محمود میرلوحی

یک فعال اصلاح‌طلب در اشاره به اغتشاشات دیماه 96 و آبان 98 ادعا کرده است که عمده جمعیت حاضر در این اغتشاشات "حاشیه‌نشینان" بوده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

بزرگترین افتخار یک خواننده ایرانی!

سیروان خسروی، از خوانندگان کشورمان به تازگی در یک رشته توییت با اشاره به مشکلات روز کشور نوشت:

"اگه نکته قابل افتخاری تو زندگیم باشه، قطعا بزرگترینش اینه که به تو و هیچکدوم از دوستا و رقبای(!) قبلیت رای ندادم و خودم رو در انتخاب این وضعیت شریک نمیدونم. نه تو ، نه خاتمی ، نه احمدی نژاد و نه موسوی و رئیسی. نکته جالب اینه که هیچوقت هم نتونستم حتی ١ نفر از دوستامو با خودم همراه کنم و اتفاقا به کمبود اطلاعات اجتماعی و سیاسی و منفعل بودن متهم شدم. آفرین به بینش سیاسی و اجتماعی دوستانی که این روزها چیزی جز سلِفی و دعوت به کتاب خوانی و فیلم خوب دیدن ازشون نمیبینیم ولی به زودی دوباره سر و کله شون پیدا میشه و شهوت نزدیک شدن به قدرت اونا رو به روشنفکرهای یه شبه تبدیل میکنه. و البته این تازه روزهای خوبمونه..."

*اولا از یک سلبریتی انتظار می‌رود به ادب متخلّق باشد و شخص رئیس‌جمهور را با ادبیات فاخرتری خطاب قرار دهد. ثانیا آقای خسروی بعنوان یک خواننده پر طرفدار و یک چهره‌ی سلبریتی باید بدانند که رأی ندادن و تحریم انتخابات یکی از بدترین رفتارهای شناخته شده در حکومت‌های جهان است.

رفتاری که البته اگر از جانب رجال و احزاب سیاسی و یا چهره‌های پرطرفدار نیز تبلیغ شود به مثابه خیانت انگاشته می‌شود.

کما اینکه انگلیسی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: "اگر رأی نمی‌دهی حرف نزن!"

ما همچنین آقای خسروی را دعوت به مطالعه می‌کنیم تا بدانند در دوران جنگ جهانی، اگر سربازی متهم به فرار از جبهه و یا خیانت می‌شد؛ خود و خانواده‌اش از بسیاری از حقوق اجتماعی و شهروندی محروم می‌شدند که از جمله آنها "محرومیت از رأی دادن" بود.

یعنی مسئولیت‌پذیری در قبال یک کشور تا آن اندازه مهم هست که یک خیانتکار بایستی از این سهم بزرگ محروم شود.

پس رأی ندادن نه تنها افتخار نیست بلکه در حالت چشم‌پوشی! یک اشتباه بزرگ است.

در گام بعدی مقوله "رأی بد" یا رأی اشتباه است.

رأی بد نیز در صورتی که سهوی و یا از روی ندانستن و نفهمیدن باشد اشکالی ندارد زیرا می‌تواند به تلاش برای "رأی خوب" در دوره‌های بعدی منجر شود.

اما اگر همین رأی بد برخاسته از مقاصد شخصی و صنفی باشد و مصلحت عامّه را در نظر نگیرد (همانند رأیی که برخی سلبریتی‌ها در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته دادند و از کاندیدایی حمایت کردند که اهل نظارت بر قیمتها و کار جهادی نبود!) آنگاه یک امر قابل مؤاخذه است.

و رأی دهنده‌ای که در جایگاه مرجع اجتماعیست باید ضمن عذرخواهی از رأی بد خود نسبت به این رفتار نیز پاسخگو باشد.

اما حتی همین رأی بد و برخاسته از مقاصد شخصی را می‌توان در جایگاهی بالاتر از بی‌هدفی و رأی ندادن در راستای اهداف دشمنان برای تضعیف نظام ارزیابی کرد.

جالب است که اگر امثال آقای خسروی در جهت فهم "رأی خوب" گام برداشته بودند و گزینه مطلوب‌تر را به مردم معرفی کرده بودند؛ امروز نه تنها مسئولیتی در قبال مشکلات مردم نداشتند بلکه با سری افراشته می‌توانستند به مردم امیدواری بدهند تا با رأی خوب در انتخابات بعدی؛ مشکلات کشور حل شود.

***

عضو شورای شهر تهران:

حاشیه‌نشین‌ها در اعتراضات به صحنه می‌آیند!

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز اظهار کرده است:‌

"انتخابات سال 96 اقتضا می‌کرد که روحانی جنبه‌های اصلاح‌طلبی‌اش را تشدید کند، در مقابل برخی محدودیت‌ها موضع‌گیری کند که نشد. بعد از مدتی ترامپ آمد و پرونده برجام را دچار چالش کرد. روندی که روحانی در دولت اول خود طی کرد باعث تک رقمی شدن تورم شد و مسیر به سمت رونق اقتصادی پیش می‌رفت اما خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های این کشور موجبات تغییر شرایط را فراهم کرد. اینجاست که شما در دی‌ماه سال 96 شاهد اتفاقاتی هستید که در پی مشکلات اقتصادی به وجود آمده است. حاشیه نشین‌ها که تا آن موقع اغلب به دلایل مختلف همراه دولت بودند، حضور داشتند. دولت احمدی نژاد یا جریان اصولگرایی می‌خواست با طبقه متوسط به بالا مقابله کنند یا حتی شعارهای احمدی نژاد را هنوز به خاطر داریم. برای همین هم اولین مسائل از این قشر حاشیه نشین آغاز شد و در دو تکرار بعدی‌اش یعنی مرداد سال 97 و آبان سال 98 این مشخصه تکرار شد. در حالی که شرایط خاص کشور، تحریم‌ها، شیطنت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه مردم را به این جمع‌بندی رسانده که اولویت اول تمامیت کشور است و نباید به ناآرامی‌ها دامن زده شود. به هر حال می‌بینید که این قشر و بخش‌های حاشیه‌نشین در اغلب شهرها و کلان شهرها، به صحنه می‌آیند."[1]

*درباره این اظهارات میرلوحی بیان چند نکته ضروریست:

یکم_ اینکه اغتشاشگران دیماه 96 و آبان 98 و... حاشیه‌نشین بوده‌اند! یک ادعاست که آمار و ارقام خلاف آن را اثبات می‌کند. (مثل شاغل بودن بیش از 60 درصد اغتشاشگران دیماه 96)

جالب است که حتی کسانی مثل عباس عبدی نیز زمانی پیرامون اغتشاشگران سال 88 تأکید کردند که عمده این افراد زمینه‌ای بالاشهری دارند.

از همین رو باید دانست که اصلاح‌طلبان با بیان این حرف‌ها عملا در حال شوراندن مردم و کسانی مثل کم‌درآمدها یا حاشیه‌نشین‌ها هستند که مشکلات اقتصادی بیشتری شامل آنهاست. اما دلبسته نظام و انقلاب هستند.

دوم: این سؤال پر تکرار را برای بار چندم طرح می‌کنیم که چرا اصلاح‌طلبان از به خیابان آمدن مردم حرف می‌زنند اما هرگز این کار را تقبیح نمی‌کنند؟!

چرا یک کلمه در مصاحبه میرلوحی نیست که تأکید کرده باشد اعتراض خیابانی مشکلات را حادّتر می‌کند و یا حضور در خیابان به نفع مردم نیست؟

قابل تأمل آنکه میرلوحی در اظهارات خود از عبارت "به صحنه آمدن" استفاده می‌کند.

این تشویق زیرپوستی برای کشاندن مردم به خیابان را باید در کنار تحلیل‌های مربوط به "فتنه اقتصادی" و پخت و پز آن در ستاد اصلاحات دید.

فتنه‌ای که از یک سو با سیاه‌نمایی، از سوی دیگر با روی کار آوردن یک دولت نامعتقد به نظارت بر قیمت‌ها و از سمتی دیگر با تحریم انتخابات و فراخواندن مردم به حرکت اعتراضی در خیابان‌ها به براندازی نظام می‌اندیشد و متأسفانه آنطورکه باید مورد رصد قرار نگرفته است.

***

جواب سربالای سفیر متخلف آلمان به مقامات وزارت خارجه

خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد: در پی توییت‌های اخیر سفارت آلمان در تهران پیرامون اعتراض به قصاص نوید افکاری، سفیر آن کشور توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه اقدام خارج از عرف دیپلماتیک سفارت آلمان در تهران را به منزله دخالت در امور داخلی کشورمان دانسته و به شدت محکوم کرد.

مدیر کل اروپا تصریح کرد مداخله در قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی مستقل جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست و از سفارت آلمان انتظار می‌رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد.

این گزارش می‌افزاید: "سفیر آلمان اظهار داشت مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد"![2]

*مشخص نیست اینکه سفیر آلمان اظهار داشته مراتب اعتراض ایران به تخلف خودش را به کشورش منعکس خواهد کرد دقیقا چه معنایی دارد؟!

زیرا جرم مشخص بوده و مجرم هم در وزارت خارجه حاضر شده است.

این پاسخ سربالای وزیر خارجه آلمان بایستی با تحکّم بیشتری پاسخ داده می‌شد.

مقوله‌ای که البته سال‌هاست در وزارت خارجه دولت ائتلافی آقای روحانی و اصلاح‌طلبان اثری از آن نمی‌بینیم و صلابت انقلابی دیپلمات‌های انقلابی آرزویی است که مردم منتظرند پس از انتخابات سال 1400 به نظاره آن بنشینند.

عملکرد ضعیف و سست وزارت خارجه در چنین قضایایی موجبات تجرّی دشمن خارجی و بهانه‌جویی‌های بیشتر آنان خواهد شد.

ما به مقامات محترم وزارت خارجه توصیه می‌کنیم حتما جریان "بیدادگاه میکونوس" و عکس‌العمل انقلابی ایران در قبال قهر دسته‌جمعی سفرای اروپایی را یکبار دیگر و به خوبی مطالعه کنند تا مجددا شاهد توهین یک سفیر خارجی از داخل ایران به قوانین موضوعه ایران نباشیم.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/296972

2_ www.irna.ir/news/84038684/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 85
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    چرا از لفظ دولت ائتلافی استفاده میکنید . یازده ساله که دیگه چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نداریم . بعد ازفتنه ۸۸ سیاستمداران و سیاست بازان در این کشور یا انقلابیند یا لیبرال . بین روحانی و خاتمی هیچ فرقی نیست .
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      67 7
      حتی لیبرال و انقلابی رو هم اینا دگرگون کردن. نقل نقل وطن فروشی و وطن دوستی هست. برای بهتر شدن حال کشور باید اول از شر پیاده نظام خلاص شد.
    • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      50 14
      آوازخوانان و کلاً مطربان و همچنین بازی پیشگان، اندکشان از ظرفیت و بصیرت لازم برخوردارند و موضوع اختصاص به کشور و ملت ما ندارد! بلکه در همه کشورها چنین است! پس نباید که چندان به سخنان و اظهاراتشان وقعی گذاشت! بهتر است به حال خودشان رها باشند و به عوام الناسی که به اصطلاح دوستدارانشان خوانده می شوند دلخوش باشند و فقط اجازه نداد که در مسائل و مواردی که صلاحیتش را ندارند (که باید گفت در هیچ موضوعی این صلاحیت را ندارند) داخل شوند و دخالت داشته باشند!
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      6 5
      برو بابا دلت خوشه
    • ایرانی NL ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      3 10
      حالا تا می توانید به این دولت و اصلاح طلبها! بتازید. اما به زودی یک بار دیگر واقعیت ها روشن خواهد شد. همان طور که 7 ماه از عمر مجلس انقلابی گذشته و اوضاع این گونه شده است، دوران دولت اصولگراها و انقلابی ها رو هم 9 ماه دیگر می بینیم. در انتخابات ریاست جمهوری آینده، یک رییس جمهور جوان و انقلابی خواهیم داشت و وضعیت کشور را هم خواهیم دید.
    • به ایرانی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      4 1
      وقتی کسی را مسموم کردید حق ندارید بگویید پزشک اگر راست می گوید نجاتش دهد. شاید خیلی دیر شده باشد.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    35 32
    ما که این خوانده محترم نمی شناسیم که خیلی معروف و مشهورن اینا خواننده نیستن والا هر که قهر کرد از خونه رفته شده خواننده خواننده به ناظری -شجریان -سراج -افتخاری -معروف و ... میگن
    • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      33 47
      منم از سیروان خوشم نمیاد و گوش نمیکنم ولی کار خوبی کرده اینکه انگلیسی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: "اگر رأی نمی‌دهی حرف نزن!" ملت ما که رای دادن و حرف نزدن و اینم حقشون نبود، نگید که اگه به فلانی رای میدادن ایران گلستان میشد قول میدم بهتون هیچ فرقی نمی کرد هرکی میشد.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      24 11
      شجریان رو هر وقت اسم خواننده اومد فورا مطرح کنید بابا ایشون هر چی دلش خواسته به ایران گفته حتی قبل از فتنه 88 .حالا من باید صدایش را دوست داشته باشم؟ یا هر لحظه باید اسمش را بشنوم ؟ یک ذره معلوماتتان را ببرید بالا کمی مطالعه کنید عزیزان
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      5 13
      الان هنرمندان و کلا سلبریتی های مملکت وظیفه خطیری در جامعه دارن. فرصتی که مردم به آنها داده باید تلافی کنن سیروان جان دمت گرم.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    54 12
    سیروان جان با این چیزی که نوشتی فکر نمی کنی خودت هم یکم شبیه همون روشنفکرای یه شبه شدی؟ :)))))))) داداش قبل از ثبت یه بار دیگه میخوندی بد نبود.
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    25 41
    و به شما هم توصیه میشه یه خورده به آزادی بیان و ابراز عقیده در حد مجاز پای بند باشید و تا یکی حرف مخالف با سلیقه ی شما زد فورا" از سلاح زور و تهدید استفاده نکنید، بگذارید مردم حرفشان را بزنند، درد دلشان را بگویند، نظرشان را ابراز کنند.
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      23 7
      اینکه میگی جوابشو ندین ینی تحجر. مشرق راهو درست اومده.
    • SE ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      25 14
      نتیجه همین آزادی احمقانه شد هرج و مرج فعلی
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      18 2
      آقای علی اصغر ایشان اصلا حرفی نزده که به ما بربخورد گفته رای نمی دهم و به آن افتخار کرده وما معتقدیم این که افتخار ندارد نه اینکه بگوییم حرف نزن و عقیده ات را محترمانه نگو ایشان از قضا به طور کاملا نامحسوس به تمامی رأی دهنده های کل ادوار توهین کرده چه کاندیداشون رای آورده باشد چه نه و خیلی ریز مسخره مان کرده که مثلا تاریک فکریم که اصلا رای داده ایم
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    28 5
    دولت ائتلافی چه صیغه ایه ؟ تفکرات روحانی و دولتش همون اندیشه های اصلاحاتیه و حتی وزراش هم وزرای همون نور چشمش اصلاحات موسویه!
    • SE ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      24 2
      اصحالات خودش با چپاولهایش و خطاهایش خودر را درمانده و عاجز از تعقل در آخر خط میبیند.
  • مهدی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    27 7
    به سفیر آلمان باید گفت بره ...کاری پدرانشان هیتلر که باعث کشته شدن ده میلیون انسانها شد محکوم کنه بعد بیاد زر بزنه که هنوز جیره خور آمریکا وصهیونیزم هستند
    • سعید IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      2 10
      آزادی بیان و ابراز عقیده بهانه ای شده برای خودنمایی
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    11 8
    مشرق با ادب شدی؟
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    14 34
    دم سیروان گرم! کسانی که ایشون رو نمی شناسن! برای اینه که علاقه ای به موسیقی ندارن! مگه همه باید همه رو بشناسن؟
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      اتفاقا اونایی هم که رای ندادن شریکن چون میتونستن درست رای بدن
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    22 6
    سفیر آلمان میدونه وقتی به هواپیمای ظریف بنزین ندادند وظریف حتی یک اخم هم نکرد !اینجا که دیگه فقط حرفی زده !ظریف قهقهه زنان ،ازش رد میشه!
    • 888 IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      4 7
      "سفیر آلمان اظهار داشت مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد"![2] *مشخص نیست اینکه سفیر آلمان اظهار داشته مراتب اعتراض ایران به تخلف خودش را به کشورش منعکس خواهد کرد دقیقا چه معنایی دارد؟! "معنایش این است که در گفتگوهای دیپلماتیک این یک رسم و اصول است و نهایت احترام را به ایران و کشور متبوعش گذاشته است".
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    23 3
    گرونی از یک طرف..بی تدبیری از یک طرف...کرونا از یک طرف...بیماری و نداری و مشکلات زندگی از یک طرف....امان مون رو بریده اما دهن کجی و مزخرف گویی اصلاح طلبها و لشگر بی وطن و پول پرست مطربها و دلقکها و ورزش خوارها دیگه زندگی رو تو این مملکت جهنم کرده ....من یکی که دیگه بریدم ..
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    21 6
    چیشده شما به انگلیسی ها استناد میکنید
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    19 7
    وقتی سیروان میگه من افتخار میکنم که نه به تو و نه به دوستان و رقبایت رای ندادم مثل فلانی و... "رییسی" قطعا این حرف رو میزنه که به حزبی بودن متهم نشه! وگرنه همه میدونن با کارنامه ای که آقای رییسی درقوه قضاییه دارن اگر رییس جمهور میشدن الان اوضاع خیلی متفاوت و بهتر از الان بود!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    9 4
    فقط جوری ارا رو تفسیر میکنین انگار شاکیان به وضع فعلی تعداد بسیار اندکی هستن و تمام مشکلات بر عهده یه جبهه خاصه ، عزیزم اتفاقا مردم زیادی هستن که به وضع فعلی شاکی هستن و از طرفی مسبب وضع فعلی کلیه جناح ها هستن ، بهتره که فقط مرد پیروزی نباشین و شکست ها رو گردن دیگران نندازین هر جا خوبه شمایین و هر جا بده رقیب ، چیزی که برای کلیه مسولین مهم نیست وضع مردمه و فقط به فکر دعواهای جناحی هستن که وقتی بررسی میکنی میبینی در پشت سر خیلی هاشون با هم فامیل هم هستن ، مردم خسته ان متوجه شید
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      7 2
      مسبب فاجعه اقتصادی بوجود آمده افساد طلبان بی کفایت هستن و لاغیر.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    9 3
    وقتی آقای سفیر جواب گستاخانه داده همونجا باید میبردنش فرودگاه تا با اولین پرواز بره آلمان جوابشو آماده کنه و ایمیل بزنه اگه حاوی عذرخواهی و جواب درست و حسابی بود اونوقت اجازه برگشت بهش بدن و الا بگن تو اخراجی ! یه خاطره منشوری ! سالها قبل در پی تنش انگلیس با ایران دیپلماتهای ایرانی رو به محض ورود به لندن بازرسی بدنی میکردن اونهم نه بخاطر نفس عمل بلکه بخاطر تحقیر هر چه ایران اعتراض کرد افاقه ای نکرد تا وقتیکه یک زهره چشم ازشون گرفتن !
  • علی اکبر IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    11 3
    رای ندادن افتخار نیست 1- بجای تو دیگری تصمیم می گیرد 2- اگر دارای شناخت سیاسی بودی به انتخاب بهتر کمک می کردی 3- نان این مملکت را می خوری اما به ندای دشمن ایران برای عدم شرکت لبیک گفتی 4- انتخاب یعنی بین خوب وخوبتر و یا بین بد وبدتر من رای ندادم یعنی نتوانستم بفهمم کی خوب تر است ویا کی بدتر است ونفهمیدن افتخار نیست 5- برای بیشتر دیده شدن راه های دیگری هست تنها گذاشتن مردم دراین شرایط جوانمردی نیست
    • امان الله IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      2 2
      تصمیم نگیری یکی دیگه بجای تو تصمیم می گیرد !
    • سعید IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      3 2
      هنرمندان و کلا سلبریتی های الان نون به نرخ روز خورند
  • عطاالله IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    14 4
    جواب سفیر آلمان بسیار زیرکانه و نمونه مسخره کردن دیپلماسی لبخند است. از ماست که بر ماست........
  • دانشجو IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    8 2
    مگرهرکه خواننده وبازیگرشدومشهورشدادم تر وداناترمیشه!؟ایناچه سوادوشعوری بیشتر ازمردم دارندکه شمابه چرندیات انها توجه میکنیدرامیگذارید!؟وقت مردم باارزشترازاینه که بامزعبلات این نادانهاصرف بشه...
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    10 5
    نان به نرخ روز خورانند دور شیرینی
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    13 2
    کشور راهمین خائنین ومنافقین ومزدوران داخلی ومخصوصااین سلبریتی هاوخوانندگان بی هنربه این روز انداخته اند،طرف علنی داره خیانت میکنه وکسی هم بهش کاری نداره
  • رضا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    10 9
    اصلا این سیروان خواننده کوچه باغی رو چی به این حرفا
  • US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    15 2
    انها كه كشورالمان را نزديك به هشتاد سال است كه دراشغال نظامى خود دارند مجبور شده اندبپذيرند كه ايران درزمين بازى دنيا بازيگر است نه توپ جمع كن حالا سفير يك كشور تحت اشغال وباج بده به اسرائيل دركشورمانبايد اجازه يابد فراترازسفير يك كشور مهره وتوپ جمع كن خودنمايى كند
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 0
    اندر باب سفیر المان موضع ما در باب دادگاه میکنوس یاد اوری نشد بعدش ایشان اگه موضعی گرفت یا بنابه دستور بود یا با هماهنگی. لذا عرف دیپلماسی اقتضا میکرد که مراتب اعتراض به کشورش اعلام شود.
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    5 1
    آقای میرلوحی این انقلاب محصول تلاشها وزحمات همان حاشیه نشینها وافراد طبقه پایین است که هیچگاه به انقلاب اسلامی پشت نکرده اند بلکه ناراحت از آنهایی هستند که به این انقلاب خیانت کرده ومی کنند حالا از جنس افساد طلب باشند یااز جنس بی تدبیری ونا امیدی ویا طیف های دیگر وابسته به شیطان بزرگ .گند بی مدیریتی درکشور بالا آمده که همه شان باصطلاح اصلاح طلب ویا در واقع سگ زنجیری شیطان بزرگ هستند که کارشان خیانت به نظام جمهوری اسلامی است والا دشمن هیچ غلطی نمی توانست بکند الا با کمک نوکران خودش. مردم هم به مسائل واقف هستند وهیچگاه پشت رهبری نظام را خالی نمی کنند وانشاءالله این خیانتکاران با ظهورمنجی عالم بشریت به سزای اعمالشان خواهند رسید. این سفیر احمق آلمان را بایستی از کشور بیرون انداخت چکار کنیم که همینهاهم دسپخت امثال شما هستند !! سلبریتی ، خوب حالیش نیست بابا ولش کنید بحال خودش باشه وقتی اینجوری ها آدم می شوند خوب همین می شود که هست
  • GB ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    5 0
    فعلا امنیت و آرامش است ولمپنها ومفتخورهامیدانداری میکننداتفاقی بیافتد خدایی نکرده جنگی شود سوراخذموش میخرند وپاسپورتهای دوم رارومیکنندوهمین حاشیه نشینها مدافع کشورخواهندبودآلمان هم بهتراست معافیت جرایم جنگ دوم جهانی رابا کوبیدن کشورمستقل ایران تامین نکند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    6 5
    ما که رایی دادیم به کجا رسیدیم؟!
  • سیروان IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    5 9
    واقعا سیروان همیشه حرف حق رو میزنه دمش گرم برعکس بیشتر خواننده های نون به نرخ روز
  • حجت IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 1
    جواب سربالای سفیر المان نتیجه ضعف و ظرافت وزارت خارجه و اقای ظریف است
  • حسين DE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    7 2
    دخالت آشكار سفارت آلمان در امور داخلى ما و پاسيو ماندن دستگاه ديپلماسى واقعاً يك ننگه، دولت دست نشانده و مزدورى مانند آلمان كه هـيچگونه اراده و استقلالى از خود ندارد و در همه زمينه ها بشدت به آمريكا و فرانسه و انگليس وابسته است اينگونه گستاخانه در امور داخلى و قضائى ما دخالت آشكار ميكند،اين دخالت از جانب اين كشور براى ما خيلى سنگين است، چند سال پيش در يك محاكمه فرمايشى در آلمان رئيس مسابقات اتوموبيل رانى جايزه بزرگ در آلمان محكوم به پرداخت جريمه نقدى شد،وى بعد از خروج از دادگاه جمله اى گفت كه واقعاً ننگ بزرگى براى دولت آلمان است ولى هيچ يك از مقامات آلمانى جرئت نكردند اظهار نظر كنند، جمله وى خطاب به خبرنگاران اين بود،كاپيتاليسم بسيار خوب است و من امروز قوه قضائيه آلمان را خريدم ،حال كشورى كه قوه قضائيه خود را ميفروشد در مسائل داخلى ما دخالت ميكند،ظريف جواب بده
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    6 0
    ازمسولین نفوذی جزاین انتظاری نیست اما وعده ی الهی درحال محقق شدن هست که فتنه های آخرالزمان خطرناک ولی زود گذرند وصاحبانش روخواروذلیل میکنن امثال میرلوحی هم که آفتاب لب بوم هستن وعمرشان به لطف الهی روبه زوال ولی ازانسانهای منافقی هستند که دردنیا وعقبی از زیان کاران
  • حسینی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 2
    درود بر عوامل با بصیرت مشرق
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 1
    *اولا از یک سلبریتی انتظار می‌رود به ادب متخلّق باشد و شخص رئیس‌جمهور را با ادبیات فاخرتری خطاب قرار دهد....
  • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    باید کاری که باسفارت عربستان شد با این هم میشد امت انقلابی کجایند یا اینکه فمر جیبشون هستند آلمان کیه که برا ما شاخ شونه میکشه
  • ناشناس IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 0
    چرا ظریف نرفت از دلش دربیاره آخه می خواست بره آلمان یه کم بخنده وکلاس بگذاره انگلیسی بلغور کنه وبرگرده همانطور که برجام کرد تو پاچه مون اول گفت برجام منافع اقتصادی داره حالا که دید کلاه رفت سرش میگه سایه جنگ رد کردم
  • یوسف IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 0
    این آقا خواننده بدون درنظر گرفتن وجه مردمی که ندارد خود شما نشریات ومطبوعات از او که فوق ستاره میسازید شاید مثل من تازه یک بار است که نامش راشنیده باشم ولی چون از نامش پیداست که به چه طایفه ایی ربط دارد پس مسئله ایی پس ماجرا است که میخواهد اورا زندانی وانقلابی جا بزنید که هدف نامشروع است مانند انتخابات عمل میکنید دوم مردم راقسمت بندی کرده اید بالانشین که طرفداریشان میکنید از صدقه همین حاشیه نشینان هستند که به جای رسیدند حال خیانت میکنندودیگر وزیر ما کم کار است ومصلحت اندیش ولی من اگر جای او بود اورا به وزارت خانه ودعوت میکردم ومانند مردم که گذرشان به نهادها وسازمانهای دولتی می افتد یک دسته فتو از مدارک و رونوشته میخواستم ویک ساعت پشت در بسته نگه شان میداشتم تا آدم شوند تا به مسائلی که به ایشان ربطی ندارد دخالت نکرده به فکر برجام که عمل نکردند باشندمردم ما از اغتشاش نا امنی وهر گونه خرابکار ی مخالفند چون از جیب همین مردم داده میشود نباید کارمند وسرباز ومعلمی را چون انجام وظیفه میکند کشت اینها افکار پلید دشمنان این خاک است فقط میماند دولت کم کار که درد مردم را نمیفهمد که بزودی انشا الله اینبار لیاقت فرد سنجش قرار گیردکه درکارهایی که بدست گرفته چقدر مواثر بوده وبه سرانجام رسانده است ومن الله التوفیق
  • CA ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    آخه چه فایده ای داره که سفیر این کشورهایی که با حرف آمریکا آب میخورند رو به وزارت خارجه اظهار کنیم؟ یکبار سفارت هایی که همراه آمریکا و صهیونیست ها هستند رو درشون رو ببندیم تا این دستورات صهیونیست ها رو توی فضای مجازی نبینیم.هر سه کشور انگلیس و فرانسه بایستی بسته بشوند مگر تا زمانی که همراه آمریکا و صهیونیست ها دیگر نباشند
  • علی رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    عزیزان با عرض معذرت از مخاطبان محترم به قول قدیمیا از این دولت کلهم چیزی بلند نمیشه!؟
  • محسن IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    معلوم نیست به کدام سمت حرکت میکنیم دوست کیه دشمن کیه راه چیه چاه چیه الله اعلم خدایا به محمد وآل محمد ظهورصاحب الزمان را تعجیل بفرما
  • اح IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    مثالا چکار کنیم قطع رابطه کنیم با همه دنیا شاخ به شاخ شویم
  • داوود IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    خاک بر سر سیروان خسروی.
  • ترابیان IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    لعنت بر میرلوحی افساد طلب و همفکرانش و هرچه وطن فروش مثل این جانوره امثال میرلوحی یا خودشان را به خریت زده اند یا فکر می کنند ملت خر هستند اساس و بنیان برجام کذایی با توجه به مفاد آن از ابتدا هم متزلزل بود ضمن این که مهمترین رکن یک عهدنامه بین المللی یا قرارداد از نظر حقوقی ضمانت اجرای آن است که با توجه به حق وتو ی سه عضو غربی برجام آمریکا ،فرانسه و انگلیس عملا ضمانت اجرایی برای این قرارداد نگین از ابتدا وجود نداشت چرا که اگر این سه کشور به تعهداتشان عمل نکنند در هیچ دادگاه بین‌المللی نمی توان بر علیه آنها اقامه دعوا کرد اگر هم محکوم شدند و اجرا نکردند در نهایت از طریق شورای امنیت باید اقدام کرد که وتو می کنند بنابراین افساد طلبان بی هویت بی ریشه نیرنگ صفت این روزها به فکر ماست مالی گندگاریهایشان در برجام کذایی تحمیلی به کشور و سایر موراد در بدبخت کردن ملت هستند که اگر ترامپ خارج نشده بود بر جام خوب بود و مملکت گل وبلبل بوداحمق ها صنعت هسته ای کشور را بدون گرفتن هیچ امتیازی به باد دادیدو آمریکا به اندازه یک ملکول هم هزینه نکرد بخواهیم برگردیم چقدر هزینه و تبعات بین المللی دارد تازه زمان احمدی نزاد قدرت هسته ای بودیم و این همه هم تحریم نبودیم چرخ زندگی مردم هم می چرخید لعنت بر ذات دروغگو و بی ریشه تان که مرتب بر طبل اختلاف و دو دستگی در جامعه می کوبید
  • مریم IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    سیروان میگه فلان سیروان میگه بهمان این سیروان کیه خو؟
  • عافیت MZ ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    بنام خدا. پاسخ سربالای سفیر آلمان،خیلی هم بیربط نیست.معمولا در مواقعی که وزارت خارجه دولتی، اظهارنظری میکند که مورد اعتراض کشور میزبان قرار میگیرد،سفیر اینگونه جواب میدهد.لذا،سفیر آلمان گاف داده و ناخواسته، عمل به دستور مافوق خودرا علنی و تأیید کرده.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    وقتی ببینه کسی اصلح نیست نباید رای بده نظر شما چیه ؟؟؟؟؟
  • سعید IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    تفکرات روحانی و دولتش وضعیت ما رو در مقابل سفیر آلمان این طور کرده
  • فریدون IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    ضرب المثل انگلیسی : اگر رای نمی دهی پس خفه شو
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    ناکارامدی دولت در مسائل داخلی و بین المللی ارتباطی با خیلی از مووضعات ندارد چرا که وزیران ناکارامد و... فاسد از یک طرف وسوء مدیریت ودر خواب بنیزنی بودن و رویا مذاکره با کد خداو دروغ شیب ملایم قیمت هاو غیره را این جور حرف زدن ها توجیه نمی کند . خدا از سرتقصیراتش نگذرد.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    باید جواب محکم داده شود تا اینقدر پرو نشوند.
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    ازاین بچه مطرب انتظاری بیش ازاین نیست
  • Zagrosanarani IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    این تخم ترکه کثیف هیتلری را باید بایک اردنگی محکم از کشور بیرون میکردند تا بفهمه تو ایران نمیشه زبون درازی کرد،ولی افسوس که به قول قدیمیها از سیب زمینی بخار بلند میشه ولی از وزارت خارجه ما.......!!!!!!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 0
    ما تا حالا به همه رای دادیم ولی این سلبریتی اوازه خو بی ادب و به ادعای خودش بی سواد است . ....هر چی که هست بر سرت
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    2 0
    خطاب به خسروی: ما انسانیم و انسان نمیتونه بی طرف باشه یا اینوری یا اونوری وسط نداریم عزیز خودتم میدونی
  • parisa akmali IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    معرفی گزینه خوب دقیقا کیه؟ هر سال همین آدمایی که با هم دوست هستن، تو انتخابات مختلف شرکت میکنن، و صندلی هاشون رو با هم عوض میکنن، ما که ندیدیم شخصی مستقل در انتخابات رده بالا شرکت کنه ، و به جایی وصل نباشه، لطفاً به عنوان خبرنگار جبهه نگیرید، و وظیفه اصلی تون یعنی خبرنگاری رو انجام بدید، ممنون
  • ح IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    وقتی سلبریتیهای بیسوادی مثل خسروی بدصدا اینقد رو ردارتشریف داره ک به ملتی توهین کنه ومث بعصی سلبریتیهای بیسواد دیگه خودشو طلبکار بدونه که درسایه همین مردمی ک بهشون توهین میکنه به نوایی رسیده و وبدون اونا یه انکرالاصوات بیشترنیست ،سفیر ازخود راصی المان دگه تکلیفش مشخصه‌..ای ننگ ولعنت بر دولت لمپن وسیب زمینی‌‌..کجایی احمدی نژاااد
  • عبدالله عباسی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    این آلمانیها اگثر بی پدر هستند واگثرشان نطفه ای ایرانی میباشد بعد ازجنگ جهانی زنان المان بیوه شدن خیلی ازجوانهای ما ان زمان به این کشور رفتند برای فرزند اوری زنان المانی این سفیر احتمالا ازهمان بچه ها فرزند یک ایرانی به ایشان یادآوری میکردین ارام میشد
  • ناشناس IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    میگم این سفیر آلمان غلط کرده گفته به مقامات مافوقش اطلاع میده
  • محمد رضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    من هم رای ندااااااااااااااااااااااااااااااااااادم نه به روحانی نه به خاتمی و بلند فریاااااااااااااااااااااااااد میزنم که به اینها رای ندادم و به ان افتخار میکنم چون در مقابل خدای خودم سربلندم
  • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    خاک عالم بر سر این دولت و وزیر امور خارجه اش که کلاهشان پشم ندارد
  • اسماعیل IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    یک کلمه خلاصه بگم نتایج رای دادنهاتان را دارید میبینید روز به روز بدتر
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    شما از این طایفه غرب پرست چه انتظاراتی دارید
  • مهدی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    این سلبریتی ها رو باید لغو تابعیت کرد و از کشور اخراجشون کنی و بفرستیمشون همون غربی که آمال و آرزوهاشونه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    اقای خسروی شما باعرض معذرت.. امثال کسانی هستید که به قول معروف: دنیا را آب ببره شما را خواب/این افتخارنیست که انسان درمورد سرنوشت مملکتش بیخیال باشند!مگر انهایی که رای دادند گناهکارند!؟اتفاقا بنده به دلایل کسالت حال وروز خوشی نداشتم ودور شهرهم بودیم وموقعی که باید نماینده دوره 11 مجلس شهرمون انتخاب میکردیم وقتی شنیدم تاساعت 22 تمدید شد بالافاصله آژانس گرفتم ورفتم رای دادم ..وبرای ریاست جمهوری هم همین طور بالاخره انسان با مطالعه وسوابقشان تااندازه ای متوجه انتخاب شخص مورد نظرش میشود..وظیفه ست...
  • علی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    از بس تند روتید ترمز بریدید
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای نویسنده اونها حداقل مطالبی را گفتن که ارزش پاسخ دادن را داشته و شما درصدد پاسخ بر آمدین. هیچ میدونی شما اصلا حرف زدن بلد نیستی که پاسخ دیگران را در پی داشته باشه هیچ متر و معیار درستی برای حرفهایتان وجود ندارد
  • ایرانی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای خواننده(پای ناقاره)تو رأی بدی یا ندی چه تأثیری براوضاع و رأی دههامیلیونی مردم انقلابی داره؟! جلبک! تو بری اونور آب بخونی به رأی یت بیشتراحترام میذارن ن ن ن... و...
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 1
    یه کم اگر نظارت برسایتون داشته باشید بد نیست توهین وفاش وبی احترامی خلاف عرف وشرع است وبنده اصلا نمی پسندم.اصلا من کار به این خواننده ندارم کلا میگیم درسایت شما زیاد حرفای زشت میزنند درکامنت ها.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      نه میایم ماچ میکنیم و احترام میذاریم
    • اصولگرا IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      0 0
      احترام بگذار اما ماچ نکن که کثیف میشویم.ممنون از مشرق.
  • محمد IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    دولت لا اُبال وبی مدیریتی وبیلیاقتی در این هفت سال ایران رو نابود کرد وزندگی خیلی از مردم رو به کام مرگ کشاند لعنت خدا واولیا خدا به اول وآخر دولت بی لیاقت.
  • ایرانی US ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 2
    کشورمون نیازی به رای سیلبرتی های مفت خورنداره. خیلی ازکشورهاروگستاخ وپررو کردزبان دنیا زبان زوره.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    سیروان دیگه کیه؟ مگه هر کس که ادعای هنرمند بودن داره باید هر غلطی که دوست داره بکنه هنرمنده برای خودش هست
  • علی AE ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    صحبتهای دولت روحانی در مسیر باده
  • سوال IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    اینکه اغتشاشگران دیماه 96 و آبان 98 و... حاشیه‌نشین بوده‌اند! یک ادعاست که آمار و ارقام خلاف آن را اثبات می‌کند. (مثل شاغل بودن بیش از 60 درصد اغتشاشگران دیماه 96) جالب است که حتی کسانی مثل عباس عبدی نیز زمانی پیرامون اغتشاشگران سال 88 تأکید کردند که عمده این افراد زمینه‌ای بالاشهری دارند. از همین رو باید دانست که اصلاح‌طلبان با بیان این حرف‌ها عملا در حال شوراندن مردم و کسانی مثل کم‌درآمدها یا حاشیه‌نشین‌ها هستند که مشکلات اقتصادی بیشتری شامل آنهاست. اما دلبسته نظام و انقلاب هستند. دوم: این سؤال پر تکرار را برای بار چندم طرح می‌کنیم که چرا اصلاح‌طلبان از به خیابان آمدن مردم حرف می‌زنند اما هرگز این کار را تقبیح نمی‌کنند؟! چرا یک کلمه در مصاحبه میرلوحی نیست که تأکید کرده باشد اعتراض خیابانی مشکلات را حادّتر می‌کند و یا حضور در خیابان به نفع مردم نیست؟ قابل تأمل آنکه میرلوحی در اظهارات خود از عبارت "به صحنه آمدن" استفاده می‌کند. با این سوالات کاملا نیت خودتان را لو دادید. مگر شما ادعا نمی کردید که اعتراض مردم به مسایل اقتصادی است؟ مگر شما ادعا نمی کردید بین اعتراض و اغتششاش تفاوت هست، پس چرا همه را اغتشاش گر می خوانید؟ شما چرا فرقی بین اغتشاش و اعتراض قایل نمی شوید/ فکر نمی کنید با عدم تفکیک این دو و اغتشاشگر خواندن اعتراضات مردم را تحریک می کنید و بین مردم و نظام فاصله می اندازید؟ خوب شما که ادعا می کنید 60 درصد مردم بالا شهری و وضعیت خوبی داشتند رو پوستی و علنی می گوئید که 60 درصد مردم اعتراض کننده نه به دلیل مسایل اقتصادی بلکه به دلیل مخالفت با نظام به اعتراض برخواسته اند؟ واقعا از مطالبی که می نویسید بوی فتنه می آید و بجز تحریک و حذف و تنش هیچ نتیجه ای ندارد. ای کاش یکبار هم شما از خودتان سوال می کردید آیا شده یکبار در مطالبتان از اتحاد مردم و دولت بنویسید؟ آیا یکبار به انتخاب مردم احترام گذاشته و مردم را به آرامش و قوبل واقعیات دعوت کنید؟ ایا یکبار شده به خاطر اتهامات واهی که صدها با خلافش ثابت شده، مثل آن امام جمعه بزرگوار ایلام معذرت خواهی و حلالیت بطلبید؟ آری ای کاش شما هم از این سوالات از خودتان بپرسید و از پخش نظرات سراسر توهین و فحاشی به هموطنان خودتان بپرهیزید این کشور با تمام تنوع قومی و سلایق سیاسی و فرهنگی و اجتماعی اش معنی پیدا می کند.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    اتفاقا اونایی هم که رای ندادن شریکن چون میتونستن درست رای بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس