کد خبر 1119256
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
پیدا و پنهان واکسن آنفلوانزا/ ارقام نجومی در داروخانه‌های لاکچری

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 میلیون دوز در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، سیما سادات لاری ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه، متأسفانه روند نزولی ابتلا به کرونا، از نیمه شهریور متوقف شده و با شیب ملایمی در حال افزایش است، اظهار کرد: امیدواریم امسال با کمترین آمار ابتلا به آنفلوآنزا مواجه باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت بیشتر از سال‌های گذشته، تصریح کرد: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

وی، با اشاره به جمعیت ۵۰ هزار نفری سالمندان و ۳۰۰ هزارنفری خانم‌های باردار ئر کشور یادآور شد: خانم‌های باردار، افراد مستقر در خانه سالمندان، بهزیستی و مشاغل پرخطر واکسن رایگان دریافت خواهند کرد.

لاری با تأکید بر استفاده از این واکسن برای افراد پرخطر هر خانواده مانند افراد زیر شش و بالای ۶۰ سال، خانم‌های باردار، افراد با بیماری زمینه‌ای، سرطان و شیمی‌درمانی، گفت: افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی، واکسن آنفلوانزا را با قیمت کمتر از ۵۰ هزار تومان از داروخانه خریداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تهیه واکسن برای همه امکان‌پذیر نیست اما در صورت بالا بودن تعداد متقاضیان، با ارز غیردولتی هم واکسن وارد خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در پایان با اشاره به ۴۱ پروژه نیمه‌تمام خوابگاه دانشجویی تصریح کرد: قصد داریم تا ۱۷ پروژه خوابگاهی را با رایزنی‌های صورت گرفته به پایان برسانیم که با این کار اسکان ۱۰ هزار دانشجو فراهم خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 0
    در تهیه واکسن آنفولانزا مشکل دارین خدا به خیر کنه با کرونا چه کار می کنید
  • shahrokh IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 0
    مدیران مملکت ما همیشه کم و کسری های زیادی تو برنامه هاشون دیده میشه آروز داشتم واسه یکبار هم شده مسئولین یه کاری رو به نحو احسن انجام بدن ولی تا این لحظه نشده.... امیدوارم بتونن به این مهم برسند....
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      1 0
      برادر من اینا اصلا مسئول میشن که هیچ کاری را به نحو احسن انجام ندن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس