کد خبر 1117677
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
«آخرین شلیک»؛ روایتی جذاب از خاطرات یک رزمنده در آخرین روز‌های جنگ تحمیلی - کراپ‌شده

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «آخرین شلیک» بر گرفته از رویدادهای آخرین روزهای جنگ تحمیلی است هنگامی که قطعنامه پذیرفته شد و خبر آن به کاظم فرامرزی رزمنده دفاع مقدس رسید و...

به گزارش مشرق، سید قاسم یاحسینی پیرامون کتاب «آخرین شلیک» گفت: کتاب «آخرین شلیک» برگرفته از خاطرات کاظم فرامرزی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، این کتاب همچنین رویدادها، وقایع دوران جنگ تحمیلی و روابط بین رزمندگان که دارای نکات قابل توجهی در دفاع از میهن بوده را بیان کرده است.



وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «آخرین شلیک» در فصل‌های ابتدایی به زندگی کاظم فرامرزی و دوران کودکی او پرداخته است همچنین اخلاق و رویداده‌های کودکی وی را مطرح کرده است، این رزمنده فردی کاملا صادق است چراکه در خاطرات خود تمام ویژگی‌های خوب و بد اخلاقیش را بیان کرده، کاظم فرامرزی در کودکی بسیار زود رنج و خشمگین بود این امر تاثیر خود را بعدها در روابط وی با خانواده‌اش گذاشت و باعث سردی او از خانواده شد همچنین رابطه اش با برادرش نیز رو به سردی نهاد و تا حد زیادی از خانواده خود فاصله گرفت اما در همین زمان بود که وی به جبهه رفت و رویدادهای تازه‌ای را در زندگی تجربه کرد.

یا حسینی به دلایل نام گذاری کتاب خود با عنوان «آخرین شلیک» اشاره و ابراز کرد: کتاب «آخرین شلیک» بر گرفته از رویدادهای آخرین روزهای جنگ تحمیلی است، هنگامی که قطعنامه پذیرفته شد و خبر آن به کاظم فرامرزی رسید، او به هر شکلی که بود خود را به خط مقدم رساند و به یاد دوستانش که به شهادت رسیده بودند شلیک کرد. وی به یاد مشکلات و ویرانی‌هایی که جنگ تحمیلی علیه ایران و هموطنان ایجاد کرده بود افتاد و به همین خاطر با چالش‌های متعددی روبرو شد، لذا در همان لحظات آخرین فشنگ خود را که در تفنگ داشت به سوی دشمن شلیک کرد، به همین خاطر نام کتاب را «آخرین شلیک» گذاشتم.

وی پیرامون عقاید و باورهای کاظم فرامرزی ابراز کرد: انس  کاظم فرامرزی با همرزمان و دوستانی که دیگر در کنارش نیستند و به شهادت رسیده‌اند، کسانی تا آخرین قطره خون از سر زمین اعتقادات و باورهای خود دفاع کرده بودند بسیار بود همچنین پایان جنگ تحمیلی و بررسی علل وقوع جنگ برای او قابل تامل بود، به شهادت رسیدن افرادی که از شیرین‌ترین خواسته‌های خود گذشتند و پا به میدان نهادند تا حدی برایش دردناک بود که آخرین فشنگ خود را به یاد همرزمانش کسانی که به شهادت رسیده و یا جانباز شده بودند شلیک کرد.

این نویسنده کتاب در مورد کتاب «آخرین شلیک» ابراز کرد: مرور خاطرات کاظم فرامرزی که دو دهه بعد از پایان جنگ تحمیلی به چاپ رسیده در بردارنده رخدادها و وقایع یک نسل است، کتاب «آخرین شلیک» نگاهی به رویدادهای پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

یاحسینی به شیوه نگارش کتاب «آخرین شلیک» اشاره و ابراز کرد: «آخرین شلیک» ساده نوشته شده تا خواننده با خواندن آن به مطالعه ادامه اثر ترغیب شود، کلمات موجود در کتاب گویای زندگی حقیقی انسانی است که برای دفاع از کشور به جبهه رفته و با دنیای متفاوتی روبرو شده است، کتاب «آخرین شلیک» توانسته جای خود را در میان مخاطبان باز کند این مهم را در خوردهایی که با خوانندگان داشتم متوجه شدم.

یاحسینی پیرامون ارزش اطلاعات موجود در کتاب «آخرین شلیک» خاطرنشان کرد: پس از جمع آوری اطلاعات و مصاحبه‌های لازم اقدام به نگارش کتاب کردم، کتابی جذاب از انسان‌هایی که همانند ما فکر می‌کنند و زندگی می‌کنند، اما در زمان بحران و حمله دشمن به مبارزه با کفر پرداخته و با آن مقابله می‌کنند. کاظم فرامرزی شاهد شهادت همرزمانی بود که با آنها مدت‌ها زندگی کرده بود. شاید او آخرین فردی بود که به سوی دشمن تیراندازی کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس