کد خبر 1120989
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

با شروع کرونا و همه گیری این بیماری، تنها مردم عادی نیستند که آسیب زیادی دیدند، دانش آموزان هم جزو این قشر آسیب پذیر جامعه هستند که به اندازه یک سال تحصیلی از تمام درس هایشان عقب افتاده اند.

بخصوص در درس هایی مانند ریاضی که  در حالت عادی، به دلیل حجم زیاد کتاب و سختی مباحث، زمان به نسبت کمی برای آموزش آن در طول هفته اختصاص داده شده که این زمان، به دلیل تعطیلی مدارس و غیر حضوری کردن آموزش، کمتر هم شده است. مشکلات برگزاری کلاس های آنلاین ریاضی هم مزید بر علت شده است  که دانش آموز درسی مثل ریاضی را خوب یاد نگیرد.

حال، تنها دستاورد این بیماری و به تبع آن تعطیلی مکرر مدارس و مشکلات آنلاین مدارس، دانش آموزی است که کوله باری از ضعف ها و مشکلات آموزشی سال قبلش را به دوش می کشد و با همین مشکلات وارد سال جدید و درس های جدید شده است.

خب تکلیف این دانش آموز با این پایه ضعیف چیست؟ چطور می تواند تمام نقاط ضعفش را در درس ریاضی رفع کند؟ چقدر میتواند درک خوبی از ریاضی داشته باشد وقتی که هنوز مباحث پایه و سال قبلش را خوب یاد نگرفته است.

با ما همراه باشید تا بتوانیم با کمک تجربیات آقای رحیمی یکی از معلم های ریاضی استادبانک، که تاکنون تجربیات و شاگردان موفقی در درس ریاضی داشته، راهنمایی و مشاوره خوبی بگیرید در اینکه چگونه ریاضی را یاد بگیریم و چگونه در ریاضی نابغه شویم؟ یا حتی چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم؟  

سه اصل در یادگیری درس ریاضی باید رعایت شود تا به درک و یادگیری درست این درس برسی که موارد زیر است:

· حل مسئله و تمرین زیاد

· پیوستگی و تداوم در مطالعه

· همراهی معلم یا آموزش دهنده کار بلد

ریاضی یعنی حل مسئله

شما به عنوان دانش آموز باید به این باور برسی که اشتباهات  در حل مسائل ریاضی اساسی ترین فرآیند یادگیری در ریاضی است. خیلی از بزرگان ریاضی معتقد هستند که یادگیری ریاضی دقیقا در حل مسئله هایی اتفاق می افتد که شما به آن فکر می کنی ولی نمی توانی حلش کنی. چون دقیقا در این زمان که ذهن شما به تمام روش ها و حالت های مختلف حل مسئله فکر می کند، یادگیری اتفاق می افتد، هرچند که جوابی بدست نیاید.

پس با اطمینان برای حل سوال پیش برو و از اشتباه کردن نترس، چون تو دقیقا در این حالت، در جریان یادگیری قرار داری و ازاین نترس که برای حل یک سوال حتی بخواهی ده دقیقه یا بیشتر زمان بگذاری ونتیجه ای نگیری. با تکرار این روش و حل پیوسته سوال و کم شدن تدریجی خطاها، ذهنت به مرور به تحلیل پیوسته مسائل و رسیدن به پاسخ درست عادت می کند. چون خلق یک مهارت چیزی جز تکرار عادت و تمرین آن نیست.

ریاضی یعنی پیوستگی

شما به عنوان دانش آموز وقتی ریاضی را خوب یاد نمی گیری، بهتر است ساعت مطالعه ات را بصورت پیوسته و مداوم در طول هفته برای خودت تقسیم کنی. یعنی بجای اینکه یک روز در هفته مثلا جمعه ها، وقت برای ریاضی بگذاری و حدود 6 ساعت مطالعه داشته باشی، این 6 ساعت را به 6 روز در هفته و روزی یک ساعت خواندن ریاضی تقسیم کنی.

تجربه آقای رحیمی در تدریس خصوصی ریاضی ثابت کرده است که یادگیری مداوم، فوق العاده اثربخش تر از یادگیری مقطعی است، چون هم از استرس شما کم می کند و هم به دلیل کسب نتایج لذت بخش، علاقه ات برای خواندن ریاضی بیشتر می شود.

ریاضی یعنی آموزش

قطعا برای رسیدن به تسلط در هر حوزه و مهارتی نیاز به یک آموزش دهنده خوب است. این آموزش دهنده می تواند در قالب یک محتوای عالی مثل کتاب باشد یا حتی یک فیلم یا نرم افزار آموزشی یا حتی یک معلم خصوصی ریاضی.

برای یادگیری ریاضی، باید بهترین نوع آموزش ریاضی هم مشخص کنی. تاثیرگذارترین نوع آموزش، همراهی یک معلم ریاضی مناسب است.

کسی که بتواند مشکلات پایه ای و درسی تو را تشخیص دهد، یک برنامه جامع و هفتگی برایت تدوین کند، یادگیری ریاضی از پایه را مبنای تدریس خود قرار دهد، منابع کمکی خوبی بهت معرفی کند و باید و نبایدها، قلق ها و تمام پیچ و خم های این درس را در اختیارت بگذارد.

پس حتما در انتخاب معلم ریاضی ات دقت کن، که اگر معلم مدرسه نتواند جوابگوی این حجم از نیازهای درسی ات باشد، بتوانی جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنی. مثل استفاده از معلم خصوصی ریاضی

استفاده از معلم خصوصی ریاضی چند تا حسن دارد که موارد زیر است:

· معلم مدرسه به هیچ عنوان نمی تواند به مشکلات درسی تک تک بچه ها در کلاس بپردازد و با توجه به روحیات هر دانش آموز تدریس را انجام دهد که همین موضوع ضرورت وجود معلم خصوصی ریاضی را آشکار می کند.

· سرعت آموزش معلم در کلاس درس براساس میانگین سرعت یادگیری بچه ها در کلاس است اما سرعت آموزش در کلاس خصوصی ریاضی صرفا بر اساس یادگیری شما بهینه می شود.

· معلم خصوصی می تواند بر اساس تفاوت های فردی شما  و با توجه به نحوه یادگیری، هدف و مشکلی که داری، کلاس و آموزش را بهینه کند.

· در کلاس تدریس خصوصی ریاضی چون کلاس متعلق به شما است، حتی اگر از کلاس هفتم یا هشتم نیز سوالی داشته باشی، معلم باز هم بدون هیچ مشکلی کاملا جواب می دهد و اشکالات پایه ایت را رفع می کند.

· واگر به دلیل شرایط کرونا و لغو آموزش حضوری مدارس، نیاز به دسترسی بیشتر به معلم ریاضی ات داشته باشی، می  توانی از طریق کلاس های آنلاین و معلم ریاضی آنلاین این نیازت را رفع کنی.

اگر تمایل داری، می توانی رزومه آقای رحیمی یا سایر معلم های ریاضی استادبانک به همراه قیمت تدریس خصوصی ریاضی را مشاهده کنی، چون اگر تو هم معلم مدرسه ات جوابگو نیازهای درسی ات نباشد، این اساتید می توانند راهنما، مشاور و آموزش دهنده خوبی برای یادگیری آسان ریاضی ات باشند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس