کدام ملیت‌ها عامل تشکیل کشور آمریکا هستند؟+ جدول

آمریکا کشوری است که نه تنها یکپارچگی هویتی یا تاریخی ندارد بلکه با مهاجرت ملیت‌های مختلف جهان به این منطقه شکل گرفته است.

به گزارش مشرق، با نگاهی به چگونگی پیدایش ایالات متحده آمریکا درمی‌یابیم که در این کشور، قبل از اعلام استقلال، خصوصیت نژادی مربوط به «نژاد برتر»، به دلیل مستعمره بودن آن، کاملاً رعایت شده است! بدون در نظر گرفتن این مطلب، نمی‌توان به تناقضات ریشه‌ای نظام آمریکا در مورد برتری «نژاد سفید» و فرو دست بودن «بومیان و سیاهان» پی برد، بدین ترتیب از همان ابتدای ایجاد رقابت در آمریکا، شاهد نابرابری نژادی هستیم.

در سال 1787 میلادی قانون اساسی این کشور توسط پنجاه و پنج مرد سفید پوست و ثروتمند که همه صاحب برده و یا تاجر مصمّم به دفاع از منافع طبقاتی‌شان بودند، نگاشته شد؛ در قانونی نیز که در سال 1792 میلادی به تصویب رسید، مهاجرت «نژادهای شرقی» به آمریکا به طور رسمی محدود شد؛ از قرن نوزدهم تاکنون، تأثیر داروینیسم اجتماعی (یعنی حذف ضعیف‌ها به وسیله قوی‌ترها!)، باعث شد این تبعیضات که بر اساس معیارهای اقتصادی و اجتماعی بنا نهاده شده بودند، توسعه قابل ملاحظه‌ای پیدا کنند.

اما کدام ملیت‌ها عامل تشکیل کشور آمریکا هستند؟ آمریکا کشوری است که نه‌تنها یکپارچگی هویتی یا تاریخی ندارد بلکه با مهاجرت ملیت‌های مختلف جهان به این منطقه شکل گرفته است؛ بر اساس آمار دفتر سرشماری ایالات متحده آمریکا "United States Census Bureau" میزان شراکت ملیت‌های مختلف در تشکیل کشور آمریکا مطابق با جدول زیر است:

1_ آلمانی 46.4 میلیون نفر

2_ آفریقایی‌ها 38.7 میلیون نفر

3_ مکزیکی 34 میلیون نفر

4_ ایرلندی 33.5 میلیون نفر

5_ انگلیسی 24.7 میلیون نفر

6_ آمریکایی 22.7 میلیون نفر

7_ ایتالیایی 17.2 میلیون نفر

8_ لهستانی 9.3 میلیون نفر

9_ فرانسوی 8.2 میلیون نفر

10_ اسکاتلندی 5.4 میلیون

افول آمریکا , رسانه‌های خارجی ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    جائی خونده یا شنیده بودم که مردم آلمان اکنون در آنکشور زندگی نمیکنند . حالا چرا؟ . ربطی به گذشته و جنگ های جهانی دارد . که این همه مردم را تشویق به ترک کشورشان کرده. .. ارتباطی به صهیونیست ها داره ؟ کاش یکی که میدونه توضیح دهد . ممنون .. ایتالیا شاید بخاطر شرایط کاری جدید از اول فراوان راهی آمریکا شدند و صاحب قدرتی در آمریکا از جمله انتخاب کندی رئیس جمهور بر اساس فیلمی که دیدم متوجه شدم و انتقال قدرت مافیا ایتالیائی و سیطره بر اقتصاد و سیاست. پدر خوانده
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    قبله اصلاحطلبان
  • zamyad IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    خدا نسلتون ببره
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    3 0
    مالک امریکا بومیان سرخ پوست این قاره هستند.
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    قسمت اول حرفات یک چیز می گه آمارات یک چیز دیگه
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    1 2
    ایالات متحده آمریکا هست. یعنی اول ایالت بودن بعدا شدن کشور. هر ایالت دولت و مجلس خودشو داره. بر اساس منافع مشترک متحد شدن. این یعنی قدرت اجماع سازی. سیستم انتخابات هم به خاطر همین ایالتی بودن هست که الکترال مهمه.
  • حسين DE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    چرا از ساكنان اصلى و بومى آمريكا يادى نميكنيد ، (سرخپوستان)؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس