واعظ آشتیانی: کمیته اخلاق باید بحث سوءپیشینه کفاشیان را روشن کند/ قاضی‌زاده گفت بازگشت او جرم کیفری دارد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: بروید مشکل درونی تان را خودتان حل کنید و موضوع را در میدان دیگران جستجو نکنید. به اعتقاد بنده این نهایت رندی است که موضوعی اینچنینی را بیندازند در میدان قضایی!

سرویس ورزش مشرق – پیرو انتشار نامه مهدی عبدیان از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال خطاب به ریاست قوه قضاییه دادستانی تهران در این باره که نگاهی به قانون جدید وضع شده در وزارت ورزش مرتبط با عدم استفاده باشگاه ها از مربی خارجی، داشته باشید! بسیاری از مسئولان قوای سه گانه از این اقدام متعجب شدند.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت و گو با مشرق، در ارتباط با همین نامه و چرایی نگارش آن صحبت کرد.

متن صحبت‌های وی در ادامه می آید:

*ماجرای استقلال چه ربطی به قوه قضاییه داشت!

چطور یادشان آمده که خرابکاری مجموعه اجرایی را بیایند و برای راهکارش به قوه قضاییه رو بیاورند و قوه قضاییه را درگیر موضوعی کنند که فعلا هیچ ارتباطی به آن ندارد. قوه قضاییه اولین مسئولیتش پیشگیری است و دوم رسیدگی به شکّات و استیفای حقوق خواهان. مگر الان اتفاق قضایی رخ داده که نامه به رییس قوه قضاییه می نویسند؟

*از قوه قضاییه مجوز خلاف دوباره می خواهید!

ضمن اینکه خودشان دارند مشکل یک تیم دولتی و موضوع داخلی شان را به قوه دیگری می برند. خلافی در گذشته انجام شده و حالا می خواهید مجوز ادامه همان خلاف در برگرداندن استرماچونی را بگیرید؟ این چه ربطی به قوه قضاییه دارد؟ طبق قانون اساسی قوه قضاییه جایگاهی دارد و همه چیز تفکیک قوا شده است. بروید مشکلتان را در قوه مجریه حل کنید.

*برای زیر پا گذاشتن قانون قوه مجریه از قوه دیگری مجوز می خواهید؟

ایشان با این نامه اش نسبت به وزارت ورزش دایه مهربانتر از مادر شده! وزارت ورزش در حقیقت تأیید کرده در این شرایط اقتصادی که ارز نوسان های زیادی دارد و قیمت ها لحظه ای تغییر می کند خارجی به ایران نیاید. شما می خواهید خلاف جهت آب شنا کنید از قوه قضاییه تقاضای مجوز می کنید؟

بیشتر بخوانید:
 

استقلال برای بازگشت استراماچونی به رئیسی نامه نوشت+عکس

*هیأت مدیره اهل منطق این بود؟

به یاد داریم معاون رییس جمهور در انتخابات ۱۳۹۶ مدعی بودند و به مردم می گفتند یادتان می آید که قیمت ارز هفتگی عوض می شد! حالا که قیمت ارز لحظه ای عوض می شود جناب معاون. البته من نسبت به موضوعی که وزارت ورزش عنوان کرده نقدهایی دارم ولی این نقدها نافی این نیست که ما مشکلات مربوط به بدهی های کلان باشگاه ها به بازیکنان و مربیان را فراموش کنیم. ما مشکلاتی داریم که فیفا میز مخصوص برای ایران راه اندازی کرده است. واقعا تأسف می خورم چون وقتی می گویند که افرادی را به هیأت مدیره این دو باشگاه بگمارید که از یک عقلانیت، منطق، روشن بینی و درایت برخوردار باشند برای چنین روزهایی است. واقعا هیأت مدیره اهل منطق این بود؟

*توپ را با نهایت رندی به زمین قوه قضاییه انداختید؟

برای برون رفت از موضوع استراماچونی چرا پای قوه قضاییه را وسط می کشید؟ بروید مشکل درونی تان را خودتان حل کنید و موضوع را در میدان دیگران جستجو نکنید. به اعتقاد بنده این نهایت رندی است که موضوعی اینچنینی را می خواهند بیندازند در میدان قضایی!

*می خواهید مردم را روبروی قوه قضاییه بگذارید؟

قطعا قوه قضاییه از درایت خاصی برخوردار است. یا جواب این ها را نخواهد داد که قابلیت جوابیه را ندارند و اگر هم بدهند یک جواب حقوقی متقن می دهند. و ای کاش کسانی که این نامه ها را می نوشتند یک مقدار با الفبای قانون و حقوق آشنا بودند و با موضوع تفکیک قوا آشنایی داشتند، نه اینکه به یکباره بیایند مکاتبه ای کنند و بگویند ما استراماچونی را می خواهیم. در واقع می خواهند بخشی از مردم را روبروی قوه قضاییه قرار بدهند.

*باشگاه بازی بدی از مافیای رسانه ای ایتالیا خورده!

این موضوع مثل روز روشن است که استراماچونی با توجه به شرایطی که خودش در ایتالیا دارد در فضایی است که این امکان و اجازه را ندارد که بیاید و در ایران زندگی کند! نکته مهمتر مافیای رسانه ای در ایتالیا و عواملی در ایران هستند که دست به دست هم داده اند و در حال نشان دادن موضوع به شکل دیگری هستند. این یک بازی مافیایی حساب شده است که رسانه های ایتالیایی با رندی که استراماچونی دارد پیش می برند.

*مسئولان استقلال سرکار هستند!

آقایان نمی دانند سرکار هستند. مگر کسی پول نقدی که دستش است را رها می کند و بیاید عمرش را با شما تلف کند؟ اینها افکار عمومی را خیلی سطح پایین و ساده پنداشته اند. من سئوالم از کسانی که این مسایل را مطرح می کنند که ما برای جلوگیری از ضرر می خواهیم ایشان را بیاوریم این است؛ ایشان وقتی مطمئن است که در فیفا عین پولش را می گیرد چرا بیاید اینجا وقتش را تلف کند.

*با حربه بهره گیری از دانش جلو نروید آنها چیزی یاد ایرانی نمی دهند!

نکته مهمتر این است که از کدام دانش استرا می خواهید استفاده کنید؟ اگر می خواهید از دانشش استفاده کنید، او که از کی روش بزرگتر نیست. چه کسی توانست طی ۸ سال در کنار کی روش از دانشش بهره ببرد. چه مربی تربیت شد؟ چرا خودتان را گول می زنید و با القاب و کلمات بازی می کنید؟ چرا پیروز قربانی با توجه به اینکه انتخاب شده بود عقب نشینی کرد؟ به دلیل اینکه می دانست اینها دستیار نمی خواهند و نمی خواهند کار یاد کسی بدهند بلکه پادو می خواهند. دنبال اینکه به کسی چیزی یاد بدهند نیستند! اگر می خواهید علم فوتبال را یاد بگیرید در فضای مجازی همه جور قانون و فنونی وجود دارد و الان هم که همه سطوح درسی به صورت مجازی در حال آموزش هستند. این همه فیلم آموزشی در فضای مجازی هست. این مسایل را دست آویز نکنید تا آن بخش هواداران احساسی باشگاه استقلال باورشان شود که بله اینها می خواستند استراماچونی را بیاورند و قوه قضاییه اجازه نداده است.

*این نامه از اتاق فکری معیوب خارج شده است!

مطمئن باشید این مطلب، مطلب عضو هیأت مدیره نیست و کسان دیگری برایش دیکته کرده اند و یعنی بضاعت فکری شان به این اندازه نیست که بخواهند چالشی برای قوه قضاییه درست کنند. بلکه این از اتاق فکر دیگری بیرون آمده و مطمئن باشید آن اتاق فکر بسیار معیوب بوده که این راهکار را برای حل مشکلات استقلال پیش پایشان قرار داده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مهدی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    13 11
    چون وزیر و دولت لنگی هستن به رئیسی نامه زدیم
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      7 5
      جمع کنید بابا کشتید ما رو مرده شور آبی و قرمز و فوتبال رو با هم ببرم والا بخدا اگر استراماچونی عددی هست چرا در ایتالیا کاری از پیش نبرده هی قرمز و آبی می کنید ادبیات طرفداراشونم که می بینیم لنگ و کیسه بخدا این دو تیم ارزش لنگ و کیسه رو هم پایین آوردند منحل کنید این فوتبال بی صاحاب رو بره بابا این فوتبال نکبت هیچی نداره الا دردسر
    • Reza IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      7 6
      اگه پرسپولیسی بودن که برانکو فرار نمیکرد بخاطر ۱۱ ماه ندادن حقوق! اگه پرسپولیسی بودن که استقلال هر سال گرونترین تیم رو نمی بست( گزارش تحقیق تفحص مجلسه که استقلال ۴۰ میلیارد هزینه بیشتر کرده) جالبه درامدش هم از پرسپولیس کمتر بوده؟؟؟!! اگه پرسپولیسی بودن سلطانی فر شخصا نمیرفت مالزی برای جلوگیری از حذف استقلال!! اگه پرسپولیسی بودن مدیرتون با پررویی نمیگفت من بیشترین پولو تو ایران میدم( فیلمش هست) و مدیر دست نشانده سلطانی فر برای پرسپولیس نمیگفت ما سقف قرارداد داریم که بیرانوند و ترابی و علیپور و ... رفتن! و از شما هیچکی ،بازیکن شما از قطر پیشنهاد داشت انقد دادین بهش که قید قطر رو زد!!همین امروز مشاور سابق استقلال گفت قراردادا ۴ برابر شده!!! پول اسیایی پرسپولیس چه بلایی سرش اومد؟ بازیکنای استقلال یه هفته پیش فرودگاه مهراباد رو به اشوب کشیدن کسی صداش در نیومد؟ در مورد جک تری دی چی؟ باشگاه شما شده جای امثال غفوری که در حال دهن کجی به شهدا و نظامن و از پول باشگاه دولتی میخورن ...
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      6 5
      وای بر احوالتان بااین افکار پوچتان سعادتمند و فتح الله زاده کلاش میخواهند عوام فریبی کنند طرفدار مقابل قوه قضاییه قرار دهند مثل اینکه جوابی از سلطانی نگرفته اند اول سعادتمند بگوید این ریخت و پاش کردنش از کجا میرسیده خلیل زاده منتظر ببیند باد کدام طرف می وزد تا افتابی شود از شورای شهر و هواپمایی چه خبر اینهمه ساده لوح نباشید فرهنگ استقلال غیر از این نیست اشتیانی هم اگر سخنرانی می کند ابی از استقلال برایش گرم نمی شود دارد از اب گل الود ماهی میگیرد
    • کامران IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      5 4
      احسنت دقیقا درست فرمودید درود بر شما که در یک جمله به زیبایی حقایق فساد ورزش رو انعکاس دادید، طوری شده که انگار فقط لنگ مال ایرانه و 15 تیم دیگه مخصوصا استقلال و تراکتور و سپاهان متعلق به عربستان یا اسرائیله!!!!! ماشاالله بیشتر کرسی های وزارت و فدراسیون با لطف بابا مسعود متعلق به لنگه از هیأت رئیسه تا آبدارچی!!!! اونم پست های انتصابی نه انتخابی! کاشانی شکوری محمود زاده انصاری فرد استیلی و....
  • کامران IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    8 8
    باشگاه استقلال اینهمه بزرگ و پیشکسوت و محبوب داره مشرق تو چرا همیشه میری با افراد منفوری که هیچکس قبولشون نداره و همه میدانند از سر کینه و عقده نظر میدن گزارش میگیری!؟ عجیب نیست!؟ میری دنبال امثال روشن و این بابا واعظ آشتیانی که دوره مدیریتش بدترین شرایط رو تجربه کردیم میاری!؟ نمیدونم چرا همه کشور گل و بلبله فقط استقلال مشکل داره و استرا هر نیم ساعت یه نفرت پراکنی میکنی! وقتی یه هفته پیش بشار رسن قرارداد جدید بست و غ قانونی بود فریاد وامصیبتا وااسلاما سر ندادی، بشار در چند تیم عربی پیشنهاد داشت و یکیشون حدود 750 هزار دلار بود!!! بدون هیچ شکی لنگ مبلغ بالای اینها بسته باهاش! برا خودتون عیبی نداره ی بازیکن درجه 3 لایی خور که بیشتر بازیها جز 18 تا نیست بیاد و ببنده ولی اگه یه مربی بادانش که سطح فوتبال لیگ و ملی رو ارتقا میده با نزدیک همین مبلغ تازه همراه 3 دستیار از سری آ !!! بیاد تیم رقیب غیر قانونیه و کشور رو به ورطه سقوط و بیچارگی میکشونه!؟ فک کنم همینطور پیش بریم از چند روز دیگه مراسم عزاداری آنلاین آمدن استرا تو سایت برگزار می کنی! استرا تو کی هستی که لنگیا مث .... ازت میترسن درود بر تو
  • هادی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    9 4
    متأسفانه از هر فرصتی برای فشار وتخریب قوه قضائیه استفاده میکنن..انشاءا... مردم گول این جوسازی رسانه ایی رو نمیخورنن و با تمام وجود پشت قوه قضائیه می ایستن تا وقتی که تمامی کسانی ومسئولانی که تخلف و یا کم کاری ویا فساد درجامعه واقتصاد ایجاد کردن رو به سزای اعمالشون برسونه
  • پرسپولیس IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 7
    خاک بر سرتون با این استدلال احمقانه
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    9 5
    به خدا اگه تاریخ استقلال یه مدیر عامل دلسوز داشته باشه همین آشتیانیه، اون آقا فتح الله که برای من تو فتوشاپ 8 تا گل جعل می کنه اونم از باقیشون. استرا توی 8 هفته ی ابتدایی لیگ برتر، صاحب سه برد، سه مساوی و دو شکست شد از این تعداد بازی 12 امتیازگرفت. تیم استرا 12 گل زد و 7 گل همدریافت کرد. خوب این چه شاهکاری بوده که داریم اینطوری براش بودجه باشگاه و فنا می دیم؟ با همون مجیدی هم می شد همین نتیجه رو گرفت. همین مجید نامجو مطلق هم اگه ده درصد حمایتی که از استرا می شه رو داشته باشه نتیجه می گیره. کلمه وزیر پرسپولیسی فقط یه پوشش هست برای گندکاری و بی عرضه گی هاتون. وگرنه خود فتح الله هم گفت که هیچ کس مثل سلطانیفر به استقلال امتیاز نداده. بس کنید این بساط نق زدن و غر زدن رو. یاد بگیریم از پرسپولیس ستاره اولش بیرانوند رفته ، چه جوری باز پشت تیم هستن. دربی تو پنالتی حذف شدن همه یک صدا به مربی اعتراض می کنن که اسم داوری و مهندسی و نیار و با جدیدت اشکال تیم رو حل کن ، به خدا بازم هم این فصل اونا با این تفکر موفق می شن و ما بازم از استرا به مجیدی و مجیدی به مطلق و مطلق به ... داریم می چرخیم
    • کامران IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      3 7
      به همون قسمی که خوردی منم قسم می خورم یا بچه ای و دوران این مردک رو یادت نیست یا لنگی حقیری یا خود واعظ هستی یا پسرشی اینجوری تعریف ازش میکنی، برو تو اتاقت و به حرفات فکر کن!!! بازم میگم لنگیا مث .... از استرای کبیر میترسن و از هر حربه کثیفی برای نیومدنش استفاده میکنن شماها اگه شرافت و مردانگی داشتین به مشکلات تیم حکومتی خودتون توجه میکردین نه تخریب حریف!! در جواب 8 گل دروغین هم عرض کنم که 4 6 8!!!! این اعداد زوج تورو یاد چی میندازه!؟
  • کامران IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    5 9
    مشرق خودت بگو چه ربطی به خودت دارد که خودتو ب آب و آتش میزنی که نیاد!؟
  • استقلالی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    4 5
    مشرق نگران مدیریت استقلالی؟ مدیران استقلال رو کی انتخاب میکنه؟ سلطانی فر! خراب کاری کردند؟دزدی میکنند؟ تقصیر کسی هست که انتخابشون می کنه!!!
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    7 1
    اتفاقا وزیر ورزش خوب میداند که قوه قضایی در پرونده استراماچونی ورود نمیکند از این رو میخواهد مصونیت برای پرونده ویلموتس و عدم ورود قوه قضایی به این پرونده را بدست بیاورد
  • SE ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 1
    آبذلال در کوز و مدیران فوتبال بدنبال دوشاب میگردند
  • SE ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 1
    حتما جناب رئیسی تصمیم گیری را به وزیر ورزش ارجاع میدهند تا خودشان خرابکاریهایشان را جمع کنند
  • حست IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 3
    باسلام این بابا رو کی قبول داره آخه ی حرفی واسه خودش زده بدجوری دنبال سمت سازمانی هستش
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 2
    بسیار عالی ، گویا و تمام، مسلما آنکه با این روشنگری دقیق بازهم نق بزند یا دوست نیست یا ...
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 2
    یکی پیدا بشه یه جایزه ای چیزی به این واعظ بده خودشو نابود که از بس هر روز مصاحبه کرد و مدیران استقلال رو کوبید -6 ماه استقلال بوده اندازه 60 سال مصاحبه کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس