علیرضا امامی‌فر

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شکل بازی پرسپولیس به ویژه در خط دفاعی ممکن است تبعات سنگینی داشته باشد چرا که با کوچکترین اشتباه ممکن است دروازه پرسپولیس تهدید شود.

به گزارش مشرق، علیرضا امامی‌فر روز چهارشنبه با اشاره به شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در آستانه بازی با الشارجه امارات در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ابتدا پیش از هر چیز باید به یک سری از مشکلاتی اشاره کنم که پیش از لیگ قهرمانان برای پرسپولیس اتفاق افتاد. مشکلاتی مانند حواشی که از روی مدیریت باشگاه برای تیم اتفاق افتاد و حواشی که در مورد جذب بازیکنان به وجود آمد خود حاشیه‌هایی را به وجود آورد. از طرفی پرونده های حقوقی مانند پرونده برانکو و استرسی که این موضوع به تیم وارد کرد نیز خودش کار را سخت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بازیکنان پرسپولیس پولدار می شوند

وی افزود: از طرفی مشکلات مالی هم که برای بازیکنان و کادر فنی به وجود آمده بود، در روند حرکتی تیم تاثیر داشت. در مجموع به خاطر اینکه در آستانه مسابقات لیگ قهرمانان چنین اتفاقاتی رخ داد مدیریت باید تمام تلاشش را به کار می‌گرفت تا آرامش تیم حفظ شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به بازیکنانی که در نقل و انتقالات با جمع سرخپوشان اضافه شدند، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه ای که کرونا ایجاد کرده بود بازیکنان باید در حداقل زمان ممکن با سایر نفرات هماهنگ می‌شدند که ما در این مسابقات دیدیم که با وجود اینکه نفرات تقریباً جوانی اضافه شدند اما بازیکنان حداکثر توان‌شان را برای موفقیت تیم می‌گذارند، هر چند هنوز هم می‌توان بین خطوط شاهد ناهماهنگی باشیم. باید فرصت به بازیکنان جدید داده شود که خود را نشان دهند هرچند در این سه بازی قبل بازیکنی مانند عیسی آل‌کثیر نشان داده که چقدر می‌تواند زهردار باشد. از طرفی باید از بازیکنی مانند آرمان رمضانی که قدرت سرزنی دارد بیشتر استفاده شود.

امامی‌فر خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در سه مسابقه اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان مقابل اشاره بود این بود که پرسپولیس دفاع اش را از منطقه یک سوم دفاعی خود را آغاز می‌کند. این موضوع از جهات خوب است چرا که شما فضای کمتری را به حریف برای خلق موقعیت می‌دهید اما از طرفی دیگر ممکن است خطر ساز هم شود. به ویژه مقابل الشارجه که خط حمله خطرناکی دارد چرا که اگر کوچکترین اشتباه و ناهماهنگی صورت بگیرد ممکن است تبعات سنگینی داشته باشد.  به عقیده من بهتر است کار دفاعی از یک سوم میانی زمین می‌شود چراکه با جنگندگی هافبک‌ها و فوتبال درگیرانه می‌توانیم اجازه ایجاد خطر را از حریف بگیریم‌.

بیشتر بخوانید:

انتظاری: پرسپولیس پلن B ندارد

وی با اشاره به تقابل پرسپولیس برابر الشارجه در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: در بازی با نماینده امارات این لحظه‌ها هستند که تعیین کننده هستند. پرسپولیس دفاع تیمی را به خوبی بلد است و تنها باید این را یک خط جلوتر و در میانه زمین به اجرا بگذارد. از طرفی پرسپولیس این پتانسیل را دارد که بازی مالک آن را در دستور کار قرار دهد و بازیکنان باید مانند قبل حوصله بیشتری در گردش و حفظ توپ از خود نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف این نکته قابل اشاره این است که ناهماهنگی و از طرفی دیگر تکنیک نه چندان بالای بازیکنان خط دفاعی این اجازه را به ما نمی‌دهد از همان دفاع فشار را به روی دروازه بیاورند و پرس کنند.یحیی گل‌محمدی و کادرش باید برنامه دومی را هم برای بازی تیمش در نظر بگیرد تا در مقابل چنین تیم‌هایی که ریسک بازی سازی از خط دفاع بالا است، چه کاری باید انجام داد.

امامی‌فر افزود: پرسپولیس در خط هافبک بازیکنان خوبی دارد اما این بازیکنان به ویژه احسان پهلوان که یک بازیکن تازه وارد است، باید در دادن پاس آخر دقت لازم را داشته باشند. 

وی در پایان گفت: ریکاوری خوب و تمرینات مناسب در این شرایط می‌تواند به تیم کمک کند اما ما در مجموع به صعود پرسپولیس امیدوار هستیم‌.

تیم فوتبال پرسپولیس که با ۷ امتیاز در رده سوم گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان قرار دارد، از ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه در هفته ششم و پایانی مرحله گروهی به مصاف الشارجه امارات دیگر تیم ۷ امتیازی گروه خود می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس