عکس/ همه با ماسک، به‌غیر از روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی

حسن روحانی گفت: باید تمام مراحل تولید تا توزیع پایش شود. امروز اعتراف می‌کنم مردم عزیز ایران! مواد مصرفی تولید شده اما قیمت نا عادلانه است.

به گزارش مشرق،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در هیات دولت ضمن گرامیداشت یاد هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم ما در ۸ سال دفاع مقدس توانستند در مقابل مدرن‌ ترین سلاح‌های شرق و غرب بایستند.

امروز باید تمسک بجوییم به ریسمان الهی و مسیر صبر و ایستادگی

وی تاکید کرد: هیچ کشوری در زمان جنگ به ما سلاح نداد و پشت متجاوز و ظالم رفتند. امروز هم باید تمسک بجوییم به حبل متین، ریسمان الهی و مسیر صبر و ایستادگی.

رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها میخواستند ابتدا ما را به فروپاشی اقتصادی و پس از آن به فروپاشی امنیتی برسانند.  آمریکایی‌ها در پی آن بودند که در این توطئه در نخستین گام ما را به فروپاشی اقتصادی برسانند.

وی خاطر نشان کرد: آنان فکرشان این بود که در خرداد و تیر به این فروپاشی می رسیم و بعدش دنبال این بودند که ما را در مرداد به سمت فروپاشی اجتماعی ببرند و در پایان فصل پاییز هم ما را به فروپاشی امنیتی برسانند و به تعبیر خودشان در ۲۲ بهمن وارد ایران شوند و بر ملت ایران مسلط شوند یک همچین فکر خام کودکانه در ذهن کاخ سفید بود.

مکانیسم ماشه برای کشورهای داخل برجام است

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه مهم بود ملت ما در تمام این مراحل نگذاشت آنان از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی به هدف خود برسند. البته مردم ما را در سختی و فشار اقتصادی قرار دادند امروز هم آمریکایی‌ها حدود یک ماه است می خواستند در شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی ایران تمدید شود که ناموفق بودند و  شکست خوردند.

روحانی افزود: امروز هم امریکایی‌ها تلاش کردند نگذارند تحریم تسلیحاتی ما پایان یابد که شکست خوردند، بعد به سراغ استفاده از مکانیسم ماشه رفتند اما همه می‌دانند این مکانیسم برای کشورهای داخل برجام است نه آمریکایی که هر چی فحش بود نثار برجام کرد و آن را خائنانه دانست. آمریکا می‌خواهد علیه ملت ایران توطئه کند. همه در این مورد مخالفت کردند و آمریکا منزوی شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اما آمریکایی ها خواستند شنبه و یکشنبه برای خود پیروزی درست کنند. اما شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران است. اصلاً مکانیسمی شروع نشده که بخواهد به نتیجه برسد. 

رشد اقتصادی ایران منهای ۲۵ نیست آقای آمریکا!

وی بیان داشت: این رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده رشد اقتصادی ایران منفی ۲۵ است، یک حرفی بزنید که درست باشد، بسیاری از کشورهای اروپایی رشدهای منفی بالایی دارند. ما منهای ۲۵ نیستیم آقای آمریکا؛ این رقم دوستان شماست در اروپا. ما رشد منفی ۰.۶ داریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: رشد غربی‌ها الان منفی ۱۰و ۱۲ تا ۲۲ درصد و در مواردی بالاتر هم دارند. در کرونا یک فشار فوق‌العاده‌ای به کشورهای غربی وارد شد و یکی از کشورهای مهم اروپایی روز گذشته اعلام کرده که رشد اقتصادیشان منفی ۹ است.

روحانی اظهار داشت: ما به حمد الله در دو زمینه حرکت ما خوب است. ما حرکت بسیار خوبی در تولید داریم. شرایط ما در زمینه تولید خوب است. در زمینه صادرات در ماه‌های اول دچار مشکل شدیم اما بعد از خرداد شرایط ما بهتر شد. 

هشت برابر تاریخ برای روستاییان آب سالم تأمین کردیم

رئیس جمهور تصریح کرد: ما تا امروز برای ۸ میلیون روستایی آب سالم پایدار را تامین کرده‌ایم. این رقم هشت برابر تاریخ است. در کرونا آموزش ما بخوبی دارد انجام می‌گیرد و خوشحالم دولت بسته‌های اینترنتی مجانی به دانش آموزان داد. شرایط ما در تولید قابل قبول است.

وی گفت: ما در توزیع مشکل داریم. من از اول دولت دوازدهم به دنبال این بودم که وزیر بازرگانی مستقل داشته باشیم. اما به هر دلیلی نشد و مردم ضرر کردند. اگر وزارت بازرگانی داشتیم وضع از این بهتر بود. 

روحانی با اشاره به وجود دلال در بازار خاطر نشان کرد: باید تمام مراحل تولید تا توزیع پایش شود. امروز اعتراف می‌کنم مردم عزیز ایران مواد غذایی تولید شده اما قیمت ناعادلانه و غیرمنصفنه و نادرست است. چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند باید پایش و نظرات کنیم و باید تعزیرات حکومتی با همه نتوان دربازار حضور داشته باشد قوه قضاییه که اعلام آمادگی کرده است همه باید کمک و یاری کنیم.

تحریم برای دولت گذشته برای مدتی بود الان در جنگ اقتصادی هستیم

وی اضافه کرد: ما در یک جنگ ظالمانه و تروریسم اقتصادی هستیم. ما در شرایط تحریم دیگر نیستیم، تحریم برای دولت گذشته برای مدتی بود الان در جنگ اقتصادی هستیم. 

عربیّت چه شد؟ چطور دست دراز کردید به سمت اسرائیل؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه مردم آ نها مسلمان و متدین و طرفدار اسلام هستند اما برخی از حاکمان کشورهای همسایه و مسلمان نه دین دارند نه دِین. عربیّت چه شد؟ چطور دست دراز کردید به سمت اسرائیل؟ اگر عواقب وخیم ایجاد شود بر عهده شماست.

وی تاکید کرد: در فلسطین که هر روز جنایت افزایش می‌یابد این کشورها چطور به سمت اسراییل دست دراز کردند و بعد هم می ‌واهند دراین منطقه به آنها پایگاه بدهند، همه عواقب وخیم در این زمینه به عهده کشورهایی است که برخلاف مقررات وامنیت منطقه، این کارها را انجام می دهند. 

وی بیان داشت: در این شرایط که دشمن بر ضد ما توطئه می‌کند باید همه توان خود را بکار ببریم و مطمئنم همه وزیران، مسئولان تعزیرات حکومتی، قوه قضاییه همه در تلاش هستند، اما این تلاش‌ها را باید مضاعف کنیم و نباید اجازه دهیم مردم در رنج و فشار قرار بگیرند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    48 1
    هروقت پیشاپیش درمورد هرچیزی این انسان نامبارک حرف زده باعث بدبختی و بدبیاری برای مردم شده. خواهشا تو چیزی نگو اقای رییس جمهور.بخدا کسی نمیگه تو لالی. اون از بورس . اون از بازار و زندگی مردم.الانم نوبت مباحث بین المللیه
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      5 0
      خداوند به ما رحم کند دوباره پیش بینی کرد
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      14 0
      . خدایا به تو پناه میبریم از شر ظالمین و چپاول گران بیت المال
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      5 0
      واعظی: رییس‌جمهور جهانگیری را مامور کرده تا گرانی‌ها را سامان دهد.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      1 0
      شما خودت یادت نمیاد اما همین سه سال پیش احتمالا از سینه چاک های شیخ و دولت کلید دارش بودی
    • حجت IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      2 0
      الحمدلله در کشور ما هر چند هم مشکلات بزرگ پیش بیاید یک رئیس جمهوری داریم که با سخنرانی مشکلات را مثل اب حل می کند اما فقط با سخنرانییعنی سخنرانی درمانی گفتار درمانی امانمی دانم چرا این نوع درمان هم درد انسان را بیشتر می کند
    • حجت IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      1 0
      سخنرانی درمانی ر وحانی مثل نمک روی زخم محرومان و مستمندان است که امروز علی برکه الله اکثر مردم ایران به این طبقه ملحق شده اند
    • حجت IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      1 0
      می دانید که یکی از درمانها گفتار درمانی است و یکی از متخصصان این نوع درمان اقای دکتر روحانی هستند اما نمی دانم چرا درمان ایشان همراه با جکر سوزی ا ست
    • ادیب IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 0
      رئیس جمهور ما فرد سخنرانی است اما نمی دانم چرا زمان افعال را دقت نمی کند بجای اینکه از افعال ماضی مثل انجام شد و تمام شد استفاده کند از فعل دستوری باید بشود باید بکنید استفاده می کندخوش بینانه شاید ادبیات ایشان ضعیف ا ست و بد بینانه باید گفت این گفتار درمانی همراه به فریب درمانی هم هست علی برکه ا لله
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    31 0
    نصفش رو گرا دادای نصف دیگه اش هم تحریف بود :))))))))
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    9 0
    موارد اعترافی زیادی مونده: مثلا رشد منفی بالاخره پذیرفتی ...
  • داوود IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    13 0
    ارزش پول ما یکصدم شد
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    14 0
    نمیخوایم تو حرف بزنی، بس دیگه
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      2 0
      حسن #روحانی امروز گفته: "قیمت مواد غذایی در بازار غیر منصفانه‌ است، چرا مردم‌ باید در فشار باشند؟" به نظرم روحانی آدم خوبی است و واقعا هم دلش با مردم هست، فقط حیف که مردم بهش رای ندادند تا رئیس جمهور شود و مشکلات را حل کند!
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    11 0
    مگه با تدبیر دولت گرونی داریم؟
  • سید مهدی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    13 0
    یه ذره به اندازه نوک سوزن شرم داشته باشین
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    13 0
    معجزه قرن
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    11 0
    دقیقا از وقتی کرونا اومده از رو اون صندلی تکون نخورده...
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      5 0
      قبلش هم چنان حركتي نداشت كرونا مزيد بر علت شد سوهان روح و جان خداوندا ملت ايران در اين هشت سال بد روزگاري ديد اگر قصوري بوده عفو كن و ما را به جوانانمان ببخش
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    9 0
    حرف مفت سیری چند؟
  • علیرضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    9 0
    مرگ از کرونا بهتر از ذلت بین المللی هست!!!
  • SE ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    11 0
    بابا جان مجبورت نکردن که هی در مورد همه چی نظر بدی
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    8 0
    بنابراین فقط تامین غذای مردمان هم بصورت نصف ونیمه که فقط زنده باشند و به قشر اشراف خدمت کنند. افتخار نیست. باید قوانین بصورتی باشد که دزدی و رانت و رشوه نباشد.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    9 0
    این بازی جدید، که به هربهانه ای سخن ازآب وبرق به میان میاره........
  • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    8 0
    اصلا حرف نزن. هروقت دهن باز کردی، یه چیز قیمتش منفجر شد. بسه دیگه.
  • حسين DE ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    8 0
    حرفهاى امروز رو با حرفهاى هفت سال پيش مقايسه كنيد
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      3 0
      هیچکس یادش هست که میگفت=۱۰۰روزه درستش میکنم !
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    3 0
    شما مقصر نیستید پس مقصر کیه؟ چه کسی مسئول دولته؟
  • FR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 0
    اوضاع خیلی سختی شده. برای هر دولتی. اما این دولت هرچی میکشه از دست خودشه. گره زدن حتی آب خوردن ملت به غرب و یک توافقنامه با غرب نتیجه ش میشه همین.
  • GB ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    3 0
    روحانی تو گزارشگر تلویزیون یا مدیر مسئول روزنامه نیستی خبر رسانی کار دیگه هست تو که جز به مردم چیزی نگفتی
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    4 0
    مثل اینکه از خبر هایی که جمعه صبح ها جمع کرده خواب هایی دیده برای شنبه هامون
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 0
    شما تازه فهمیدید ،، ما بازنشستگان. ۲۰ سالی هست که میگوییم این انصاف نیست
  • سربدار IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 0
    یک فعال اصلاح‌طلبان با بیان اینکه "ما مبلغ روحانی بودیم" گفته است: روحانی شرایط پیش روی خود را نمی‌دید بدان معنا که برای عمل به وعده‌های خود هیچ برنامه‌ای نداشت.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    4 0
    همش میگه قیمت ها ناعادلانه س خوب عادلانه کن. پس تو چکاره هستی؟!
  • هوتن IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    بچه ها جالب ریس جمهور هم می دونه همه چیز گرونه
  • احمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    رئیس جمهور طوری سخن می کنند که انگار هیچ کاره هستند و مردم باید با گرانی ها وحشتناک مقابله کنند!! پدر جان شما رئیس جمهور هستید حریف چند دلال بی صفت نمی شوید؟ اگر اینقدر ناتوان هستید چرا کاندیدای ریاست جمهوری شدید؟ قبلاً هر سال با افزایش بنزین سایر اجناس هم گران می شد اما آلان هر ماه گران می شوند!! شرکت های لبنی که زیر تیغ دولت هستند هر هفته چند تا از محصولات خود را علناً گران می کنند و هیچ ترسی هم از دولت و مجلس ندارند. علت نترسیدن آنها هم کاملاً مشخص است، ناتوانی دولت!!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    باز هم سیگنال به اون ور آبی ها !!!!!
  • CA ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    پس وعده ما صبح دوشنبه موقع صرف صبحانه هیئت دولت تا دکتر کلید خبرهای پیروزی عملیات برجام مقدماتی 2 را از رادیو دنبال کنند. علی برکت الله
  • DE ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 0
    قیمت مواد مصرفی مردم در بازار ناعادلانه است// بی انشافا تاژه مواد تقلبی میدن دشت مشتری میخوایم شفا کنیم دور همی به دهنمون ژهرش میکونن
  • سربدار IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی؛ عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اجرای سند 2030 در بدنه وزارت آموزش و پرورش و برخی مهدهای کودک اظهار کرد: با وجود اینکه بارها فریاد زدیم که برخی افراد در حال اجرای سند 2030 هستند اما نه تنها به آن توجه نشد بلکه مفاد این سند به برخی کتب درسی نیز وارد شده است. وی افزود: طبق ارزیابی‌ها و اطلاعلاتی که ما در مجلس کسب کردیم، دولت به دنبال اجرای سند 2030 در یک سال گذشته بود اما برخی با آن مخالفت‌ و این موضوع را انکار می‌کردند. نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با پیگیری‌ها و هشدارهای نمایندگان مجلس نسبت به اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش، روند اجرای آن متوقف شد اما هنوز افراد و تصمیم‌‌گیرانی در بدنه دولت هستند که قصد دارند این سند را به صورت چراغ خاموش اجرا کنند.
  • DE ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد گفت شیرین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس