تجام

پنتاگون با توسعه فناوری 5G در سلاح‌ها و سامانه‌های جدید خود به دنبال دستیابی به قابلیت‌های نظامی و جاسوسی کارآمدتر و افزایش مرگباری سلاح‌ها و پهپادهای قاتل است.

سرویس جهان مشرق - دانشمندان و کارشناسان بر این باورند با اینکه توسعه شبکه 5G تهدید بزرگی برای سلامت انسان و محیط‌زیست به شمار می‌رود، شرکت‌های مخابراتی و دولت‌های مختلف در جهان تحت ‌تأثیر سودآوری بالای این فناوری در برابر توقف توسعه آن سکوت کرده‌اند. این در حالیست که در طی چند سال اخیر گزارش‌های متعددی از سوی جامعه بین‌المللی و دانشمندان فعال در حوزه فناوری منتشر شده است که با تشریح دقیق جزئیات، به بررسی معایب و مضرات راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه پرداخته‌اند.


مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش، صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


دانشمندان با انتشار این گزارش‌ها از تمامی دولت‌های جهان درخواست و تقاضا کرده‌اند که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم به منظور جلوگیری از توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G را انجام دهند چراکه این شبکه مخابراتی و اینترنتی خطرات و تهدیدات جدی برای سلامتی شهروندان کشورهای مختلف ایجاد خواهد کرد.

اینترنت نسل پنجم عامل شیوع کرونا؟

حتی برخی دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های برجسته جهان نیز در چند ماه گذشته شیوع کرونا را به دلیل تغییرات الکترومغناطیسی طبیعت به دلیل راه‌اندازی و فعال شدن شبکه‌های 5G در برخی کشورها عنوان کرده بودند که موجب بروز گمانه‌زنی‌های فراوانی در این رابطه شد.

گلوبال ریسرچ در گزارشی با نگاهی متفاوت پرده از کاربردهای نظامی نسل پنجم اینترنت برداشت و نوشت: راهپیمایی «5 جی را متوقف کنید» که روز ۱۲سپتامبر در شهر رم برگزار شد، به درستی بر روی تبعات الکترومغناطیسی احتمالی نسل پنجم اینترنت در حوزه سلامت و محیط‌زیست متمرکز بود. هدف این کمپین بر روی حکمی است که مانع آن می‌شود تا شهرداران فرآیند نصب آنتن‌های نسل پنجم اینترنت در مناطق شهری را قانونمند کنند.

سند «راهبرد شبکه نسل پنجم» پنتاگون

گلوبال ریسرچ می‌نویسد: با این حال، عموم مردم ایتالیا همچنان یکی از ابعاد اساسی این فناوری که همانا کاربرد نظامی است را نادیده می‌گیرند. در سند «راهبرد 5G» وزارت دفاع آمریکا که روز ۲ مه ۲۰۲۰به تصویب رسید، بیان شده که:

«وزارت دفاع باید مفاهیم عملیاتی جدیدی تدوین و اتخاذ کند و در قالب آنها از قابلیت‌های اتصال 5 جی جهت افزایش کارآمدی، تاب‌آوری، سرعت، و مرگباری نیروهایمان بهره گیرد.»

پنتاگون از قبل مشغول آزمایش کاربردهای نظامی این فناوری در پنج پایگاه هوایی، دریایی، و زمینی است. این پایگاه‌ها عبارتند از: هیل (یوتا)، نلیس (نوادا)، سن‌دیه‌گو (کالیفرنیا)، آلبانی (جورجیا)، و لوئیس ـ مک‌کورد (واشنگتن). دکتر جوزف ایوانز مدیر فنی اینترنت نسل پنجم در وزارت دفاع روز ۳ ژوئیه در جریان یک نشست مطبوعاتی بر این موضوع صحه گذاشت.

وی سپس اعلام کرد که کاربردهای نظامی 5G به زودی در هفت پایگاه دیگر نیز آزمایش خواهند شد. این پایگاه‌ها عبارتند از: نورفولک (ویرجینیا)، پرل هاربر هیکام (هاوایی)، سن‌آنتونیو (تگزاس)، فورت ایروین (کالیفرنیا)، فورت هود (تگزاس)، کمپ پندلتون (کالیفرنیا)، و تینکر (اوکلاهما).

 افزایش کارایی شبکه جاسوسی و مرگباری پهپادهای قاتل

این اندیشکده کانادایی در ادامه می‌نویسد: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اینترنت نسل پنجم نقش سرنوشت‌سازی در طراحی سلاح‌های فراصوت از جمله کلاهک‌های هسته‌ای ایفا خواهد کرد: مقادیر عظیمی داده باید به سرعت جمع‌آوری، پردازش، و منتقل شود تا بدین طریق بتوان سلاح‌ها را به سمت مسیرهای متغیر هدایت کرد و از اصابت موشک‌های رهگیر مصون نگه داشت. یک فرآیند مشابه جمع‌آوری داده همچنین در راستای فعال‌سازی سامانه‌های دفاعی در صورت مواجهه با حمله اینگونه سلاح‌ها لازم و ضروری است. این فرآیند جمع‌آوری داده به سیستم‌های خودکار متکی است.

فناوری جدید همچنین در میدان جنگ نقش کلیدی ایفا خواهد کرد و قادر است میلیون‌ها دستگاه از تجهیزات رادیویی دوطرفه را در یک محیط محدود به هم متصل سازد.

فناوری 5G همچنین برای سرویس‌های مخفی و نیروهای ویژه بسیار اهمیت خواهد داشت: به کمک این قابلیت می‌توان سیستم‌های جاسوسی کارآمدتری را شکل داد و بر میزان مرگباری پهپادهای قاتل افزود.

اینترنت نسل پنجم صرفاً یک جنگ تجاری نیست

در ادامه این گزارش آمده است: اینها و دیگر کاربردهای نظامی فناوری مذکور مطمئناً در چین و کشورهای دیگر مورد مطالعه قرار می‌گیرند. بنابراین، اینترنت نسل پنجم صرفاً یک جنگ تجاری نیست.

سند راهبردی پنتاگون بر این نکته صحه گذاشته است: «فناوری‌های 5G به مثابه قابلیت‌های راهبردی مهم و حیاتی در حوزه امنیت ملی آمریکا و متحدانمان هستند.» بنابراین، ضروری است که «از آنها در برابر دشمنان خود محافظت کنیم» و متحدانمان را نیز نسبت به انجام این امر متقاعد سازیم و بدین طریق از «تعامل‌پذیری» کاربردهای نظامی اینترنت نسل پنجم در درون چارچوب ناتو اطمینان حاصل کنیم.

به همین دلیل است که ایتالیا و دیگر متحدان اروپایی آمریکا، شرکت هواوی و دیگر شرکت‌های چینی را از مناقصه تأمین تجهیزات ارتباطی اینترنت نسل پنجم کنار گذاشته‌اند.

فناوری 5G در راستای حفظ برتری نظامی و اقتصادی آمریکا

دکتر جوزف ایوانز در جریان نشست مطبوعاتی در پنتاگون در این خصوص اظهار داشت «فناوری 5G در راستای حفظ برتری نظامی و اقتصادی آمریکا» نه تنها در برابر دشمنان، نظیر چین و روسیه، بلکه همچنین در برابر متحدان حائز اهمیت حیاتی است.

به همین دلیل، «وزارت دفاع از نزدیک مشغول همکاری با شرکای صنعتی است که صدها میلیارد دلار بر روی فناوری 5G سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از این سرمایه‌گذاری‌های عظیم در راستای توسعه کاربردهای نظامی فناوری 5 جی» از جمله کاربردهای دوگانه نظامی و غیرنظامی «بهره‌برداری کند.»

به عبارت دیگر، شبکه تجاری اینترنت نسل پنجم که توسط شرکت‌های خصوصی شکل گرفته است، با هزینه‌ای بسیار کمتر ز آنچه می‌باید در راستای ایجاد یک شبکه صرفاً نظامی هزینه می‌شد، توسط پنتاگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلوبال ریسرچ در پایان گزارش خود هشدار می‌دهد: کاربران معمولی خدمات عرضه‌شده توسط شرکت‌های چندملیتی اینترنت نسل پنجم هزینه فناوری‌ای را می‌پردازند که طبق وعده این شرکت‌ها باید «زندگی ما را دگرگون سازد»، اما همزمان در راستای ساخت نسل جدیدی از سلاح‌ها استفاده می‌شود. این به معنای پایان نسل بشر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • DE ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    64 41
    پایان نسل بشر را خدا تعیین می کند. بنابراین پیش بسوی ساختن موشک های اتمی. تا زمانیکه ایران مسلح اتمی نیست آزار دشمنان ادامه خواهد داشت. بمب اتمی = صلح و آرامش برای ایران.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      34 21
      امنیت ایران فقط با یه سلاح بدست میاد اونم سلاح اتمیه کره شمالی چقدر وسعتشه قبل بمب اتم تا مرز جنگ پیش رفته بودن اما همین که سلاح اتمی رو ساخت آمریکا نشست عقب
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    15 24
    راست برو روی جهات منفی .
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      19 8
      شما اگر جهت مثبتی جز سرعت بیشتر که مستلزم پرداخت هزینه چندین برابری است نت های فعلی است پیدا کردی به ماهم اطلاع بده
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      30 7
      امواجی که ۵جی داره انگار نشستی تو مایکروفر مغز آدم پخته میشه. خود دانشمندان میگن خیلی خطرناکه کلی هم تحقیقات در مورد خطراتش انجام شده. من موندم چرا جهرمی اینقدر به ۵جی علاقه داره میخاد همه رو عقیم و سرطانی کنه حتما
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      13 4
      بیش از ۲۳۰ دانشمند از ۴۰ کشور جهان با انتشار بیانیه‌ای نگرانی جدی خود را در مورد تبعات انسانی و محیط زیستی گسترش انتشار امواج الکترومغناطیسی با توسعه ی نسل پنجم شبکه ی تلفن همراه(5G) اعلام کردند.در بیانیه ی جدید این سازمان اشاره شده که فناوری نسل پنجم شبکه ی تلفن همراه فقط در فاصله‌های کوتاه کارایی دارد و به همین منظور نیاز است که آنتن‌های بسیاری به شبکه ی فعلی تلفن همراه افزوده شود.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    46 7
    اگر خدا نسل این آمریکا رو از روی زمین برداره، نسل آدمیزاد هیچ اتفاقی براش نمیفته. هر فناوری جدیدی که میاد سریع و قبل از همه اون رو برای مقاصد تخریبی و نظامی خودش مورد سوء استفاده قرار میده، بعدش که بقیه ی کشورها برای دفاع در برابر سلاح های اونها اقدام می کنند، جیغ و داد می کنند که شما دارید به رقابت تسلیحاتی دامن می زنید.
    • madman IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      35 3
      اصل هر فن آوری جدید برای هدف نظامییه ،بعد از چند سال عمومی میشه
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    16 11
    5G یک خیابان چند بانده با پهنای زیاد هست؛ هرکس بتونه بهترین استفاده رو از باند خالی این فضا ببره، برنده هست.
    • RO ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      17 5
      بخاطر مضراتی که امواجش برای محیط زیست و روان انسان ها و براساس برخی نظرات باعث تشدید شدت شیوع ویروس کرونا می شود برنده آن است که بدون اینکه در دام این تکنولوژی مخرب بیفتد جایگزین برایش پیدا کند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      30 0
      میگم لطفأ اینو مثل سلاح هسته ای نکنین که همهٔ زورگوها تو دنیا داشته باشن جز ما!! از همین الان حد اقل برین دنبال استفادهٔ نظامیش تا از دنیا عقب نمونین تکه 50 سال دیگه مجبور شین با کلاش بجنگین!!
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    13 35
    شما از 5 جی استفاده نکنید،
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      23 20
      خوب ساده لو یه کم اون مغز آک بندت رو استفاده کن وقتی امواج توی فضا پخش میشه ربطی به استفاده و عدم استفاده ندارد همه درگیر تبعاتش میشن
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      20 9
      ۲۳:۰۱ - نخود مغز نادون !فرق داره دستگاه تو مجاورت دوسانتی چسبیده به چشمت باشه یا تو فضا امواج باشه. یعنی انقدر نادانی که نمیفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو رادیولوژی فاصله یک دیوار سلامت و خطر رو تعیین می کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    7 8
    شما 6G بساز ماهم استفاده کنیم،
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    17 5
    افرین مشرق عزیز...
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    11 1
    ایران هم قرار 5g رو راه اندازی کنه. اولین جا هم جزیره کیش خواهد بود. حالا مقاصد نظامیش رو نمیدونم ولی دربحث نظامی واقعا نگرانی ندارم چون میدونم ارتش و سپاه حواسشون هست. اما 5g در زندگی روزمره انسان ها بشدت تاثیرگذار خواهد بود همونطور که با آومدن 4g خیلی از بسترهای همراه و افق های جدید فراهم شد.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    10 19
    مخالفان تکنولوژی بهتره برن توی غار
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      19 2
      این بحث خطر رو دقیقا پزشکان و بعضی مهندسین و محیط دوستها دارن راه میندازن.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    8 13
    همون جوری که با یاهومسنجر، فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، مقابله کردید!! و اثراتش در زندگی مردم معلوم شد، با اینترنت نسل پنجم هم مبارزه کنید!! فقط متوجه باشید لازم نیست با همه چی بجنگید!!
    • طاهر IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      9 1
      دوست عزیز شما برگرد بالای تیتر رو دوباره بخون که این مطلب رو یه نشریه آمریکایی منتشر کرده، ذهنیتت رو هم یکم اصلاح کن و منصف باش بالاخره هر چیزی موافق و مخالفی دارد بنا بر نفع و ضرر هایی که داره
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 13
    شما بهترشو بلدی درست کن
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      7 1
      باشه.!!!
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    15 1
    میبینم که کارمدای وزارت ارتباطات و تیم امنیتی جهرمی همشون ریختن اینجا دارن کامنت میزارن. خیلی تابلویید. برید دم خونه خودتون
  • مهندس مخابرات IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    21 3
    بعضی ها چنان طرفدار نسل ۵ هستن که انگار ما نمیدونیم جز دانلود فیلم و بازی استفاده دیگری از اینترنت ندارن. فقط این را بدانید که هر چی سرعت بیشتر، امواج قوی تر و مخرب هم بیشتر خواهد شد. درسته که مزایای زیادی دارد اما چندصد برابر معایب و اثرات مخرب دارد
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      8 0
      احسنت . بعضیها واقعا نادان هستن.
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      0 10
      همچین چیزی نیست تا حالا کسی با اینترنت قوی مشکل پیدا نکرده یا نمرده شما اینترنت را از بیخ قطع نکنید روی اعصاب مردم هم راه نمیرید.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    فرقش با نوع چینی که انگلیس بدنبالش بود اگر درست بگم چی و کجاست .. بیسوادی ه دیگه
  • محسن IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    9 0
    الان که خطر دولت اصلاحات از 5جی بیشتره
  • محمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    9 3
    مردم نگران نباشید تو ایران که 5G مشکلی ایجاد نمیکنه چون با این موج پارازیتای دولت اونایی که باید سرطان میگرفتن و عقیم میشدن شدن
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 6
    گلوبال ریسرچ یک رسانه چینی هست. اگر 5G بد هست چرا چین دنبالش هست؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      2 0
      بابا خودتونو کشتید. چینیه که چینیه. صدها رسانه آمریکایی هم میگن نسل پنجم خطرناکه. چرا اینقدر چرت و پرت میگید چینیه چینیه‌.
  • نصرت دادخدازاده خبیصی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 10
    بنام خداوند حی وحاضر خدایی که یک ماه قبل ازبیماری کرونا که جهان را فرا گیرد نشان داد که باعث این بیماری عقب کشیدن ساعت زمان بود وقتی به وسیله انسان ارتباط باخدا از زمین به آسمان داشت ناگهان خورشید به سمت ایران طلوع کرد ونشان داد که چطور کرونا از کشور چین قربانی میدهد وویروس کرونا دور جهان پخش خواهد شد وهمین اتفاق افتاد پس مردم بدانید وآگاه باشید که تک خدای یکتا با نوری که در زمین وآسمان دارد همه چیز رابرایتان ثابت کرده وخواهد کرد پس خدارا ستایش کرده وبرای فرج امام زمان عج بسیار دعا کنید چون گشاینده کار خودتان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس