کد خبر 1120938
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
اسلحه آلمانی

ارتش آلمان اسلحه سازمانی جدید خود برای جانشینی سلاح G-36 را انتخاب کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، شرکت آلمانی C. G. Haenel با طرح اسلحه تهاجمی  MK 556 موفق شد در مناقصه تامین اسلحه تهاجمی آینده ارتش آلمان به پیروزی برسد. این شرکت در این رقابت حریف قدرتمندی به نام HK416 از شرکت هکلر اند کوخ آلمان را در مقابل داشت. انتخاب این محصول از شرکتی کمتر شناخته شده باعث تعجب بسیاری از کارشناسان در امور سلاح های سبک شده است. شرکت هکلر اند کوخ آلمان از زمان طراحی و ساخت اسلحه ژ-3 در دهه 1950 میلادی تا به امروز تامین کننده اصلی سلاح های استاندارد تهاجمی ارتش آلمان غربی و جمهوری فدرال آلمان بوده است و حالا این جایگاه را از دست داده است. مسئولین شرکت هکلر اند کوخ اعلام کرده اند که در حال بازبینی تصمیم وزارت دفاع آلمان در این خصوص بوده و احتمال داره به انتخاب اسلحه MK556 اعتراض کنند.

اسلحه تهاجمی  MK 556 از مکانیزم فشار غیر مستقیم گاز باروت بهره برده و کالیبر آن نیز 5.56 میلی متر است. این اسلحه با خشاب های 30 تیری مسلح شده و امکان نصب خشاب های 100 تیر نیز برای آن وجود دارد. این اسلحه وزنی در حدود 3 کیلو و 600 گرم داشته و انواع ریل ها برای نصب سیستم های اپتیکی و هدف گیری کمکی نیز بر روی آن نصب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    12 22
    آلمانی که یه زمانی کل اروپا رو تصرف کرد الان برای دفاع از خودش به آمریکا وابسته است
  • DE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 9
    شرکت هنل متعلق به شرکت مرکل گروپ هست که در حقیقت به شرکت اسلحه سازی امارات متحده تعلق دارد. عجیب نیست بعد از توافق امارات و اسرائیل این شرکت که کلا ده نفر کارکن دارد امتیاز ساخت کل اسلحه ی سازمانی ارتش آلمان را به دست بیاورد. ببینید صهیونیست چه می‌کند. اطلاعات بیشتر در اینترنت موجود هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس