کد خبر 1116984
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
از زمین‌‌های خالی هم مانند خانه مالیات بگیریم/ زمین‌های حاشیه شهرها به بافت شهری ملحق شود

نماینده کاشمر در مجلس با بیان اینکه متاسفانه حسن روحانی درباره اقدامات مثبت دولت احمدی نژاد مانند مسکن مهر بی انصافی کرد، گفت: اگر مسکن مهر نبود میانگین قیمت خانه در تهران بالای 50 میلیون تومان بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی، درباره التهاب بازار مسکن اظهار داشت: مشکلات دولت آن است که متاسفانه سیاست خوب دولت‌های پیشین خود را نجام نداده و پیگیری نمی‌کنند و به جای آنکه محسنات دولت‌های پیشین را عملیاتی کنند تلاش می‌کنند آن را نفی کنند. این در حالی است که در پایان دولت‌ها به اقدامات مثبت دولت پیشین رسیده و گاهی اوقات تعدادی از آنها را اجرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل اساسی آن است که دولت‌ها بی‌انصاف هستند به طوری که آقای روحانی در سال 92 در تلویزیون به صراحت اعلام کرد مسکن مهر را ادامه می‌دهیم و فقط به دنبال رفع اشکالات آن هستیم اما وقتی دولت او مستقر شد وزیر راه و شهرسازی وقت به صراحت اعلام کرد که مسکن مزخرف مهر.

نیک‌بین گفت:‌ متاسفانه دولت حسن روحانی یک آجر روی آجر مسکن نگذاشت و پروژه‌های مسکن مهر را از همان زمان رها کرده و حمایتی نکردند این در حالی است که به دلیل انتقادات فراوانی که به دولت روحانی نسبت به عدم ایفای وظایفش در حوزه مسکن صورت گرفت طرحی را به نام اطرح اقدام مسکن اجرایی کردند در حالی که همان طرح مسکن مهر بود.

** مسکن مهر نبود میانگین قیمت خانه در تهران به بالای 50 میلیون می‌رسید

وی افزود: ای کاش دولت‌ها دست از سیاسی بازی بردارند و به فکر منافع مردم باشند؛ منافع مردم همان مسکن مهری است که در دولت‌های نهم و دهم عملیاتی شد و بهتر است همین طرح در دولت‌های بعد از آن هم اجرایی شود تا مردم آرزوی خانه دار شدن را به گور نبرند و فقط بهتر بود ایرادات این طرح رفع شده و تمرکز بر محسنات ‌آن داشتند.

بیشتر بخوانید:

از سال ۹۲ تاکنون فقط ۳۰۰ هزار واحد ساخته شده

۷ دستور بدون ضمانت برای مهار گرانی در طول ۵ ماه گذشته!

فیلم/ روحانی: در مسیر رشد اقتصادی هستیم

نماینده کاشمر در مجلس خاطرنشان کرد: مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی دولت روحانی به صراحت در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم اعلام کردند که اگر مسکن مهر دولت احمدی‌نژاد نبود میانیگن قیمت هر متر مسکن در تهران به بالای 50 میلیون تومان می‌رسد که تاثیر آن به شهرهای دیگر هم می‌رسید.

**دولت‌ها اقدامات مثبت دولت‌های پیشین را نفی نکنند

نیک‌بین گفت: دولت‌ها بایستی به جای نفی اقدامات گذشتگان به سوابق مثبت اقدامات اجرایی پیشین فکر کنند. ضمن اینکه بایستی نسبت به الحاق زمین‌های حاشیه شهرها به درون شهرها فکر کرده و هر چه سریع‌تر این اقدام را اجرایی کنند.

وی  در توضیح بیشتر این موضوع گفت: اگر این موضوع عملیاتی شود قیمت زمین در شهرها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده کاشمر در مجلس تاکید کرد: باید تلاش کنیم قیمت زمین را از خانه کم کنیم که همین کار منجر به کاهش بین 50 تا 70 درصدی قیمت مسکن در کشور خواهد شد.

** زمین‌های حاشیه شهرها به بافت شهری ملحق شود

نیک‌بین افزود: ‌ساخت مسکن در کلانشهر تهران و پایتخت با بهترین مصالح ساختمانی بین 5 و نیم تا 6 میلیون تومان است. این در حالی است که در بهترین نقاط بالای شهر خانه متری 100 میلیون تومان است که اگر تلاش کنیم قیمت زمین را از خانه حذف کنیم نهایت قیمت هر متر خانه در تهران 10 میلیون تومان خواهد شد.

وی گفت: باید خیلی سریع زمین‌های حاشیه شهرها را به بافت شهری متصل کنیم. ضمن اینکه مالیات از زمین‌های خالی هم باید سریعا عملیاتی شود چرا که برخی از این زمین‌ها 15 تا 20 سال است رها شده و ساخت  سازی در آنها صورت نمی‌گیرد.

** از زمین‌های خالی هم مانند خانه مالیات بگیریم

نماینده کاشمر در مجلس اظهار کرد: ‌وقتی مالیات برخانه‌های خالی را مصوب کرده‌ایم باید مالیات بر زمین‌های خالی را هم اجرایی کنیم و اجازه ندهیم سوداگران و سفته بازان با خرید و فروش زمین در حوزه  مسکن جولان دهند. در صورتی که مساحت زیادی از زمین‌های خالی در شهرها و همچنین در اختیار دستگاه‌های دولتی است که باید سریع‌تر ساخت و ساز خانه در آنها صورت گیرد.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: ‌وقتی ساخت خانه  درون زمین‌های خالی عملیاتی شود عرضه مسکن بیشتر شده و تقاضای خانه کمتر شده و قمیت خانه پایین خواهد آمد که با این کار هم قیمت زمین و هم قیمت خانه کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پ IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 1
    مشکلات دولت آن است که متاسفانه سیاست خوب دولت‌های پیشین خود را نجام نداده و پیگیری نمی‌کنند...؟واقعا نمیشه کاری کرد برای این مشکل
    • روزبه IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      7 0
      زمین ها بایستی در مالکیت دولت بمونه،فقط اسناد اعیانی بایستی به مردم واگذار بشه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    20 0
    ایکاش از حرف ها و وعده های توخالی هم مالیات سنگین می گرفتید!!
  • US ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 5
    آفرین حرف بسیار درستی هست در حالی که ما از یک واحد خالی میخواهیم مالیات بگیریم در صورتی که در هر شهری ممکن هست چندین هکتار زمین احتکار شده وجود داشته باشد و وقتی از آنها مالیات اخذ شود مجبور می شوند به بازار عرضه شوند و تولید مسکن زیاد باعث کاهش قیمت می شود
  • علی خان IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 1
    اگر توان دارید به مردم زمین میدید این همه زمین خدا ،، کمک میکنید خانه بسازن این کار باعث ارزون شدن ملک میشود نه مالیات گرفتن و عوارض و جریمه های من در آوردی . اگر هم توان شو ندارید حرف مسخره نزنید بیا مالیات کوه و دریا و ستاره ها و خورشید و ماه و حتی بیابانها و خیابانهای خلوت و جنگلها و دریاها و غارهای خالی را هم اضافه کن ، بجای اینکه به صاحبان زمین های خالی مشوق های تولیدی اقتصادی و بهره برداری بهینه از زمین بدهند ، و رونق ایجاد کنند از زمین خالی مالیات میخواد بگیره مالیات چی ....
  • S.s IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    13 7
    با این گرانی مصالح هیچ کس توان ساخت نداره آقای نماینده
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 0
    حالا تا الان چقدر مالیات از خونه های خالی گرفتین؟ پولش کجاست ؟
  • DE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 5
    خیلی عالیس اگر مافیای قدرت بزارد
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    7 0
    فقط بگیرید هرچه میتونید یه وقت کمکی به ساخت وساز نکنید خدای نکرده۷۸
  • احمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    11 1
    متاسفانه با این قوانین من دراوردی وبدون کارشناسی این مصرف کننده نهایی است که متضرر می گردد.باهرریال اضافه شدن به قیمت زمین ومسکن نه تنها مشکل حل نمی گردد بلکه ده ریال به قیمت ان بابت همین یک ریال اضافه می شود.چرامجلس ونمایندگان ان تمام قوانین رابدون کارکارشناسی تصویب وسپس اینها همه بایدسرملت اوارشوند.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 7
    من تو کل دنیا یه زمین ۲۰۰متری دارم پول ندارم بسازم خودمم مستاجر هستم تنها پس انداز من همین زمین است مثل دوره آقای احمدی‌نژاد وام بدید ببینید چطوری میسازم??
  • لبیسشش IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 1
    از قبر هامون هم مالیات بگیرید هم خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسخره کردید ما را با این مملکت داری تون
  • سام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 1
    آقای نماینده شما که از مجلس و حوزه جدا حقوق میگیری چطوره واسه نفس کشیدن مردمم مالیات بگیرین؟!یکی بود از این شعارا میداد هم لباستم بود دراومد گند زمین سعادت آبادش خخحخ
  • مخاطب تابناک IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    والا من مستاجرم و یه زمین تو حاشیه شهردارم چندساله دارم التماس میکنم نمیزارن بسازم برم توش بشینم شما چرا همیشه از مردم طلبکارین؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 1
    ببند دهنتو نماینه این همه درامد حاملها ومالیات گرفتی به کی دادین مردم روزبروز فقیرتر میشم
  • شاپرک IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 1
    مالیات نفس کشیدن هم باید بزارید
  • محمد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 5
    دمت گرم اگه حرفت وعملت یکی باشه احسنت
  • خلیلی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 1
    آقای نماینده نفسش از جای گرم در می آید
  • ایرانی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 2
    با سلام اگر از زمین های خالی مالیات اخذ شود چندین مزیت دارد 1- زمین را کسی نمی تواند اجاره صوری بنویسد یا مثل خانه داخلش را چند تیکه اسباب بگذارد بگوید خالی نیست 2- اخذ مالیات از زمین های خالی باعث جلوگیری از احتکار و خریدار نیز مجبور به ساخت می شود و به تبع آن قیمت مسکن کاهش می یابد 3-اخذ مالیات از زمین های خالی به مراتب خیلی سریعتر باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    اگر تعاونی های مسکن محله ایجاد بشود و بساز و بفروش های خورد اجماع بشوند ...و در بافت های فرسوده یا هرجایی به یکباره کار شروع بشود ...یک هماهنگی و نظم در ساخت و سازها ایجاد می شود ...و حتی یک هارمونی و هماهنگی در ظاهر مسکن و ساخت و سازها
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 1
    مجلس پوپولیستی...
  • ناشناس US ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    آخه زمین خالی مگه قابل سکونته؟
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 0
    به نظرمن اینقدر چشم وگوش مردم را به دنبال مال مردم نیندازید واینقدر مردم را گشنه پرورش ندهید مال مردم مال مردم است چه خالی چه پرانچه که مال عموم مردم است بیت المال کشور است بنیادهاست نه انچه که مردم با خون دل خودشان بدست اوردهاند یا از اجدادشان به انها رسیده است
  • مهدی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    من مستاجرم اما یه زمین دارم که بخاطر تورم و گرانی نتونستم بسازم اون زمین جای خونم هست که الان مستاجرم با این تصمیم خام سودش میره جیب بساز و بفروش ها چون مجبورم زمینم رو بفروشم به دلال و بساز،و بفروش ! پس بهتره بگید کسانی که یک زمین بیشتر دارند شامل مالیات میشن مثل مالیات خانه های خالی ! در این مسائل افراد با سواد و اهل فن باید نظر بدن تا به مردم عادی آسیبی نرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس