کد خبر 1118645
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
بورس نمایه

در بین پر بازده ترین نماد ها در 30 روز گذشته بیشتر نمادهایی از گروه سرمایه گذاری و بانک و بیمه به چشم می خورند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سهام از روز 19 مرداد ماه وارد فاز سنگین اصلاحی شد تا جایی که سهام اکثر شرکت ها با افت شدید قیمت مواجه شدند. در طی این مدت، شاخص کل با افت 26 درصدی رو به رو شد و از کانال 2 میلیون و 78 هزار واحدی تا کانال 1 میلیون و پانصد واحدی عقب نشینی کرد.

بیشتر بخوانید:

پیچ اشتباه قوانین خلق‌الساعه در بورس

پس از اتمام اصلاح و ریزش شاخص کل، طی این چند روز شاهد پدیده ای دیگر در بازار سهام هستیم. پس از اعلام حمایت از سهامداران خرد و کلان از طرف دولت، مجلس و سازمان بورس و اوراق بهادار و اتخاذ تصمیماتی در این باره، هنوز سهام برخی از شرکت ها طعم تلخ افت قیمت را می چشند و رنگ و بویی از این حمایت ندیده اند.

به طوری که پس از پایان معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد و شاخص کل هم وزن با ریزش مواجه شد. این اتفاق حکایت از رشد سهم شرکت های بزرگ و شاخص ساز داشت و این در صورتی بود که شرکت های کوچک هنوز در حال و روز قبل خود به سر می بردند و با صف های فروش رو به رو بودند.

در یک ماه گذشته کدام نمادها بیشترین بازدهی را داشتند؟

همانطور که در نمودار زیر قابل مشاهده است، در بین پر بازده ترین نماد ها در 30 روز گذشته بیشتر نمادهایی از گروه سرمایه گذاری و بانک و بیمه به چشم می خورند و نماد های بزرگ و شاخص ساز علیرغم حمایت های صورت گرفته چندان بازدهی مناسبی در یک ماه اخیر نداشته اند.

در این بین شرکت های لاستیک یزد با نماد پیزد، سرمایه گذاری پویا با نماد وپویا، برق آبادان با نماد آبادا و شرکت توسعه مسیر برق گیلان با نماد بگیلان از عرضه اولیه های سال جاری هستند و بازدهی خوبی نیز در یک ماه اخیر داشته اند.

طبق بررسی ها به نظر می رسد که در یک ماه گذشته بیشتر شرکت هایی که بازدهی خوبی داشته اند از بین شرکت های کوچک بوده اند و عدم توجه و حمایت مسئولان امر به مشکلات ذکر شده و ادامه افت شاخص کل هم وزن باعث عدم جذابیت این شرکت ها برای سرمایه گذاران و توقف روند بازدهی مناسب آن ها خواهد شد

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    این چه اسمهای مسخره ای اینا دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس