کد خبر 1119874
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
فرزندآوری

یک کارشناس جمعیت شناس به تشریح تاثیر طولانی شدن شیوع کرونا بر امر فرزندآوری پرداخت.

به گزارش مشرق، شهلا کاظمی پور به تشریح تاثیرات تداوم کرونا در کاهش نرخ فرزندآوری پرداخت و گفت: اگرچه ما به طور کلی در حوزه فرزندآوری ما با نرخ کاهشی مواجه هستیم، اما در زمان بحران‌ها افراد به صورت مقطعی این مساله را به تعویق می‌اندازند و در درازمدت اینگونه نیست که این مساله فراموش شود.

این کارشناس جمعیت شناسی خاطرنشان کرد: در نتیجه درباره خود کرونا کرونا تاثیری بر افزایش یا کاهش فرزندآوری نخواهد داشت، اما اگر این روند چندسال طول بکشد، قطعا تاثیرات خاص خود را بر امر فرزندآوری به جا خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

سن فرزندآوری افزایش یافته است

وی ادامه داد: اینکه افراد ابدا نخواهند ازدواج کنند یا فرزند داشته باشند، در جامعه استثنا و محدود است و نمی‌توان این دو مساله را با مساله کرونا مرتبط کرد، اما در درازمدت و تداوم استمرار کرونا با چنین چالشی مواجه خواهیم شد.

کاظمی‌پور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی از دولت هم نمی‌توانیم انتظار کمک داشته باشیم و خانواده‌ها خودشان باید در این زمینه فعال باشند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که همواره بر آن تاکید داشتم این بوده که خانواده‌ها در این شرایط باید از اخبار منفی دوری کرده و استرس و ترس و نگرانی را از رها سازند.

این کارشناس جمعیت‌شناس خاطرنشان کرد: تمرکز افراد بر اخبار منفی و غلبه این مساله در فضای مجازی باعث افزایش نگرانی در جوانان و تعلل آنان در امر ازدواج و فرزندآوری می‌شود.

کاظمی‌پور خاطرنشان کرد: اگر در مسائل فرهنگی بر این موضوع متمرکز شویم، خواهیم دید که می‌توانیم با برنامه‌ریزی منسجم این مساله را حل کرده و مشکلات این مساله را کاهش دهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AE ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    18 0
    چشم به قول شما با دولت کاری نخواهیم نداشت و خودمان بهداشت و مسکن و شغل آینده فرزند رو تامین خواهیم کرد هر چند خودمون هم اینا رو نداریم فقط بفرمایید وقتی دولت هیچ کاری نمی تواند انجام دهد بهتر نیست کلا دولت نداشته باشیم و به سبک قرنها پیش هر منطقه خودش ارباب رعیتی اداره شود حداقل ارباب نان ومسکن رعیتها رو میداد
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    9 5
    کاهش جمعیت هم نعمت و هم فرصت است..
    • GB ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      9 4
      موافقم
    • عبدالله IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      1 20
      بسم الله الرحیم ؛ کاهش جمعیت مربوط به افراد شیطانی یک نعمت است اما کاهش جمعیت مربوط به انسان های الهی یک مصیبت است. سعی کنیم جمعیت های الهی را افزایش و جمعیت های شیطانی را کاهش دهیم.
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      1 7
      لعنت بر باعث و باني نهادينه شدن اين تفكر
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      1 2
      نداشتن اگاهي و عدم اشراف به علم جامعه شناسي و البته تبليغات صهيونيستي غربي ذهنيت ملت ها را به سمت كاهش و كنترل رشد جمعيت برده اين در حالي است كه جلوي چشممان دولت هاي چين و هند با داشتن جمعيت زياد مظهر قدرت و اقتدار هستند افسوس كه برخي كوته نظرانه از تفكراتي دفاع ميكنند كه تحليل و بررسي ان و حتي عنوان ان نياز به سواد اكادميك دارد و عجيب تر اينكه طرفداران چنين نظراتي دليل سخيف گرسنه ماندن را براي كنترل رشد جمعيت بيان ميكنند
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    11 1
    این همه به مردم وعده دادن با کاهش جمعیت زندگی بهتر میشه ولی همای سعادت از این کشور رفت. جمعیت بیشتر یعنی معلم بیشتر مسکن بیشتر استعداد بیشتر فروشگاه بیشتر بیمه بیشتر بانک بیشتر راه بیشتر تولید به صرفه تر
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 4
      این قانون خداست که هشت ساله معطل مانده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس