هکرهای روسی و چینی انتخابات آمریکا را هدف قرار گرفته اند

شرکت رایانه ای مایکروسافت مدعی شد که هکرهای روسی که در سال ۲۰۱۶ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هفد قرار داده بودند بار دیگر قصد نفوذ به سیستم انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده را دارند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، شرکت مایکروسافت اعلام کرده که هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند.

در ادعانامه این شرکت آمده است: «هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده‌اند. واضح است گروه‌های فعال خارجی با هدف‌گیری انتخابات، تلاش‌های خود را افزایش داده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

توهم توطئه به سبک وزیر امنیت میهن آمریکا +فیلم

ترامپ: با ایران ظرف یک هفته به توافق می‌رسم

ترامپ: با ملک سلمان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل گفتگو کرده‌ام

طبق گفته مایکروسافت هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوریخواه به رهبری دونالد ترامپ هدف این مهاجمان سایبری هستند.

تام برت، معاون مایکروسافت در یک پست وبلاگی گفت: «آنچه ما دیده‌ایم با الگوی حمله قبلی سازگار است که نه تنها نامزدها و کارمندان ستاد انتخاباتی را هدف قرار می‌دهد، بلکه کسانی را که در مورد موضوعات اصلی مشورت می‌دهند نیز مورد هدف هستند.»

 برت همچنین در وبلاگ خود درباره ایران مدعی شده است:«هکرهای ایرانی بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای برای حملات سایبری به حساب‌های کارزار ستاد انتخابات دونالد ترامپ و مقام‌های دولتی داشتند.»

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه اوت گفته بودند که روس‌ها می‌خواهند که ترامپ همچنان رئیس جمهور باقی بماند با این حال چینی‌ها بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا را ترجیح می‌دهند.

با این حال مایکروسافت در بیانیه خود گفته است که هکرهای مورد حمایت دولت چین «افراد برجسته مرتبط با انتخابات» از جمله افراد مرتبط با کارزار بایدن را هدف قرار داده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    خوب کاری میکنیم دلمون میخاد به هیچ خری مربوط نیست !! ولی اینکه شما ادعا میکنید هکرهای ایرانی این توانایی رو دارن که به قول خودتون قدرت اول جهان رو هک کنن آبروریزی برای شماست نه ایران
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    یانکی‌ها که کلأ حرف راست از دهنشون در نمیاد ولی اگر روس‌ها و... اینکارو کردن، دمشون گرم، امیدوار شدم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس