کد خبر 1116011
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
رزمناور

مأموریت دریایی رزمناو انگلیسی «اچ ام اس ملکه الیزابت» پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای هفت تن از خدمه و قرنطینه 100 نفر دیگر از کارکنانش، به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که رزمناو هواپیمابر «اچ ام اس ملکه الیزابت» سفر دریایی خود را از پایگاه نیروی دریایی «پورتسموث»، پس از مثبت شدن تست کرونای هفت تن از خدمه کشتی به تعویق درآورد.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، به دنبال مثبت اعلام شدن تست کرونای هفت تن از خدمه کشتی رزمناو ملکه الیزابت، حدود یکصد نفر دیگر از کارکنان کشتی به دلیل تماس با افراد آلوده به «کووید-۱۹ »، درون این رزمناو قرنطینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش، خدمه‌های آلوده به ویروس کرونا از کشتی خارج و همچنان در مکان دیگری در قرنطینه قرار داده شده‌اند.

آنطور که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است در صورتیکه تست تمامی خدمه کشتی منفی باشد، این رزمناو انگلیسی، سفر دریایی خود را به مدت دو هفته از فردا آغاز خواهد کرد.

این رزمناو سه میلیارد پوندی قرار بود برای تمرینات آموزشی، اسکله تاریخی پورتسموث را ترک کند اما در لحظه آخر، عزیمت این کشتی به حالت تعلیق درآمد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع انگلیس تأیید کرد که کمتر از ۱۰ عضو از یکهزار خدمه کشتی، مبتلا به کروناویروس شده‌اند و برای قرار گرفتن در قرنطینه از کشتی خارج شده‌اند و دیگر ملوان‌هایی که با خدمه آلوده به ویروس در ارتباط بوده‌اند نیز درون کشتی قرنطینه هستند.

این دومین باری است که این رزمناو مجبور می‌شود به دلیل مثبت شدن تست کرونای خدمه خود، سفر دریایی‌اش را به تعویق بیاندازد و پیش از این در ماه آوریل به دلیل مثبت شدن تست کرونای دو تن از خدمه کشتی، سفر دریایی این رزمناو معلق شد.

رزمناو هواپیمابر ملکه الیزابت بزرگترین کشتی است که برای نیروی دریایی بریتانیا ساخته شده است و قادر به حمل حداکثر ۴۰ هواپیما است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 0
    مرگ بر انگل استان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس