بایدن «ترامپ» و جمهوریخواهان را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد

یک روزنامه کویتی ضمن اشاره به قصد آمریکا برای تشدید تحریم‌ ایران و حزب‌الله، نوشت، اینگونه نیست که در صورت پیروزی نامزد دموکرات آمریکا در انتخابات پیش رو همه تحریم‌ها علیه ایران لغو شود.

به گزارش مشرق، روزنامه کویتی «الرأی» به نقل از منابع آمریکایی عالی‌رتبه نوشت، واشنگتن قصد دارد طی سه ماه آینده تحریم‌های مالی علیه حزب‌الله و ایران را تشدید کند.

در این گزارش آمده است، مقامات فعلی دولت آمریکا معتقدند که تحریم‌ها «تضمین» است و در صورتی که «دونالد ترامپ» برای دور دوم رأی نیاورد و نامزد حزب دموکرات «جو بایدن» رئیس‌جمهور شود باز هم مقدار زیادی از تحریم‌ها باقی خواهند ماند.

الرأی افزود، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله بر اساس قانون موسوم به مبارزه با تروریسم انجام می‌شود و مانند اقدامات اداری است که تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی یا حزبی رئیس‌جمهور آمریکا نیست، این بدان معناست که صرف‌نظر از آنچه برای ایران رخ می‌دهد، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله و متحدان آن در لبنان تا اطلاع ثانوی باقی خواهد ماند.

در ادامه این گزارش آمده، همچنین در صورت پیروزی جو بایدن و بازگشت وی به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه از جمله تحریم موسوم به «سزار یا قیصر» باقی می‌ماند.

این منابع آگاه سپس ادعا کردند: مقامات دولت ترامپ معتقدند که لغو تحریم‌های ایران بویژه در بخش هسته‌ای و موشکی یا حمایت مالی از تروریسم، کار آسانی نیست و هزینه سیاسی زیادی برای واشنگتن خواهد داشت بنابراین جو بایدن (اگر قصد اینچنین کاری را دارد) باید دلیل تعلیق تحریم‌ها از برخی بخش‌ها در ایران را توجیه کند که این موضوع پیچیده‌ای است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود. در حالی که کمی بیشتر از پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن در برابر دونالد ترامپ حکایت دارد .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    16 4
    چرا بایدن باید تحریمهای ما رو برداره؟!
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      7 10
      چرا شما باید حرفی بزنی وقتی چیزی برای گفتن نداری ؟ این افتخار نیست که نان ایران را بخوری و قربان صدقه سیاست های جنایتکارانه آمریکا بشوی ..... بهتر بود می گفتی : آمریکا به چه حقی باید ما را تحریم کند ؟ بخاطر حضور ما در منطقه ؟ او مگر توی خانه خودش نشسته و برای ما رجز می خواند ؟ در عراق و افغانستان و سوریه وووووو چکار می کند ؟ با درخواست مردم این منطقه اینجا آمده یا با زور سلاح ؟ امریکا اصلا ترسناک نیست. نفوذی هاش ما را نگران می کند .
    • رضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      1 0
      بله تا زمانی خودباخته هایی چون شما چه در سطح عموم و چه مسولین باشد امریکا باید ما را تحریم کند و با صلاحدید خودش هر چه خواست با ما بکند و ما حق را به او بدهیم.چون او کدخداست.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    5 1
    برخلاف تصور اين ترامپ يا بايدن وحزبشان نيست كه با كشورهاى نستقل عناد دارند گروهى است پنهان كه مثل خس وخاشاك اين افراد وساير نوكرانشان را بحركت واميدارند پس با تغير نوكر اتفاقى نمى افتد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    4 2
    اگر به بایدن به توافق هسته ای بازگشت باید تمام تحریم های مربوط به هسته ای برداشته شوند و آمریکا باید تعهدات برحام بند به بند اجراکند
  • علی صفاریی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    12 2
    در حالیکه همگان در شرایط کنونی به این مسئله پی برده اند که از نظر ایرانیها هیچ فرقی بین جمهوری خواه و دموکرات در مورد سیاست خصمانه از 40 سال پیش تاکنون نیست کشورهای عرب فکر میکنند ما منتظر پیروزی این جناح یا ان جناح در امریکا هستیم بهتر است سران عرب با ایران همراهی کنند تا جرسومه فساد از منطقه نابود بشه
  • عطاالله IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    12 1
    حتی این اعراب هم فهمیدند آمریکا دشمن قسم خورده ایران هست ولی این افساد طلبان و حامیان اونا هنوز نفهم باقی موندند
  • موسی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    3 2
    کمتر فاضل منفی بدهید
  • علی اصغر IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 1
    کشورهای عربی مخصوصا عربستان مخالف بر داشتن تحریم های ایران هستند زمان اجرای برجام عربستان عزا گرفته بود
  • علی خدایی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    ایران نباید گول و هیله های این و اون را بخوره بلکه با اراده و عزم راسخ خود و قدرت خودش باشد همیشه چون هر شخصی که میاد همه شون یکی هستند چه فلان کس باشد چه فولان کس و دشمنی شون با اصل ایرانه نه با من و شما میخواهند ما همیشه کنیز و نوکرشان باشیم اما زهی خیال باطل و با دروغ و حیله های مفتی که میدهند میخواهند سر ما رو کلاه بزنند و به روی لبخند و خوش حرفی هاشون گول نخوریم این ترفند ها ی اونها هستش که برای همه و دیگر کشور ها استفاده بهینه میکنند هر شخصی که بیاد همه شون به خوش خدمتی اسراییل صهیونیست ها میان و خواسته های شوم اون ها را میخواهند بکنند
  • نادر IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    1 0
    تحریمها مثل کرونا همبند ما خواهند بود بهتر است جریان زندگیمان را مطابق با پروتکلهای جدید شکل دهیم
  • عبدالله IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    دولت مردان ما باید کاری کنند که تحریم‌ها از سر ملت ایران برداشته شود سیاست یعنی پیش دستی زرنگی و حق ملت ومنافع مملکت رو از حلقوم مستکبرین دراوردن سران مملکت باید با استفاده از سیاستهای پیشرفته ارتباطی دوشمنان منطقه ای ایران را خار وذلیل نمایند وانها را نوکر ومطیعی اوامر خود گردانند نه که هر کشور مزدوری که ظرفیت وامکاناتش اندازه یک استان ما نیست برای ما کری بخواند امروز ملل جهان با این تکنولوژی های نوین باید از هر آنچه که ایده ماست وبحق هم هست مطلع شوند وبا استفاده از رسانه های بین المللی وحضور منتقدین ما در این مباحث ومثلا رییس آژانس بین‌المللی واقای ظریف وصالحی دنیا را از واقعیتهای هسته ای خود مطلع کنیم وقتی رییس آژانس اتمی در جلسه خبری باشد ومسعولین ما هم باشند دیگر پمپعو وترامپ نمیتوانند از خلع رسانه ای ما سو استفاده کنند و دنیا را فریب دهند آنگاه است که می‌شود افکار جهان را نسبت به مظلومیت ایران و مردم ایران آگاه کرد چرا ما نباید از رسانه های بین المللی دنیا جهت رسیدن به اهداف ومنافع خودمان استفاده نکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس