کد خبر 1118722
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
شالیزار نمایه

گله اردک ها در مزارع و شالیزارهای برنج در تایلند که هم خودشان پرورش می یابند و هم با پاکسازی و از بین بردن آفت های مزارع هزینه کشاورزان را کاهش می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلمان IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    7 0
    به علت شرایط خاص آب و هوایی در تایلند و اندونزی و بسیاری از مناطق آسیای جنوب شرقی امکان سه و حتی 4 بار کشت برنج در طول سال وجود داره و آن ها مجبورند به سرعت زمین را برای کشت بعدی آماده کنند و از آنجا که آتش زدن کاه و کلش باقی مانده باعث آلودگی شدید هوا میشه استفاده از گله های اردک بهترین و سودآورترین روشهای پاکسازی زمینهاست در ایران هم البته در حجم کوچکتر و در برخی مناطق این امر انجام میشه ولی به خصوص در شمال چون امکان کشت دوباره برنج محدود است و شالیزارها معمولا به زیر کشت گندم ، کلزا ، کاهو و سبزیجات می روند پرورش اردک معمولا تنها در زمینهایی ممکن است که کشت زمستانی نداشته و به صورت آیش مانده باشند که این هم به شکل نه چندان گسترده ای در حال انجام است ولی در صورت حمایت دولتی میشه تولید گوشت اردک رو در چنین زمینهایی به مقدار زیاد گسترش داد که باعث کاهش نیاز به تولید مرغ میشه که تا حدودی وابسته به واردات نهاده ها از خارج کشور است
  • بیولوژیست IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 1
    این اردکها اگر در مزارع سمپاشی شده تغذیه و چرا کنند الودگی سموم در بافت چربی و زرده تخم جمع اوری و پس از تغذیه انسان و بزرگنمایی بیولوژیک منجر به انباشت سم صدها برابر محیط بیرون در کبد و استخوان و مغز و کلیه و ... بافت چربی شده و بیماریهای ناشناخته را منجر میشود. بهتره گوشت اینها صادر شود و در داخل برای حفظ سلامت افراد فروش نرود.
    • آکروباتیست IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      0 0
      جناب بیولوژیست, میگه در کشور تایلند این اتفاق افتاده؛ حالا با پیشنهاد شما این گوشت ها صادر میشه و میاد ایران. این طوری شما راضی میشی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس