سیگنال آمریکا به روسیه با استقرار 150 فروند «اف-35» و «رپتور» در آلاسکا - کراپ‌شده

منابع مطلع از طرح آمریکا دراستقرار شمار قابل توجهی جنگنده نسل پنجم در آلاسکا در واکنش به روسیه و برخی کشورهای دیگر خبر دادند.

به گزارش مشرق،  منابع آگاه از قصد آمریکا در استقرار شمار قابل توجهی جنگنده‌های پیشرفته در آلاسکا و در تقابل با روسیه و چین خبر دادند.

منابع آگاه عصر شنبه به وقت تهران اعلام کرند که نیروی هوایی آمریکا قصد دارد ۱۵۰ فروند جنگنده «اف-۳۵» و «اف-۲۲ رپتور» را در آلاسکا مستقر کند. این تحرک آمریکا بزرگترین استقرار جنگنده‌های نسل پنجم این کشور محسوب می‌شود. منابع مطلع اعلام کردند که آمریکا این اقدام را پیامی به چین و روسیه برمی شمارد.

چندی قبل مرکز فرماندهی پدافند هوایی شمال آمریکا از ورود  چهار فروند هواپیمای نظامی روسیه به این منطقه خبر داد. مرکز پدافند هوافضای  شمال آمریکا  اعلام کرد  دو فروند جنگنده «سوخو-۳۵»  و دو فروند بمب افکن «توپلوف-۱۶۰» روسیه سه نوبت وارد منطقه پدافند هوایی آلاسکا شدند. این مرکز مدعی شد به دنبال این حادثه یک جنگنده «اف-۲۲ رپتور» و یک هواپیمای هشدار سریع «ایی -۳» این هواپیاهای روسیه را شناسایی و رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون به این ادعای آمریکا هیچ واکنشی نشان نداده است. هواپیماهای روسیه بارها حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی تمامی قوانین و مقررات هوانوردی از جمله حفظ مسافت مورد لزوم را رعایت می‌کنند.

 این تحرکات در حالی رخ داد که فعالیت‌های جاسوسی ناتو نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته و هواپیماهای جاسوسی آن هر روز نزدیک مرزهای روسیه شناسایی می‌شوند. روسیه هشدار داده که پروازهای ناتو و آمریکا نزدیک مرزهای خود را تهدید و به منزله تشدید تنش تلقی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • رحمان IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    92 38
    اونوقت شما از کجا میدونی روس ها قوانین رو رعایت میکنن...
    • سرباز IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      نابغه داره نقل قول میکنه
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 6
      ببین تجربهٔ 40-50 سالهٔ کشور خود ما نشون داده که کلا یانکی‌ها آدم نیستن و بصورت استاندارد دارن یه گندی میزنن! پس اول فکر می‌کنیم تقصیر اونهاست مگر اینکه خلافش ثابت بشه که معمولا نمیشه و مشخص میشه که حق با طرف مقابل یانکی‌ها هست، متوجه شدی؟؟!
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      21 10
      از اونجاایی که شما میفهمی آمریکا قانون رو رعایت میکنه !!
    • NL ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 0
      خودشون میگن دیگه. یعنی به خود روسا اعتماد ندارید؟!
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 1
      از اونجایی که آمریکا تنها استفاده کننده بمب اتم در تاریخه.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      2 3
      مرگ بر امریکا
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 1
      آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به تجاوز و جاسوسی از کشورهای دیگه عادت کرده. بارها هواپیماهای جاسوسی آمریکا وارد عمق حریم هوایی شوروی سابق شدن . هواپیمای sr71 و u2 اصلا به همین دلیل ساخته شدن. یک نمونه مشهورش هم ورود هواپیمای u2 به حریم شوروی بود که منجر به سرنگونی و اسارت خلبانش شد. راه دور نریم. تو کشور ما فقط چندین پهپاد RQ170 ، scan eagle و ... در عمق حریم هوایی ایران شکار شدن. مگه ما به خاک آمریکا تجاوز کردیم یا در حال جنگ هستیم که شب و روز هواپیماهاشون سعی میکنن وارد حریم هوایی ما بشن؟! تازه بعد از قضیه rq170 و هرمس فهمیدن قدرت پدافند ایران در چه حده و یه کم دست و پاشونو جمع کردن وگرنه ول کن نبودن.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 2
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 3
    اگه یه کمی به رییس جمهور آمریکا با دقت نگاه می کردی، رعایت قانون را از فرق سر زردش تا ته کفشش که معمولا یک دستمال توالت بهش چسبیده، می دیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس