پوتین: آمریکا تضمین دهد در امور داخلی روسیه از جمله انتخابات مداخله نمی‌کند - کراپ‌شده

رئیس جمهور روسیه ضمن مطرح کردن پیشنهاد همکاری مسکو-واشنگتن برای ایجاد امنیت سایبری جهانی از آمریکا خواست تضمین دهد که در امور داخلی و انتخابات روسیه مداخله نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) به آمریکا پیشنهاد کرد توافقی درخصوص امنیت سایبری میان دو کشور بسته شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پوتین در بیانیه‌ای نوشت، تقابل گسترده در فضای سایبری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فعلی در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه «مسئولیت بازیگران اصلی در عرصه امنیت سایبری جهانی، ایجاد بازدارندگی در برابر حملات سایبری است»، به آمریکا پیشنهاد کرد برنامه جامعی درخصوص احیای روابط با مسکو در زمینه فناوری‌های ارتباطی در نظر گیرد و گفت‌وگو درباره مسائل کلیدی در زمینه امنیت بین‌المللی از سر گرفته شود.

پوتین از آمریکا درخواست کرد «تلاشی مداوم و موثر از طریق کانال‌های ارتباطی میان آژانس‌های مربوطه» نظیر مراکز فعال در زمینه کاهش تهدیدات اتمی صورت گرفته و نظارت مقامات عالی رتبه بر مشکلات پیش روی امنیت سایبری در چارچوب آژانس‌های مرتبط در زمینه امنیت ملی در نظر گرفته شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: «این امکان وجود دارد که توافقی دوجانبه میان دولت‌ها حاصل شود تا از وقوع حوادثی در فضای سایبری جلوگیری شود و می‌تواند مشابه توافق آمریکا و شوروی در خصوص جلوگیری از حوادث در سال ۱۹۷۲ باشد».

پوتین از آمریکا خواست به صورت متقابل تضمین دهد که در امور داخلی روسیه نظیر انتخابات از طریق فن‌آوری‌های پیشرفته دخالتی صورت نمی‌گیرد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه نوشت: «از ایالات متحده می‌خواهیم به متخصصان روسی و آمریکایی درخصوص گفت‌وگو در زمینه امنیت اطلاعاتی در سطح جهانی چراغ سبز نشان دهد و آن را در گرو اختلافات سیاسی بین دو کشور نگذارد».

وی افزود: «چنین اقداماتی در راستای تقویت اعتماد میان کشورها و اطمنیان از رفاه و امنیت شهروندانمان خواهد بود. این اقدامات سهمی قابل لمس در ایجاد صلح جهانی در فضای سایبری بین‌المللی ایفا خواهد کرد».

ماه گذشته «اولگ خِراموف»، معاون شورای امنیتی روسیه هشدار داد که آمریکا و متحدانش در حال افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی و مخرب در فضای سایبری دیگر کشورها هستند.

طبق گفته این مقام روسی، نتیجه افزایش تقابل در فضای سایبری، ایجاد تنش در روابط بین‌الملل است و اعمال تحریم‌ها از سوی آنها منجر به آهسته شدن روند پیشرفت اقتصاد جهان می‌شود.

از سوی دیگر شرکت آمریکایی «مایکروسافت» در ادعایی عنوان کرده، هکرهایی مرتبط با روسیه و چین در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند.

این ادعاها قویاً از سوی دولت‌های مسکو و پکن محکوم و قویاً مورد تکذیب قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس