فتح حماس

دو جنبش فتح و حماس در پایان دیدار خود در استانبول از توافق نهایی بر سر چشم‌اندازی مشترک برای گفت‌وگو فراگیر ملی خبر دادند.

به گزارش مشرق، سران دو جنبش فتح و حماس امروز (پنجشنبه) در پایان نشست خود در استانبول ترکیه بیانیه‌ای صادر کردند.

بیشتر بخوانید:

در اولین دور نشست فتح و حماس در استانبول چه گذشت؟

بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی«وطن»، آنها در این بیانیه بر لزوم کار مشترک برای دفاع از حقوق ملت فلسطین و منافع آن و مقابله با توطئه‌ها تا تحقق کامل استقلال و تشکیل کشور فلسطینی به مرکزیت قدس تأکید کردند.

فتح و حماس اعلام کردند، اعلام نهایی و رسمی توافق ملی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی تحت نظارت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواهد بود و حداکثر زمان اعلام آن اول اکتبر است.

در این بیانیه آمده است، در راستای برون‌رفت نشست دبیران کل و در چارچوب گفت‌وگوی مستمر ملی، دو هیأت از سران فتح و حماس در کنسولگری فلسطین در استانبول با یکدیگر دیدار کردند. تمرکز رایزنی‌ها در این دیدار بر روی خط‌ مشی‎های مورد توافق در نشست دبیران کل که آغاز ماه جاری در رام‌الله و بیروت برگزار شد، بود. (در نشست استانبول) چشم‌انداز مورد توافق میان دو گروه مبنی بر گفت‌وگوی ملی فراگیر با مشارکت قوا و گروه‌های فلسطینی نهایی شد و اعلام رسمی و نهایی توافق ملی در نشست دبیران کل تحت نظارت محمود عباس خواهد بود که حداکثر زمان اعلام آن اول اکتبر (دهم مهر ماه) است و مسیر عملی و اجرای بلافاصله پس از نشست مذکور آغاز شود.

 در پایان این نشست هر دو هیأت از میزبانی ترکیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور قدردانی کردند.

امروز، یک روزنامه سعودی نوشت، مذاکره‌کنندگان فتح و حماس در استانبول بر سر برگزاری انتخابات به توافق اولیه دست پیدا کرده‌اند و یک عضو فتح نیز این خبر را تأیید کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس