روحانی نمایه

یک روزنامه اصلاح‌طلب حامی دولت تصریح کرد دولت روحانی چنان در عرصه اقتصادی رفتار کرده که انتظار مردم، «به عقب برگردیم است».

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

روحانی و جهانگیری و طیفی از اصلاح‌طلبان، بنای عملیات روانی خود در انتخابات را شعار به عقب برنمی‌گردیم قرار داده بودند اما اکنون روزنامه آفتاب یزد ذیل تیتر «انتظار مردم؛ به عقب برگردیم» می‌نویسد: «مردم می‌دانند امسال سال سختی است و همه باید دست هم را بگیریم. همه آن‌هایی که قلم و بیان و تریبون دارند می‌خواهند مواظب منافع ملی باشند من هم می‌دانم به انتخابات نزدیک می‌شویم و عده‌ای کمربند خود را برای انتخابات سفت کرده‌اند که اشکالی هم ندارد و ان‌شاءالله انتخابات خوب و رقابتی داشته باشیم ولی در فضای انتخاباتی انتظارات را بی‌جهت بالا نبریم و حقایق را تحریف نکرده و سیاه‌نمایی را آغاز نکنیم.» این اظهارات حسن روحانی در جلسه هیئت دولت است! سخنانی تکراری از این دست که امسال سال سختی است، دست کم سه سال است که رئیس جمهور می‌گوید امسال سال سختی است.

به نظر می‌رسد روحانی روی آبدیده شدن مردم در سال ۹۹ حساب ویژه‌ای باز کرده بود که این روزها شاهد هستیم.

در واقع در تمام سه سال گذشته دولت بر این موضوع تاکید کرده که سال سختی است! با این حال پیش‌بینی این امر کار چندان پیچیده‌ای نیست که مسئولان به آن بپردازند از کوچه و بازار اگر رد می‌شدیم مشخص بود که سال سختی است! با این حال مردم آبدیده نشده‌اند چرا که از گوشه و کنار آشکار و پنهان نسبت به عملکرد مسئولان جملاتی را به زبان می‌آورند که حکایت از چیز دیگری دارد!

با این حال دولت روی آبدیده بودن حساب باز کرده و به همین دلیل است که دلار ۲۶ هزار تومانی، سقوط بورس و پراید ۱۱۰ میلیون تومانی را این روزها شاهد هستیم! اینکه در یک سال میانگین قیمت آپارتمان در تهران از ۱۳ میلیون تومان در مرداد ۹۸ به ۲۴ میلیون تومان در مرداد ۹۹ رسید نیز حاکی از این است که دولت روحانی خیالش آسوده است که مردم آبدیده شده اند! گفتن از میزان تورم در اقلام و خوراکی‌ها نیز دیگر نیازی به آمار و ارقام ندارد و روزانه طعم آن را می‌چشیم! در چنین شرایطی درحالی که عملا هیچ تدبیری از دولت روحانی دیده نشده اظهارات او مبنی بر اینکه کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ انتظارات مردم را بالا نبرند از آن حرف‌هایی است که فقط از روحانی برمی‌آید و وضعیت مردم در این روزها کاملا روشن است، هرچند روحانی چندی پیش گفته بود از روی لبخند مردم وقتی با ماشین از خیابان‌ها عبور می‌کند متوجه رضایت آنان است اما شاید گاه مدیران پوزخند را با لبخند اشتباه می‌گیرند! درحالی که انتظار مردم در این روزها و هفته‌ها حداقلی از آرامش در زندگی است چگونه ممکن است که روحانی بگوید انتظارات را بالا نبرید! هنوز مردم فراموش نکرده‌اند وعده‌های روحانی را! نگاهی به این وعده‌ها شاید خالی از لطف نباشد!

«برای این قفل‌ها کلید وجود دارد و برای همه آنها راه حل پیدا کنید اما نه با شعار دادن و به دنیا فحش دادند. والله العظیم! اگر مشکلات راه‌حلی نداشت، کاندیدا نمی‌شدم؛ شعار من نجات اقتصاد است؛

‌ای امان، ‌ای امان از شعارهای بی‌محتوا»، «ما شاهد هستیم که دلار بعد از چندماه به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می‌کند؛ مشکل کجاست؟ عدم مشورت، بی‌ثباتی در مدیریت و خودشیفتگی مشکل قیمت بالای دلار در دولت گذشته بود؛ مردم مدیریت کارآمد، ثبات، آرامش، قدرت آینده و آینده‌نگری را می‌خواهند؛ در دولت تدبیر و امید، همواره از متخصصان استفاده خواهد شد»، آنچنان مردم را از درآمد سرشار می‌کنیم که اصلاً مردم به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیاز نداشته باشند.»

به نظر می‌رسد اظهارات روحانی که تاکنون چندبار مطرح شده در واقع ناشی از نگرانی درباره این باشد که عملکرد دولت او مورد نقد جدی قرار گیرد! شعار روحانی در سال ۹۶ این بود که به عقب برنمی‌گردیم اما حالا «انتظار مردم این است که به عقب برگردیم» هرچند گویا همین انتظار هم از نظر روحانی نکوهیده است و نشان از بالا بودن انتظارات مردم! 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حامد IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    62 4
    کجایند آنهای که میگفتند ما فکر رفاه مردم هستیم مردم رای ندادندکه اینجور وضعیتی داشته باشند واقعاً دستنکاران دولت باید از مردم خجالت بکشند روزبه‌روز مردم فقیرتر میشوند
  • همتعلی پیروی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    21 5
    سلام به نظر من مردم از دولتیها بیشتر مقصر هستش از قدیم گفتن سزای گرانفروشی نخریدن است
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      14 0
      خونه نخرن ماشین نخرن لباس نخرن غذا نخرن درمان نکنن فقط سر بذارن بمیرن . چطوره ؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 2
      دوست عزیز مردم تا کی نخرند؟ یه ماه، دوماه، سه ماه، یک سال؟ خودشون در تلویزیون علنا اعلام کردند تو ایران هه چیز برعکسه، هر چیزی رو نخری ارزون تر که نمیشه هیچ، گرون تر هم میشه. همون هایی که همین پارسال با این امید که نخر ارزون میشه ماشین نخریدند، همشون الان ضرر کردند. الان همون ماشین پارسال رو دو سه برابر باید بخرند.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      1 0
      تئوری نخر ارزان می شود در جامعه ای با اختلاف درآمدی کم قابل اجرا است. چون هیچ کس نمی خرد. اما در جامعه ای با گسلهای طبقاتی ایران هر قدر فقرا نخرند ثروتمندان بیشتر می خرند. ایران بیشتر شبیه آمریکا و برزیل است. یک کشور با اختلاف شدید طبقاتی.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    35 3
    لعنت به شما که کشور را نابود کرديد............
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      6 1
      به اونهایی که واقعیت رو دیدن و باز هم اینطوری رای دادن
    • سعید IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      2 0
      اونطوری رای میدادن درست میشد؟ دادگاه طبری و سرنوشت منصوری رو هم دیدیم
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      1 0
      قالیباف و رئیسی مملکتو اباد کردن
  • بیسیمچی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    10 33
    مستندی از تلویزیون به نام خون بها پخش شد. به همه عزیزان توصیه می کنم این مستند را مشاهده کنند. دو نکته از میان انبوه نکات برایم بسیار قابل توجه بود. اول آنکه یکی از کمپانی های ذی نفوذ و دارای کرسی در هیئت مدیره یکی از خودرو سازان از حمایت کنندگان حزب دموکرات در امریکا هم هست. دوم انکه دشمن بر روی صنعت خودرو و قیمت خودرو حساب ویژه ای باز کرده است. تا حدی که در برنامه های رسمی خود خودرو و نوسانات قیمت آن را به عنوان عامل بر هم زدن آرامش کشور و مردم و ایجاد نارضایتی و براندازی در نظر دارد.
  • شیرزاد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    29 7
    آقای روحانی ریاست محترم جمهور باسلام:شعار های اقتصادی و ....به کنار.چرا مسئولین کشوری رو جوری پرورش دادید که در این 7 الی 8 سال همه ی شان بلااستثناء اتاق خودشان را مثل دژ مستحکمی در آورده اند که نمیدانم و متوجه نمیشوم که معنی خدمت بمردم یعنی چی؟بخدا قسم ما که خودمان اهل جبهه و دفاع و فرزند شهید هستیم .صدام حسین یک چنین عمارتهای مستحکم و غیر قابل نفوذ نساخته بود که تمام مسئولین شما از طبقه ششم کمتر ندارند .بعضی ها هم آسانسور اختصاصی دارند.بعد از اتمام ریاست جمهوریتان انشااله سوالات بسیار زیادی هست که باید پاسخگو باشید.
  • رضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    37 2
    آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم و آنچان مردم رو از درامد سرشار.......... خدا لعنتتون کنه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    15 7
    همه چی رو به روحانی و دولتش ربط ندید، کمی هم از خدا بترسید! اگر دو ماه بعد ترامپ مجددا انتخاب بشه و سال بعد دولت مورد حمایت شما روی کار بیاد اونوقت متوجه خواهید شد که کار چندانی از دست دولت و حکومت تو این وضعیت ساخته نیست، همونطور که در خصوص مجلس هم شعار زیاد می دادید اما مردم چیزی ندیدند!!!!!
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 1
      مجلس قوانین خوبی تصویب کرده جناب، منتهی دولت که مسئول اجرای قانون هست داره زیر آبی میره. مجلس که مجری قانون نیست جواب اجرا نشدن قانون رو هم بده.
    • خداپرست IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 1
      روحانی در زمانی ریاستش بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفته بود که 80 درصد مشکلات کشور به دلیل سوء مدیریت و فقط 20 درصد مربوط به تحریم‌هاست. حالا که خودش مسئول شده، قضیه برعکس شده؟؟!! حالا تازه بگذریم از اینکه از داخل دولت همین شخص کلی از مسیرهای دور زدن تحریم‌ها به دشمنان ملت ایران خبر داده شد.
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      0 0
      خخخخخخخخخ اره مجلس قبلی قوانین خوبی تصویب کرده بود قوانین کیلویی.
  • حسین خانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    21 0
    واقعا چرا در اول سال حقوق کارگر و کارمند و قیمت گندم تعیین می شود ولی قیمت دیگر اجناس نامعلوم ؟؟؟واقعا از این دولت به نفع خود سوء استفاده می کند چون خودش و دار ودسته اش کارخانه دارند و مجبورند حقوق آنها را پرداخت کنند و نان مردم تامین شود و تورم به آنها نخورد . بیچاره مردم وکارگر و..............هزار آه ونفرین بر ..........
  • معصومه IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    انشالله مقداری از مشگلات کاسته شود علی برکت الله
  • م. ن IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 0
    دولت نداشته باشیم خیلی بهتر است.
  • مصطفی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    فکر کنم ما زیادی رفتیم جلو
  • علیرضا RO ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 6
    هردواتی بود تا حالا صد بار سقوط کرده بو تحریم های سنگین کرونا و ...
  • ترابیان IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 1
    لعنت بر افساد طلبان وطن فروش و بی هویت جز دروغ و وطن فروشی و جاسوس پروری و تحمیل قراردادهای قرون وسطایی مثل برجام کذایی و تورم افسار گسیخته و ایجاد هرج و مرج استفاده دیگری برای مملکت نداشتند
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    این بار هرکس روحانی را دید بزند زیر گریه تا بفهمد مردم دیگر توان زندگی ندارند خدایا زود 1400 را برسان
  • فرزندایران IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    وقتی ما رهبری را کنارزده وبه همچون خائنینی اعتمادکردیم.همین می شود. درطول تاریخ صدراسلام هم مردم امیرالمومنین علی(ع)رارهاکرده وبه معاویه وامثالهم اعتمادکردند. درزمان امام حسن وامام حسین هم به همه بایزیددست بیعت دادندبغیرازامام حسین،عاشورابوجودآمدبدنبالش مراوان ابن حکم وحلال شدن ناموس مردم و20هزارزنازاده فقط درمدینه.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    تجربه نشان داده که هر چه عقب تر برویم وضع کشور بهتر بوده همین کتابهای درسی برای بچه های دبستانی درسها را با خط نستعلیق می نویسند مانند نسخه های قدیمی شاهنامه در گذشته اینطور نبود و کلمات واضح ودرشت تر و قابل فهم تر بودند .
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    نه روحانی مقصره ونه هیچ مسئولی بلکه مقصراصلی ما مردم هستیم که بارای دادن سرنوشت خود و کشور رو بدست اینگونه افراد سپردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس