خبر ویژه

«ایران با حمایت از آرمان فلسطین، بیشترین محبوبیت را نزد افکار عمومی کشورهای عربی دارد».

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت: در پی سازش اخیر امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، تارنمای ایتالیایی «نوتیتزیه جئوپولیتیکه» نوشت: هدف میزبانی دونالد ترامپ از امضای توافق‌نامه سازش، به فراموشی کشاندن راهبرد قدیمی کشورهای عربی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی است. واقعیت تلخ این است که آنها دیگر برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین اهمیتی قائل نیستند؛ و فلسطینی‌ها دیگر نمی‌توانند بر روی حمایت برخی دولت‌های عرب خود حساب کنند و اوضاع فلسطینی‌ها به مراتب بدتر شده است.

کشورهای عربی بدون اهمیت دادن به سرنوشت فلسطینی‌ها، با اسرائیل توافق‌ می‌کنند چراکه حکام بیشتر شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس با کمک انگلیس در کشورهای متبوع خود به قدرت رسیده‌اند و بنابراین سیاست‌های دوستانه‌ای با قدرت‌های غربی، به‌ویژه با آمریکا برقرار کرده‌اند.

خبرها حاکیست دولت ترامپ دیگر کشورهای عربی را نیز برای پیروی از امارات و بحرین در سازش با اسرائیل تحت فشار گذاشته است تا بلکه بتواند دستاورد دیپلماتیک قابل توجهی را پیش از انتخابات ماه نوامبر آینده ارائه دهد.

اکنون ایران است که با حمایت از آرمان‌ فلسطین در شرایط کنونی منطقه، بیشترین محبوبیت را نزد افکار عمومی کشورهای عربی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 2
    با این اشکار کردن توافق!ها بیشتر هم خواهد شد. حقیقتا گاو شیرده برازنده ی شماهاست.
    • رادان IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      اصلا مسئله ایران نیست مسئله ایستادگی تشیع در برابر آمریکا و اسرائیل است حال چه شیعیان عرب چه شیعیان عجم‌ .شیعیان همواره مورد ظلم و جور حاکمان سنی مذهب از جمله حجاج بن یوسف و صلاح الدین ایوبی و ... بوده‌اند اگر شیعیان بر حق نبودند و کینه جو بودند باید به سمت اسرائیل و آمریکا می غلتیدند تا انتقام صد ها سال تبعیض و غارت و قتل عام توسط حکام سنی مذهب گرفته شود اما شیعیان اولین گروهی از مسلمانان بودند که در برابر استعمار ایستادند و اولین گروهی بودند که متوجه خطر صهیونیسم شدند و به مقابله با آن پرداختند تا جائیکه حتی شیوخ وهابی‌ای که شیعیان رو تکفیر میکنند و بی ربط ترین افترائات رو به تشیع وارد میکنند قبول دارند که شیعیان قاطعانه در مقابل قلدری شرق و غرب ایستاده اند و جدی ترین عزم را برای مبارزه با صهیونیسم دارا می‌باشند. همون شیعیانی که این آقایون وهابی آنانرا به همکاری با مغول محکوم میکنن! همون شیعیانی همواره در اقلیت بودند و مورد ظلم و تبعیض قرار گرفتند! این یعنی فرقه ناجیه اسلام تنها تشیع امامی است و بس.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 2
    افکار عمومی اعراب اگر با سازش مخالف بود اقدامی می کرد.ما الان در عراق و لبنان هم محبوبیت سابق رو نداریم.
    • رادان IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      آقا/خانم محترم اعراب تنها شیوخ بی غیرت و شکم پرست و زنباره نیستند! لطفاً این تفکرات فاشیستی عرب ستیزانه رو کنار بگذارید! ضمنا اون کسایی که میگن ما دیگر اون محبوبیت سابق رو در لبنان و عراق و سوریه نداریم مثل غضنفر دروغ میگن چون حتی مخالفان ایران هم در این کشورها کمابیش قبول دارند اگر مجاهدت های محور مقاومت شیعه که از ایران سر منشاء میگیره نبود الان سلفی ها کل خاورمیانه رو گرفته بودند و طرح خاورمیانه جدید اجرا میشد و هزاران توطئه استعمار نو منطقه رو شقه شقه کرده بود. بله مطمئنا برنامه ریزان کاخ سفید طرح های زیادی برای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و حتی میان خود شیعیان دارند اما اینگونه سیاه نمایی از امت اسلامی تنها نتیجه اش تضعیف وحدت و روحیه انقلابی است.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 1
    خود گویی و خود خندی. الان تو خود شیعه های عراق و افغانستان و لبنان هم محبوبیت عین سابق نیست. سنی ها که دیگه بماند. میتونی سانسور بکنی ولی واقعیت اینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس