کد خبر 1119114
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای درباره قرارداد صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کانال تلگرامی خود نوشت: مقامات امارات و بحرین دیشب در حضور دونالد ترامپ، با نتانیاهو توافق صلح امضا کردند. ترتیب دهنده نمایش، دونالد ترامپ بود. کسی که تا قبل از گریبانگیری کرونا توانسته بود به واسطه دوشیدن عربستان و دیگران، صدها میلیارد دلار پول مفت به آمریکا ببرد.

اما او اکنون با بیکاری 55 میلیون نفر و تقریبا همین تعداد بی خانمان و گرسنه دست و پنجه نرم می کند. ده ها شهر و ایالت آمریکا پنج ماه است دستخوش آشوب گسترده شده. در حالی که ۴۸ روز به انتخابات مانده، بایدن در نظر سنجی ها با اختلاف ۶ درصد پیش افتاده است.

ترامپ نیازمند پیروزی در سیاست خارجی است؛ او چند نوبت در برابر ایران و چین و روسیه شکست خورد. پروژه فشار حداکثری ناکام ماند و نتوانست ایران را به تسلیم و مذاکره وادارد. تحرکات وی در شورای امنیت هم موفق نبود.

نمایش دیشب توافق در این میان، "به از هیچ" است؛ به ویژه اگر بتواند ظرفیت لابی صهیونیستی ایپک را به نفع کمپین انتخاباتی ترامپ بسیج کند.

عین همین دستاورد، مورد نیاز نتانیاهو است. او نه توانست از گزند گروه های مقاومت فلسطینی بکاهد و نه به اقتصاد بحران زده اسرائیل سامان بدهد و مدت هاست با آشوب های خیابانی دست به گریبان است.

اما طرف سوم نمایش دیشب، رژیم های امارات و بحرین هستند که بی هیچ اختیاری، وادار به انتحار در مقابل چشم ملت های مسلمان و عرب منطقه شده اند.

آنها بی تردید از این خیانت ، بهره ای جز خسارت نخواهند برد؛ و گرنه اسرائیل به هیچ کشوری، نصیبی جز خیانت و خسارت نرسانده است. آنها پای اسرائیل را به منطقه باز می کنند و بنابراین باید تاوان پیامدهای خیانت را هم به جان بخرند.

در عین حال از چشم اندازی بالاتر، اتفاق تازه رخ نداده است. امارات و بحرین و عربستان، سالیان متمادی و به شکل مخفیانه به ملت های منطقه خیانت می کردند و حالا آن را علنی کرده اند. این شفافیت صحنه و فرونشستن غبار فتنه، اتفاقا رویداد خوبی است. آنها دیگر نمی توانند خود را دوست ملت فلسطین و ملت های مسلمان منطقه که اسرائیل را دشمن می دانند، جا بزنند.

اما یک سوال کارکردی درباره توافق: آیا کشورهای دیگر می توانند حاکمیت یک ملت را به اشغالگران بفروشند؟ اگر این کار شدنی بود که از هفتاد سال قبل، انگلیس و آمریکا و فرانسه، و سپس مصر و عربستان و اردن، بارها فلسطین را فروخته و اسرائیل را به رسمیت شناخته بودند.

پس چرا درد بی درمان رژیم جعلی برطرف نشده، بلکه رو به وخامت گذاشته است؟ مذاکره و معاملات متعددی که در کمپ دیوید، اسلو، مادرید، شرم الشیخ، طابا، ژنو، آناپولیس و واشنگتن برای فروش فلسطین انجام شد، نتوانست مقاومت را نابود کند. آخرین بار ادعای "معامله قرن" به سرانجام نرسید و کوه هیاهو موش زایید.

وضعیت اسرائیل آن قدر به هم ریخته است که ظرف یک سال و نیم اخیر مجبور شده سه بار انتخابات زودرس پارلمانی برگزار کند و از نو، دولت تشکیل دهد.

دیشب همزمان با برگزاری سیرک سازش در کاخ سفید، شهرهای صهیونیست نشین اشدود و عسقلان⁩ هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت تا یادآور شد روزگار تعیین تکلیف دیگران سپری شده است.

با اتفاقاتی که ظرف سال های اخیر در فلسطین و لبنان و سوریه رخ داده، رژیم اشغالگر روی امنیت و ثبات را نخواهد دید. بیش فعالی آنها در میانه مرداب مرگ، فقط ممکن است اجل برخی رژیم های مرتجع را نزدیک تر کند. ماجرای دیشب بر خلاف تصور اولیه، جبهه مقاومت را تقویت خواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    با سلام دست مریزاد , آقای ایمانی. تحلیل دقیق و عالمانه ی است. صورت بندی قضایای مسئله فلسطین و ارائه پاسخ های دقبق پیش نیاز اتخاذ تصمیمات موثر در کلیت راهبردهای سیاست خارجی انقلابی است. با این شعور و ادراک بنظر می رسد در اردوگاه طرف متخاصم تمام تلاش ها بدلیل ینکه دربستر باطل و تکبر در " مصب الریح " است و اقدامات احمقانه آنها به ویرانی بیشتر اردوگاه شان منجر می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس