کد خبر 112139
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۹

حجت الاسلام و المسلمين سيد "مقتدا صدر" امام جمعه کوفه و رهبر جريان صدر عراق، با ايراد يک سخنراني در جمع برخی از مردم بحرين در شهر قم، حمايت قاطع خود را از اين انقلاب اسلامي اعلام کرد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، اين روحاني برجسته عراقي با بيان اينکه بايد با حمايت از انقلاب بحرين عليه رژيم آل خليفه و به وسيله عزم و اراده مردمي، به مقابله با ظلم و ستم برخاست گفت: "قدرت مردم هر اندازه هم از يکديگر جدا و متفرق باشند، از ظالمان و ستمگران بيشتر است".

همچنين صدر بر پاسخ گفتن به دعوت مراجع بزرگ که خواستار حمايت از ملت بحرين و اتحاد و يکپارچگي مردم شده بودند و تحقق هدف بزرگ مردم بحرين جهت رهايي از ظلم و ستم تأکيد کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: "باشد که انقلاب شما زمينه‌ساز ظهور حق و حقيقت باشد که در ظهور مولا و سرور ما حضرت "مهدي موعود"(عج) نمود پيدا مي‌کند تا سراسر زمين را از داد و عدل پر کند، همان گونه که از ظلم و ستم پر شد".

آنچه در زير مي‌آيد، مشروح اين سخنراني است:

بسم الله الرحمن الرحيم
سلام بر شما مخاطبان گرانقدر
خداوند متعال مي‌فرمايد: "وَالَّذِينَ آَمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آَوَوْا وَنَصَرُوا أُولَئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ"، همچنين مي‌فرمايد: "الذين آمنوا وهاجروا وجاهدوا في سبيل الله بأموالهم وأنفسهم أعظم درجة عند الله وأولئك هم الفائزون".

بي‌ترديد آنچه مردم بحرين با آن مواجهند، در تاريخ بي‌مانند و بي‌نظير است و ما را به ياد جماسه عظيم کربلا مي‌اندازد که پس از گذشت قرن‌ها از آن همچنان الگوي تمام مجاهدان در هر نقطه از جهان است.. چراکه ما به چشم خود ميزان صبر و تحمل تظاهرات‌کنندگان و انقلابيون بحرين را در برابر ستم‌ها و ظلم‌هايي مي‌بينيم که در پوشش عناويني چون آزادي و دمکراسي برآنها تحميل مي‌شود، با اين حال مردم اين کشور از زن و مرد جان خود را براي کشورشان و ياري حق مي‌دهند تا با حماسه خويش زيباترين و شکيل‌ترين معاني جهاد و صبر و عزم و قدرت و استقامت را به تصوير بکشند که براي ما پيروان اهل بيت عليهم السلام به خط مشي مقاومت در برابر ظلمو اشغالگري چه در عراق و چه در ديگر کشورهاي جهان تبديل شده که تحت ظلم و ستم کشورهاي غربي و افکار ويرانگر آن قرار دارد.

پس سلام و درود خدا بر مجاهدان و صبرپيشگان و انقلابيون و بازداشت‌شدگان و ملت بزرگ بحرين باد.

آنها ملتي هستند که خداوند آنها را برگزيد تا الگوي ديگر مردمان و اهل حق باشند، چراکه مردم بحرين از هر طايفه و دين و آيين و قبيله‌اي براي گفتن کلمه حق و نجات و رهايي در يک صف واحد ايستادند و انقلاب بزرگ آنها همچنان انقلابي نه شرقي و نه غربي و نه شيعي و نه سني است و ننگ و عار برکسي باد که ادعا کند اين انقلاب، انقلابي طايفه‌اي است، چراکه اين انقلاب انقلابي ملي و مردمي است و هرآنچه در اين‌باره ادعا شده، کذب محض است و واي برکساني‌که به دروغ مي‌گويند و به دروغ مي‌نويسند.. و بي‌ترديد انقلاب بحرين همچنان نه شرقي و نه غربي باقي خواهد ماند، اگرچه در اين راه افرادي تلاش مي‌‌کنند، آن را سرکوب کنند و البته که در اين راه موفق نيستند. آنها خواستند نور خدا را با فوت‌هايشان خاموش کنند و خداوند ياري خود به مجاهدان در بحرين ادامه داده و آن را به پايان مي‌رساند.. باشد که انقلاب شما زمينه‌ساز ظهور حق و حقيقت باشد که در ظهور مولا و سرور ما حضرت "مهدي موعود" (عج) نمود پيدا مي‌کند تا سراسر زمين را از داد و عدل پر کند، همانگونه که از ظلم و ستم پر شد.

همه بايد بدانند، ما کساني نيستيم که در برابر اين تجاوزها و تعدي‌هاي آشکار و قبيح دست بسته باقي بمانيم که از سوي آنچه که حکومت بحرين خوانده مي‌شود، به نام آزادي و دمکراسي عليه شهروندان و ازادگان و کودکان و عليه مساجد و مقدسات اين کشور و بدون هيچ توجيه قانوني و اخلاقي و شرعي و تنها به صرف سرکوب صداي مخالفان و نظرات ديگران صادر مي‌شود..

باور داشته باشيد که روزگار شما و ظلم و جورتان پايدار نمي‌ماند و به تباهي منجر خواهد شد، همان گونه که صدام و خاندان صدام و ديگر فرعون‌هاي تاريخ که در زمين به فساد تباهي برخاستند، به آن دچار شدند.

بدانيد که اينجانب از موضع شما حمايت کرده و يکي از آرزوهايم اين بود که در سرزمين عزيز بحرين در کنار مجاهدان اين سرزمين باشم و در همان حال حق تعيين سرنوشت مردم اين کشور به دست خويش را تأييد مي‌‌کنم، به همين دليل تمام دخالت‌هاي آمريکايي و عربي غير منصفانه را رد مي‌کنم که خواهان پايان دادن به اين انقلاب مبارک هستند و فراتر از آن دست مجاهدان اين کشور را براي ادامه اين انقلاب را مي‌فشارم که براي اين انقلاب با ارزش‌ترين و گران‌قيمت‌ترين چيزها را تقديم کرديد و شهيدي پشت‌سر شهيد ديگر و مجروحي پشت‌سر مجروح ديگر تقديم اين انقلاب کرديد و همچنان در کمال آمادگي براي خدمتگزاري به شما درباره هرآنچه بخواهيد باقي مي‌مانم.

اي ملت بحرين، اين مرجعيت شماست که فرياد مي‌زند و از شما مي‌خواهد که صفوف خود را وحدت ببخشيد و متفرق نشويد و مبادا سياست شما را بفريبد و به خود مشغول سازد و شما را از درخواست آزادي و پايان دادن به ديکتاتور باز دارد، اين مرجعيت شماست که از شما مي‌خواهد در يک صف واحد و بدون توجه به هرگونه انتساب و عضويت حزبي يا وابستگي مذهبي و ديني و طايفه‌اي و فرقه‌اي و تنها فقط به خاطر بحرين تظاهرات کنيد.. چراکه اگر اسلام را ياري کنيد، پيروز خواهيد شد.

ما در عراق عزيز شما را حمايت و تأييد و با شما اعلام همبستگي مي‌کنيم و در حمايت شما دست در دست هم در حمايت شما تظاهرات خواهيم کرد. پس سلام و درود خدا بر عراق و بحرين و تمام مجاهدان و تمام کساني‌که کشور خود را از قيد و بند ستمگران آزاد کردند، در تونس عزيز که حکومتش از انقلاب شما حمايت کرد و در مصر که همچنان براي اعتلاي کلمه حق مبارزه مي‌کند و در ليبي و يمن و ديگر کشورهايي که در انتظار روز آزادي خويش است.

پس خداوند بزرگ است و شکر و سپاس خداي را و پيروزي اي عزيزان گرانقدر چون با ياد خداست که دل‌ها آرام مي‌گيرد و پيروزي حاصل مي‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    0 0
    ما آخر نفهمیدیم این مقدا صدر با کیه! یه بار به نفع ایران و مقاومت حرف می زنه یک بار به نفع مکتب عربی ناسیونالیسم عربی...
  • کاربر ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    0 0
    دوستان راجع به بحرین خودتون را خسته نکنید، خودتون هم میدونین دنیای عرب تا 1000سال دیگه هم نمیزاره ترکیب وشکل حکومت در اونجا بنفع ایران یا کشور دیگری بشود.
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    0 0
    وقتی گیر چند تا ایسم باشی هیچ وقت قاعده بازی رو نمی فهمی!!
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    ZENDEBAD BAHRAIN BE ZUDI BAHRAIN BEHTARIN DUSTE IRAN MISHE ; AMIN
  • هومن ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    این بابا اصلا حالش خوب نیست. یه بار اومده بود ایران، پذیرایی هم شد، وقتی برگشت عراق گفت ایران در امور عراق دخالت می کنه!!! این بار هم که اومده سخنرانیش رو تو ایران کرده، احتمالا بر می گرده عراق می گه ایران تو بحرین دخالت می کنه. با وجود این که صدریه، و قذافی سید موسی صدر را ربوده بود، این بابا از قذافی حمایت می کرد. آدم بی ثباتیه، به درد همون عراق و عراقی ها می خوره. بره همون جا هنرمندی هاش رو بروز بده ، هزینه هاش رو از جیب خودش بده، نه از جیب ایران.
  • ناشناس ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    0 0
    در مورد تونس و مصر هم همینو می خواستند ولی چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس