کد خبر 1122813
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
اسماعیل پور: سایتی اف هم برای رضا یزدانی گریه کرد/ همه کشتی گیران خوب جذب یک تیم شده اند

مربی کهنه کار کشتی ایران می گوید، حق رضا یزدانی ۱۵ مدال جهانی و المپیک بود اما بدشانسی های زیاد باعث شد او به حقش نرسد.

به گزارش مشرق، محمود اسماعیل پور درباره  وضعیت تیم استقلال در آستانه اولین تجربه حضور در لیگ برتر کشتی آزاد، اظهار کرد: استقلال آخرین تیمی بود که وارد لیگ شد و به همین دلیل تمام کشتی گیران در اوزان مختلف جذب تیم های دیگر شده بودند. کشتی گیران جوان و با استعدادی در تیم مان داریم که می توانند بدرخشند اما زمانی که وارد لیگ شدیم کشتی گیران شاخص جذب تیم های دیگر شده بودند.

مربی تیم کشتی استقلال، افزود: امیدوارم سال آینده به نحوی برنامه ریزی شود که همه کشتی گیران خوب به یک تیم نروند و در تیم های مختلف تقسیم شوند. این کار به جذابیت و زیبایی لیگ کمک می کند ضمن اینکه باعث جذابیت رقابت ها می شود، می تواند به تیم ملی نیز کمک کند. مثلا برخی تیم ها نفرات اول تا سوم تیم ملی را در اختیار گرفتند ، البته کار غیرقانونی نکردند اما به عنوان مثال حسن یزدانی و کامران قاسمپور به جای حضور در یک تیم راهی دو تیم مختلف می شدند، رقابتشان باعث جذابیت لیگ می شد و مردم از دیدن آن لذت می بردند. یادم می آید چند سال قبل یکی از طرفداران کشتی از استان خراسان فقط برای دیدن کشتی های مهدی حاجی زاده در لیگ به کرج آمده بود. 

بیشتر بخوانید:

آغاز اردوی استقلال برای حضور در لیگ کشتی

وی درباره وضعیت بدنی کشتی گیران با توجه به تعطیلی چند ماهه تمرینات و مسابقات، گفت: آمادگی کشتی گیران خیلی بالا نیست چرا که تمرین و مسابقه جدی نداشته اند. امیدوارم هر چه سریعتر شاهد از بین رفتن ویروس کرونا باشیم.

مربی کهنه کار کشتی مازندران، درباره اولین تجربه سرمربیگری رضا یزدانی، خاطرنشان کرد: او برای اولین بار پا به عرصه مربیگری گذاشته و می تواند با استفاده از تجربه بالایی که دارد مانند دوران کشتی گیر بودنش موفق شود. استقلال کادر فنی بسیار خوبی دارد و همگی با انگیزه و تجربه خوب در حال کار هستند. 

وی افزود: رضا یزدانی در دوران قهرمانی به حقش نرسید. او باید حداقل ۱۵ مدال جهانی و المپیک می گرفت. طلای المپیک لندن با بدشانسی تمام از جیب او درآمد. همه ناراحت شدند حتی سایتی اف بزرگ برای رضا یزدانی گریه کرد. کشتی گیران جهان و روسیه خیلی رضا یزدانی را قبول دارند، حتی کشتی گیرانی مثل گاتسالوف و دیوید موسلبز می گفتند ما همیشه فیلم تمرینات رضا یزدانی را می بینیم و مثل او تمرین می کنیم.

اسماعیل پور در پایان خاطرنشان کرد: من برای المپیک لندن ۲ سال در اردو بودم و ۳ شاگرد در تیم ملی داشتم اما ۱۰ روز مانده به اعزام من را کنار گذاشتند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهیل US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    از موقعی که من یادم میاد از این حق خوریها در ورزش ایران بوده الان هم که خودم درگیر ورزش فرزندم هستم باز هم مشکلات به قوت خود باقیست سوال اینجاست که چه وقتی این مسائل تمام میشه پس هیچ عزم واراده ای برای درست شدن نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس