کد خبر 1118142
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
جزییات طرح ملی «نماد» تشریح شد

دستورالعمل اجرایی طرح ملی «نماد» در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که به چند بخش تقسیم شده است، تشریح شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، دستورالعمل اجرایی برنامه ملی «نماد» در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به چند بخش تقسیم شده است که عبارتند از: آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی، اورژانس (فوریت های روانی – اجتماعی)، پیگیری و مراقبت که در ادامه در دو بخش ابتدایی فرآیند اجرایی برنامه «نماد» تشریح شده است:

آموزش:

بخش آموزش های ارتقایی «نماد»، به این شرح اجرا می شود:

۱. آموزش های مدرسان و مجریان برنامه «نماد»: این بخش به صورت کامل از طریق «آموزش مجازی»و در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان ( LTMS ) اجرا می شود که به شرکت کنندگان، گواهی ضمن خدمت، تعلق می گیرد.

۲. آموزش والدین و کارکنان : این بخش در مناطق قرمز ، به صورت کاملا مجازی و در مناطق زرد و سفید، در قالب اجرای مجازی و میدانی (حضوری) اجرا خواهد شد. حداکثر ظرفیت شرکت کنندگان در دوره های حضوری در هر مدرسه، ۱۰ نفر می باشد.

۳. آموزش دانش آموزان: این بخش در مناطق قرمز ، به صورت کاملا مجازی و در مناطق زرد و سفید، به صورت تلفیقی با کلاس درس دانش آموزان، اجرا می شود.

- تبصره: در مناطق با وضعیت قرمز، محتوای آموزش ها برای دانش آموزان، والدین و کارکنان، با اولویت آموزش «مهارت های تاب آوری»، انجام می شود.

- تبصره: در مناطقی که دسترسی (آنلاین) بر خط امکان پذیر نباشد، برای ایجاد عدالت در ارایه خدمات، آموزش ها ی ارتقایی با استفاده از ظرفیت شبکه رسانه ملی و ارایه محتوای آموز شی به صورت لوح های فشرده در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

غربالگری:

بخش غربالگری، برای تمامی دانش آموزان، در تمامی مناطق قرمز، زرد و سفید، اجرا می شود.

زیرساخت اجرای بخش غربالگری، سامانه جامع «نماد» در پرتال همگام می باشد.

- توضیح: لازم است اجرای هرگونه غربالگری ابتدا با توجیه کامل از طرف مشاوران مدارس از طرق مختلف از جمله فضای مجازی و ارتباط تلفنی برای دانش آموزان و اولیا صورت پذیرد.

۱. غربالگری سریع : این غربالگری ، در قالب پرسشنامه های کوتاهی است که به جز پایه های اول تا سوم که توسط معلم و والدین تکمیل می گردد، در سایر پایه های تحصیلی، توسط خود دانش آموز ، انجام می شود.

تبصره: این غربالگری، به صورت سراسری و برای تمامی دانش آموزان کشور، انجام می شود.

۲. غربالگری پایه : این غربالگری ، به جز دوره ابتدایی که توسط معلم و والدین تکمیل می گردد،

در سایر دوره های تحصیلی، توسط خود دانش آموز، انجام می شود.

تبصره: این غربالگری، تنها در ۶۵۸۷ مدرسه که در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، مجری برنامه «نماد» بوده اند، اجرا می

شود .۳. غربالگری نشانگان محور: این غربالگری، در تمامی دوره های تحصیلی، توسط معلم و والدین، انجام می شود.

۴. غربالگری اورژانس: این غربالگری، توسط معلم و والدین در تمامی مدارس کشور اجرا می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس