کد خبر 1118286
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
تخم مرغ

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش ۶۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته و رسیدن نرخ آن به هر کیلو ۱۷۹۰۰ تومان خبر داد و گفت: دلیل گرانی تخم مرغ صادرات بی منطق و بی رویه است.

به گزارش مشرق، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش ۶۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته و رسیدن نرخ آن به هر کیلو ۱۷۹۰۰ تومان خبر داد و گفت: دلیل گرانی تخم مرغ صادرات بی منطق و بی رویه است.

مهدی یوسف خانی در خصوص وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: درحال حاضر قیمت مرغ در حال کاهش بوده و با توجه به اینکه روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ ۱۸۵۰۰ تومان بوده امروز به ۱۷۹۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش تقاضا نسبت به عرضه، قیمت ها رو به کاهش است، در خصوص دلیل کاهش تقاضا گفت: شیوع ویروس کرونا، بسته بودن تالارها و نبود مجالس و نهایتا کاهش توانایی خرید مردم از دلایل اصلی کاهش تقاضا است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خاطر نشان کرد: کاهش قیمت مرغ به نفع مصرف کننده بوده ولی برای تولید کننده به دلیل اینکه قیمت تمام شده بیش از نرخی است که به فروش می رسد، سودی نداشته و به ضرر آنها است.

*افزایش ۲.۵ برابری قیمت ماهی صیدی نسبت به سال گذشته

یوسف خانی در خصوص قیمت ماهی و میگو نیز افزود: قیمت ماهی صیدی نسبت به سال گذشته حدودا ۲.۵ برابر شده و به نوعی که ماهی شیر جنوب از کیلویی ۷۰ هزارتومان به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است. ماهی های پرورشی از جمله قزل آلا نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی، باعث کاهش تقاضا شده است، ادامه داد: قیمت انواع ماهی که بیشتر مورد تقاضای مردم است حدود هر کیلو ۱۶۰ الی ۱۷۰ هزار تومان است ولی ماهی هایی از جمله ماهی صیدی شیر و حلوا سفید حدود کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است که به دلیل اینکه تقاضا برای آن کم است، باید کسی از قبل سفارش دهد.

رئیس اتحادیه فرشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: قیمت میگو نیز حدود ۲۵۰ هزار تومان است . بنابراین شاید این قیمت ها در دو الی سه ماه گذشته حداقل درصد ارزان تر بوده ولی با توجه به این که این روزها همه چیز با تورم رو به افزایش است، میگو و ماهی نیز از این امر مستثنی نیست.

*قیمت تخم مرغ به شانه ای ۳۸ هزار تومان رسید

یوسف خانی در خصوص قیمت تخم مرغ نیز گفت: قیمت تخم مرغ به دلیل افزایش صادرات این روزها در حال افزایش بوده و طی یک هفته اخیرقیمت هر شانه تخم مرغ از ۲۰ هزار تومان، امروز به ۳۷ هزار تومان برای مصرف کننده رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا صادارت کاهش و یا لغو نمی شود، خاطر نشان کرد: باید صادرات منطقی بوده و برنامه ریزی آن به نحوی باشد که به بازار داخل لطمه وارد نشود و صادرکنندگان نیز بازار خود و رقابت با کشورهای دیگر را از دست ندهند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، نباید اجازه بی حد و اندازه به صادرات مرغ داده شود که باعث ایجاد مشکل در تأمین و قیمت بازار داخل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    ای بابا جو ندید لطفا به مرگ میگیرید به تب راضی بشن دیشب خودم یه شونه تخم مرغ معمولی را 30 تومان دیدم
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    صادرات تخم مرغ دوبرابر نشده. اما به این بهانه شانه تخم مرغ را دو برابر کردند. حضرات بازاری در حال غارت مردم هستند چون فهمیده اند دولت کاری به کارشان ندارد/.
  • سید IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    این مطلب برای مردم ثابت شده که دولت و متولیان امر بهیچ عنوان عزم و اراده ای برای جلو گیری از گرانی کالا و ارزاق مورد احتیاج مردم ندارند . در ولنجک نانوایی میدان میوه و تره بار که متعلق به شهرداری منطقه ۱ میباشد نان بربری باندازه ۵۰ سانت به مبلغ ۳۰۰۰ تومان و نان سنگک هم ۳۰۰۰ تومان بفروش میرسد و نانوایی نان بدون کنجد اصلا پخت نمیکند . بارها به تعزیرات ۱۲۴ اطلاع داده ایم دریغ از یکبار مراجعه و کنترول قیمت . بابا در ولنجک همه متمول و پولدار نیستند بخش زیادی از ساکنان کارمند دولت و شرکتها میباشند . غیرتی بخرج دهید و حقوقی که از بیت المال میگیرید را حلال به سر سفره خود ببرید .
  • عبدالله مومن IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 1
    کودتای اقتصادی مستر اسکاتلندی با طعم قحطی مصنوعی برای وادارکردن ملت ایران به تسلیم در برابر اربابان آمریکایی خود
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      1 0
      احسنت اسکاتلندی قیمت مرغ رو به گوشت رسونده ولی کور خوندی بنفش
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 1
    دوست دارم خاتمی و روحانی رو تا می خورن بزنم انقدر که صدای ...بدن
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    نمی دانیم \که تا حددودی می دانیم )این کار های کثیف را با چه اهدافی چه کسانی سازماندهی می کنند مردم چکار کنند گوشت که دسترسی آن بسیار مشکل شده حبوبات که قیمتهای بالا دارد تخم مرغ هم که این گونه شده مردم چکار کنند آقا این فقر غذائی را که منجر به انواع بیماری ها میشود آخرش بخش عمده آن را باید از بیت المال پرداخت شود جرا نمی خواهید متوجه شود؟ این دستگاههای نظارتی و مسئول کجا هستند ؟ پس این مسئولین برای چی حقوق از بیت المال می گیرند؟
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 1
    همه چیز مردم و کشور تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گروگان دولت تزویر خواهد بود
  • عباس بابایی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    6 0
    لعنت خدا بر باعث و بانی گرانی و دولت بی عرضه که به مردم ظلم می کند هیچ ثبات قیمتی در بازار نیست هر روز شاهد افزایش پلکانی قیمت تمام اجناس در بازار هستیم این یعنی بی کفایتی دولت بی لیاقت خائن که خودش هم از این بی ثباتی قیمتها بهره می برد و ذینفع هست یا اینکه واقعا بی عرضه و بی کفایت هست که هردو باهم هست که اصلا فکری برای مستضعفین و مردم نیازمند نمی کندکه حتی به نان شبشون محتاجند خدا لعنت کند بی لیاقت و بی کفایت را.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    9 0
    یعنی کم کاری از مرغ هاست ؟؟ چون مسئولین که میگن تقصیر ما نیست
    • عبدالله مومن IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      9 1
      از رای کسانی ست که به اسکاتلندی رای دادند تا قحطی مصنوعی در کشور ایجاد کند
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      3 0
      کنجاله گرون شده چرخ زندگی مرغ و خروس ها نمی چرخه
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    4 0
    اشکم دراومد
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    3 0
    اینم از سفرها برداشته میشه
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    3 0
    تاجرها سیرمونی ندارن که هرچی تو کشوره دارن به تاراج میبرن دلارها میره کانادا
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 2
    صادراتش بعراق بدجور شدت گرفته
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      3 1
      عراقی ها این حد از نیاز به تخم مرغ رو تا حالا چه جوری ساماندهی می کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا شایعه می کنی؟
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 0
    دولت خائن... مردم تنهان
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    مردم بجای گوشت دلشان خوش بود به تخم مرغ دولت آنرا هم از مردم گرفت. خدا نبخشه شما را چه بر سر کشور آوردید.!!!!!
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    مردم بنده خدا با کرونا بجنگند دولت را تحمل کنند چیکار کنند بی انصاف ها.!!!!!!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    لعنت به این دولت خائن کدخدا پرست.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 1
    ما که در سایه آفتاب معذب بودیم/چشممان کور سزاوار همین شب بودیم #دکتر احمدی نژاد
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      احمدی کجایی تخم مرغ هم از سفرمون رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس