کد خبر 1117311
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
بورس نمایه

در هفته اخیر تنها بازار سهام بازدهی منفی داشت و دو بازار دیگر یعنی طلا و دلار همچنان روندی مثبت را پشت سر می‌گذارند. با این روند چه چشم‌اندازی پیش‌روی این سه بازار در هفته جدید است؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، درباره وضعیت احتمالی بازار طلا در هفته جدید دبیر اتحادیه طلای تهران گفته است: با توجه به نوسان‌ اخیر قیمت دلار پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه در هفته پیش‌رو مجددا روند صعودی داشته باشد. اگر قیمت انس جهانی طلا روند ثابت داشته باشد اما قیمت دلار در بازار داخل گران شود قیمت طلا احتمالا در این هفته پیش‌رو به طور جزئی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

حد آخر ریزش بورس تا کجاست؟

درباره روند احتمالی بازار ارز در هفته جدید نیز محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی گفته است: در شرایط کنونی انتظارات منفی فعالان اقتصادی عامل کلیدی در بی ثباتی بازار ارز است و تا زمانی که عاملی جهت تعدیل انتظارت عمل نکند، ابزارها برای ثبات‌بخشی به بازار ارز بسیار محدود است.

درباره بازار سهام هم سه پیش‌بینی منتشر شده است.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفته است: احتمالا شنبه بازار مثبتی را شاهد خواهیم بود، زیرا هم قیمت دلار در بازار آزاد رشد چشم‌گیر داشته و هم قیمت‌های جهانی، اما تنها بخش منفی بازار هفته آتی پایین آمدن قیمت جهانی نفت است که تاثیرش روی شرکت‌های پالایشی بیشتر خواهد بود.

همچنین مدیرعامل فرابورس با اعلام اینکه یکی از مصوبات مهم جلسه شورای عالی بورس مربوط به الزام حقوقی‌ها به بازارگردانی در بورس و فرابورس است، پیش‌بینی کرد از هفته آینده بازار سهام روند متعادل و نقدشونده‌ای را در پیش بگیرد. نظرات مخاطبان درباره این پیش‌بینی را در گزارش «پیش‌بینی مدیر عامل فرابورس از پیش‌بینی بورس» بخوانید.

علاوه بر این، تجارت‌نیوز نیز نوشته است: توقف عرضه آبشاری سهام عدالت، خوش‌بینی مسئولان بورس به آینده این بازار، تداوم عرضه پالایشی یکم، افزایش قیمت دلار و فولاد، انتشار دستورالعمل بازارگردانی سهام، حذف سهمیه ارزی و توقف صف خرید دلار و همزمان با این اتفاق، آغاز کاهش قیمت خودرو هرکدام سیگنال‌های مثبتی برای بازار سهام محسوب می‌شود.

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    17 0
    بورس یک تله برای به دام انداختن و خوردن سرمایه مردم هست.
  • ابراهیم IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    7 0
    تا زمانی که حکومت خودش را نخود هر آشی بکند اوضاع بدتر و بدتر خواهد شد.بسیاری از مردم که سهامدار خرد بودند سرمایه هایشان را از دست دادند، بلایی بدتر از موسسات اعتباری که مجوز از بانک مرکزی داشتند.
  • Mjp IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    سودسهام عدالتی که سالانه میدادندچی شد؟ مثل نصف سهام یمیلیونی ک زمان احمدی نژاددادروحانی زدبجیب پانصدش الانم با سرگرم کردن مردم به آزادسازی.. سودسالانه رازدندبجیب دولت اصلاحاتی.
  • سارا IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    از مسئولان میخواهیم سهام عدالت مارا در سبد خودمان بگذارن تا خودمان هر لحظه نیاز داشتیم بانظر کارشناسان فروش کنیم. ایا بنظر مسئولین خصوصی سازی یا بورس مردم باسواد توانایی تشخیص برای فروش کردن ندارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس