کد خبر 1119784
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
میشل عون

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد با چالش‌های سنگینی روبرو هستیم که بر مسیر تعیین اولویت‌ها تاثیر گذاشته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، میشل عون در سخنانی در کنفرانس مجازی توسعه پایدار سازمان ملل متحد گفت تمام چالش‌های سنگینی که لبنان با آن روبرو است، بر مسیر تعیین اولویت‌ها تاثیر گذاشته است و ما در بحبوحه مبارزره با شیوع ویروس کرونا بودیم که از انفجار در اسکله بیروت غافلگیر شدیم، انفجاری که قلب پایتخت را درهم کوبید و قربانیان و خسارت‌های مالی فراوان و آثار منفی سنگین به جا گذاشت که نه تنها منجر به کاهش فعالیت اقتصادی بلکه به افزایش میانگین فقر منجر شد.

میشل عون در این کنفرانس که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت : این اولین کنفرانس در چارچوب طرح کاری در مسیر ۱۰ سال آینده در راه تحقق اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ میلادی به شمار می‌رود که لبنان بار دیگر بر پایبندی خود به تلاش در راه تحقق آن با وجود شرایط دشواری که در آن به سر می‌برد، تاکید می‌کند.

وی افزود : جهان امروز ما با چالش‌های بزرگی روبرو است که به طور مستقیم بر تمام کشورها تاثیر گذاشته است و لبنان بیشترین تاثیر را از آن پذیرفته است و در معرض تکانه‌های پیاپی قرار دارد همچون بحران مستمر آوارگان سوری از ۱۰ سال پیش تا بحران  اقتصادی و مالی و پولی شدید که در نتیجه دهه‌ها انباشت فساد و سوء‌مدیریت به وجود آمده است.

میشل عون در ادامه افزود مسیر تعیین  اولویت‌ها در این مرحله شامل این موارد است :

اول : تلاش برای همراهی سریع برای حل بحران‌هایی که ضروری‌تر است که از اصلی شروع شده که طرحها و برنامه‌های سازمان ملل بر آن مبتنی است، اینکه هیچ کس را به حال خود رها نکند، یعنی کمک‌ها را به گروه‌های نیازمندتر و فقیرتر و قشرهای متضرر برساند.

دوم : بازسازی حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که(در فاجعه انفجار اسکله بیروت) متضرر شد و برخی از آنها به طور کامل تخریب شد و نتیجه آن آواره شدن ۳۰۰ هزار شهروند به ویژه با توجه به اینکه ما در آستانه فصل سرما قرار داریم.

رئیس جمهور لبنان در پایان تاکید کرد که لبنان در دو راهی سرنوشت ساز میان آرمانهایش برای تحقق اهداف توسعه پایدار و بحران‌های اقتصادی، مالی، پولی و اجتماعی قرار دارد و به همین سبب به طور گسترده به حمایت بیشتر جامعه بین المللی و نهادهای سازمان ملل نیاز دارد تا به آن برای عبور  از این شرایط اضطراری کمک کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس