمله اطلاعات، باید هویت عاملان حملات به این نهادها را شناسایی کنند.

عضو پارلمان عراق گفت: ما از روابط دیپلماتیک با همه کشورها به منظور حفظ منافع کشور حمایت می‌کنیم.

اخیرا به دنبال حملات متوالی به اطراف سفارت بغداد، منابع و رسانه‌های آمریکایی و عربی نوشتند که وزیر خارجه آمریکا سران عراق را تهدید کرده که این حملات اگر ادامه پیدا کند، واشنگتن سفارت خود را خواهد بست.

منابع یادشده حتی گفته‌اند آمریکا با طرح این ادعا می‌خواهد بار دیگر گروه‌های مقاومت از جمله الحشد الشعبی و گردان‌های حزب‌الله را هدف قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    هر وقت راه حل/های بستن دهن دغل و دروغ آفرین غربیها رو یادگرفتیم آنوقت افسر جنگ نرم هستیم. تحلیل گفتمان کنید، عین استراتژی خودشون رو به خودشون برگردونید. با آمریکا باید فرسایشی کار کرد، هنگ میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس