خداحافظی استقلال با لیگ قهرمانان آسیا

دیدار استقلال و پاختاکور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شکست دو بر یک شاگردان مجید نامجومطلق و حذف آبی‌پوشان ایران از مسابقات پایان یافت.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان رفت که این دیدار با پیروزی دو بر یک پاختاکور به پایان رسید.

به این ترتیب استقلال از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شد تا رویای آبی پوشان در آسیا نیمه تمام باقی بماند. تیمی که با سرمربی موقت وارد قطر شده بود. پاختاکور هم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد. 

البته در این مسابقه داور عمانی پنالتی آشکار استقلال را در نیمه دوم ندید تا زمینه حذف آبی پوشان را فراهم کند.

فیلم/ خلاصه بازی پاختاکور ۲ - استقلال ۱

داور: احمد ابولکر الکاف( عمان)

کمک داوران: ابوبکر الامیری، رشید حامد( عمان)

کارت زرد:ارسلان مطهری، محمد دانشگر، آرش رضاوند،  میلاد زکی پور، مهدی قائدی ( استقلال)ایگور کریمتس، سفیف، سوینوف ( پاختاکور)

کارت قرمز:-

گل: علی کریمی( دقیقه ۳۲ ) برای استقلال دراگان سران( دقیقه ۴۳) دردیوک( دقیقه ۴۷) برای پاختاکور

ترکیب استقلال:سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، علی کریمی، مسعود ریگی( از دقیقه ۸۰ فرشید باقری)، فرشید اسماعیلی( از دقیقه ۶۷ زکریا مرادی)، ارسلان مطهری( از دقیقه ۵۳ آرش رضاوند)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته

سرمربی: مجید نامجو مطلق

ترکیب پاختاکور ازبکستان:علی‌اونوف،‌ اسمایلوف، ماشاریپوف،‌ دراگان کران، کریمتس، خامداموف( از دقیقه ۷۲ سردیف)، ژامرابکوف( از دقیقه ۹۰+۲ اعظم اف)، سویونوف، سابیر خوجایف( از دقیقه ۸۴ سیدکوف) ، سایفف، دردییوک( از دقیقه ۷۲ ایگور سرگیف)

مربی: پیتر اگ هویسترا( آرولادزه سرمربی تیم پاختاکور به کرونا مبتلا شده است.)

نیمه اول

بازی در دقایق اولیه بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند یکدیگر را محک بزنند تا بتوانند موقعیت‌هایی رو دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

در ادامه تیم پاختاکور بود که قصد داشت با نزدیک شدن به محوطه جریمه استقلال فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کند اما مقاومت آبی‌پوشان باعث شد تا موقعیت خطرناکی در نیمه زمین استقلال ایجاد نشود.

تا دقیقه ۲۵، توپ و میدان در دست حریف ازبکستانی بود اما فرصت قابل توجهی روی دروازه هیچ تیمی ایجاد نشد. در مقابل تیم استقلال در نیمه زمین خود باقی مانده بود و در برابر فشارهای حریف مقابله کرد.

در دقیقه ۲۵ هافبک تیم پاختاکور شوتی از پشت محوطه جریمه روانه دروازه استقلال کرد که واکنش سید حسین حسینی را به همراه داشت. در ادامه ضدحمله‌ای برای استقلال ایجاد شد و دیاباته در محوطه جریمه پاختاکور قرار گرفت اما شوت او را دروازه‌بان حریف ازبکستانی مهار کرد.

در دقیقه ۳۱، استقلال به گل رسید. علی کریمی، هافبک آبی پوشان از ضربه ایستگاهی که برای استقلال به وجود آمد استفاده کرد و با یک شوت کات دار دروازه پاختاکور را باز کرد تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود آبی پوشان پیش برود.

پس از این گل استقلال برتری نسبی نسبت به حریف خود داشت و پاختاکور در تلاش بود تا با خارج شدن از فشار استقلال فرصت‌هایی را برای خود به وجود بیاورد.

تلاش پاختاکور برای زدن گل مساوی در دقیقه ۴۳ به نتیجه رسید و چران با ضربه سر موفق شد گل تساوی این بازی را به ثمر برساند.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل دیگر بی ثمر بود تا این بازی در نیمه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم با گل زود هنگام تیم پاختاکور آغاز شد. دردیف از اشتباه مدافعان استقلال نهایت استفاده کرد و با حضور در محوطه جریمه آبی پوشان موفق شد با یک شوت محکم دروازه شاگردان مجید  نامجومطلق را باز کند و نتیجه بازی را دو بر یک به سود تیم ازبکستانی پیش بیندازد.

بعد از این گل، استقلال سعی کرد تا فشار روی پاختاکور، موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کند اما تیم ازبکستانی با مدیریت بازی سعی داشت نتیجه بازی را به سود خود حفظ کند.

در دقیقه ۵۵ مهدی قایدی در موقعیت بسیار خوب و با جلو آمدن دروازه‌بان حریف فرصت باز کردن دروازه‌بان را داشت اما شوت کم جان این بازیکن را مدافعان پاختاکور دفع کردند. در ادامه استقلال بازهم فرصت گلزنی داشت که ارسال قایدی از سمت چپ محوطه جریمه پاختاکور، ضربه دیاباته را به همراه داشت که دروازه بان حریف مهار کرد.

در دقیقه ۸۰ داور به طور عجیبی ضربه پنالتی برای استقلال را اعلام نکرد در حالیکه توپ به دستان مدافع پاختاکور برخورد کرد. (فیلم این صحنه مشکوک را اینجا ببینید)

آبی پوشان در ادامه حملات خود بازهم سعی داشتند به دروازه پاختاکور نزدیک شوند. در دقیقه ۸۱ این بازی، دیاباته با پاس مهدی قایدی در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن با اختلافی کم از دروازه پاختاکور به بیرون رفت.

استقلال در ادامه حملات خود برای زدن گل مساوی ناموفق بود و در مقابل پاختاکور ازبکستان سعی داشت تا این نتیجه را حفظ کند و در نهایت این بازی با پیروزی دو بر یک حریف ازبکستانی به پایان رسید تا این تیم پاختاکور باشد که با پیروزی در این بازی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

در دیگر دیدار این مرحله امشب الاهلی عربستان پس از تساوی ۱-۱ در پایان ۱۲۰ دقیقه مقابل شباب الاهلی امارات، در ضربات پنالتی ۴-۳ پیروز شد و به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پری مجرد38ساله IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    8 19
    شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      8 0
      پرسپولیسی ام ولی با نظرت 100در 100 مخالفم اینجا بحث ملیت ایرانی ماست به عنوان یه پرسپولیسی از تمامی استقلالی ها معذرت خواهی میکنم به امید موفقیت پرسپولیس در آسیا
    • یک تاجی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      4 3
      معلومه شما لنگی های لجن حکومتی از شکست تیم مظلوم ما خوشحال میشین چون ذات شما همینه امیدوارم السد در برابر شما لجن ها پیروز بشه اونوقت شاباش شاباش را میفهمی
    • احمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 3
      نگفتم هندونه زیر بقلشون نذارید اینها غرور کاذب دارند...هی نوشتید 0_1بدیم حریف.وای چه کارستانی.طوفانی بپا کردند و .....
  • پری مجرد38ساله IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    8 30
    از شکست استقلال عمیقاً لذت بردم
  • پری مجرد38ساله IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    16 2
    سید حسین حسینی روی هر دو گل مقصر بود
    • محمد IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      7 1
      استقلال تیم شایسته ای هست. هم خسته بود وهم دوتا بازیکن کلیدش نبودن. کادر فنی هم زمان لازم رو نداشت. بعنوان یک پرسپولیسی از باخت تیم هموطن خوشحال نیستم به دوستان استقلالی عرض می کنم : فوتبال پایین وبالا داره ، در ادامه راه برای شما و مجموعه ی استقلال آروزی سر بلندی می کنم.
  • یک استقلالی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 4
    خدایا کمرم دوباره شکست
  • یه پرسپولیسی IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    18 12
    شکست سنگین استقلال را در برابر تیم ضعیف پاختاکور رو به هواداران افسرده استقلال تسلیت و تعزیت عرض میکنم علی برکت الله
  • فاطمه IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    17 15
    با اینکه داوری کاملا به نفع استقلال بود اما بازهم زور استقلال به پاختاکور نرسید خخخخخخخ
  • رضا IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    12 6
    قطعا پنالتی بود اما خطای گل اول هم خطای قائدی بود وقتی تو گروه سه تیمه با زور تفاضل و دلار پاشی میای بالا حتی بخوری به یه تیم متوسط این میشه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    14 2
    تیم های ایرانی همیشه باید با اقتدار بازی رو ببرند تا حرف و حدیثی نباشه هیچ وقت به داوری ها اعتمادی نبوده
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    7 8
    #اسیا امجدیه نیست#
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      4 0
      از محمدان بنگلادش چه خبر؟
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    19 20
    واقعا ناراحت شدم از شکست تیم محبوبم حالا مسئولان حکومتی که هوای پرسپولیس را دارند خیلی باید خوشحال باشند که استقلال این سال نتونست جام بگیره ولی به امید خدا سال دیگه بابا مسعودی در کار نیست همین بابا مسعود تیم ما را بدبخت کرد
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 4
    طرفداران تیم لجن حکومتی اینقدر خوشحال نباشید.استقلال را برای خوشایند شما به یک شیر دست وپا بسته تبدیل کردند اما قطعا شما هم بجایی نخواهید رسید چون در آسیا از حمایت‌های بابا خبری نیست ضمنا پاختاکور تیم محکمی بود و شک ندارم حداقل تا نیمه نهایی بالا خواهد امد
    • پرسپولیسی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 2
      توهم بالایی داری:)
  • دریکوند IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    15 4
    تبریک ویژه خدمت بابامسعود
  • ناهید IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 3
    استقلال با دو بازی کمتر نسبت به بقیه تیم ها با انصراف تیم اماراتی و با کنار گذاشتن الهلال به دلیل کرونا به ضعیف ترین تیم مرحله خورد گل قاعدی هم خطا بود....
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 0
    شما دیگه کی هستید؟ من هیچ وقت از باخت پرسپولیس یا هر تیم ایرانی دیگه در جام های بین المللی خوشحال نشدم. این ها نماینده ی کشور ما هستند. اگر چه با سوء مدیریت یکی یکی حذف شوند.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    چند نکته خیلی مهم یکی اینکه سعادتمند هم مثل افتخاری و فتحی فقط نقش تخریب کننده رو داشت تا ناجی تو سالهای قبل هم مدیران استقلال با فراری دادن بازیکنان باکیفیت و همچنین سرمربیان استقلال در وسط مسابقات نشان دادن که براشون موفقیت تیم و هوادار هیچ ارزشی نداره و هیچ اختیاری هم ندارن جز دادن وعده وعید و حرفهای تکراری -نکته دوم این بود که پرسپولیس که نزدیک به دو میلیون دلار به برانکو بدهکار بود و نتونست پرداخت کنه پنجره اش بسته نبود و از همه خریدهاش استفاده کرد و همین خریدها مخصوصا دروازبانش درخشان ظاهر شدن ولی استقلال با بدهی یک چهارم برانکو پنجره اش بسته شد و با وجود مصدومیت بازیکنان اصلیش از هیچکدوم از خریدها نتونست بهره ببره و نداشتن جایگزین باعث شد تا هم مصدوم و محروم داشته باشه و هم بازیکنان بدلیل خسته تو بازی اشتباهات بزرگ کنند که تیم حذف بشود -نداشتن جایگزین برای وریا و میلیچ باعث شد استقلال عملا هیچ کار مثبتی نتونه از این دو سمت زمین بکنه و هر دو گلی که خورد هم از این ناحیه بود.
  • roohollah IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    چند سوال: 1- چرا پرسپولیس بازیکن میخره ومیان تو تیم بعد پنجره بسته می شه ولی استقلال نه؟ 2- چرا هردو مربی پیروزی و استقلال بعد از بازی جام حذفی استعفا می دن ولی یکی می ماند ودیگری می رود؟ 3- چرا استقلال هیچ سالی بازیکنانش باقی نمی میانند وتغیرات اساسی پیدا می کنه و بازی کنای خوبشون میرن ولی پیروزی شاکله اصلی را در این 4 سال داره مگر نه اینکه مدیریت هردو از وزارت ورزشه ؟
  • النا IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    ترفدار عشقین. فقط بیشتر تمرین کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس