کد خبر 11195
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲

ارکستر سمفونيک تهران براي اولين بار با يک رهبر غير ايراني کنسرت خود را در تالار وحدت برگزار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آخرين شب اجراي ارکستر سمفونيک تهران شب گذشته در تالار وحدت با حضور مصطفي کمال پورتراب و بابک رضايي مديرعامل انجمن موسيقي ايران برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، ارکستر با تشويق‌هاي مردم که در انتظار ديدن اجراي رهبر جوان آلماني(ماتياس کروگر) بودند که اين رهبر داراي رزومه چنداني در موسيقي جهان نيست به روي سن آمد و بلافاصله اورتور فلدرماس ساخته اشترواس را اجرا کرد.
اين ارکستر که براي اولين بار يک رهبر غير ايراني را براي رهبري به خود مي‌ديد در ادامه کنسرت خود سمفوني 34 موتزارت را نواخت که در اين بخش عدم ارتباط رهبر و نوازنده‌ها به وضوح ديده مي‌شد که اين اتفاق باعث شده بود، نوازنده‌ها بي‌رمق ساز بزنند.
اين رهبر جوان که بسيار پرتحرک و کم تجربه بود، بر نوازنده‌ها خيلي تسلط نداشت و نتوانسته بود آن صداي لازم را که از ارکستر مي‌خواست، درآورد.
 بخش دوم کنسرت با استراحتي کوتاه و با اجراي قطعه روندو کاپريسيو ساخته مرتضي حنانه آغاز شد که در اين اجرا دو پيانو ارکستر را در نواختن همراهي کرد. البته نکته قابل توجه در اجراي اين قطعه، عجين شدن رهبر آلماني با يک قطعه ايراني بود چرا که او توانست اجراي موفقي از اين اثر داشته باشد.
کنسرت ارکستر سمفونيک تهران با اجراي رقص هاي اسلاو دورژاک به پايان رسيد که با تشويق هاي مداوم مردم ارکستر بخشي از اثر دورژاک را نواخت.
طي سه شب اجراي ارکستر سمفونيک تهران افرادي چون مسعود کيميايي،حسين يوسف زماني،هوشنگ کامکار،مصطفي رحماندوست، امير بکان، جواد طوسي، اميرعلي حنانه(فرزند زنده ياد مرتضي حنانه) از اين اجرا ديدن کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس