ه

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه اصلاح فعلی شاخص باعث شد قیمت بسیاری از سهم‌ها به کف خود نزدیک شود گفت: پیش‌بینی می‌شود در شرایط فعلی بازار به زودی به حالت عادی خود برگردد.

سرویس بورس مشرق - دکتر یاسر فلاح مدیر عامل سابق شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص وضعیت بازار سهام گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه کشور نیاز به همدلی دارد تا از ترس و هیجانات کاذبی که میان خرده‌سهامداران حقیقی ایجاد شده کاسته شود.

فلاح با اشاره به رفتارهای هیجانی که این روزها منجر به تشکیل صف‌های عظیم فروش شده است گفت:‌ برای حل این مشکل ابتدا باید با اقداماتی که سبب بی‌اعتمادی مردم به بازار می شود مقابله کرد چرا که اگر جامعه اعتماد خود را به بازار سرمایه از دست دهد، از کارآیی این ابزار حمایت و تامین مالی از شرکت‌ها تا سالها کاسته می‌شود.

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه اصلاح فعلی شاخص که برخی به اشتباه تصور ریزش از آن را دارند باعث شد قیمت بسیاری از سهم‌ها به کف خود نزدیک شود گفت: پیش‌بینی می‌شود در شرایط فعلی بازار به زودی به حالت عادی خود برگردد.

فلاح با توصیه به سهامدارانی که این روزها قصد فروش سهام خود را دارند گفت: همه باید از بازار صیانت کرده و در شرایط هیجانی از فروش سهام خود پرهیز کنند چرا که متضرر اصلی خودشان می‌شوند.

وی در توصیه دیگر گفت: بهترین حالت بازار این است که سهامداران خرید خود را از شرکت‌های بورسی انجام دهند. به عبارت دیگر هرکسی نیازهای خود را از شرکت‌های بورسی و فرابورسی انجام داده و به نحوی به سودآوری و افزایش سود شرکت خود کمک کند.

کارشناس بورس در پایان با انتقاد از برخی اظهاراتی که سبب بی‌اعتمادی مردم به بازار می‌شود گفت ممکن است که هنوز هم تعدادی از نمادها بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شده و (Over Value) هستند اما واقعیت این است که اولا میزان آن بسیار پایین بوده که این رقم در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال هیچ خطری برای سهامدار ایجاد نمی‌کند.

زمانی برخی شرکت‌های موجود در بازار تا ۸۰ درصد (Over Value) بودند که در حال حاضر با اصلاح ۴۰ درصدی اخیر بازار و افزایش قیمت دلار این میزان خنثی شده و بازار به تعادل و ثبات نسبی رسیده و به زودی حرکت رو به جلوی خود را آغاز می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    22 9
    بعضی از سهم ها از کف هم پایین تر اومده این دزدیه...کدوم گشایش اقتصادی حکومت دست میکنه تو جیب مردم دزد های بیشرف
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      15 15
      حکومت نه عزیز دلم؛ کار دولته، دولت
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      11 13
      حکومت یا دولت؟ این دو با هم فرق دارند جناب "همه کس متهم کن".
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      15 7
      پول حکومت از کجا میاد؟؟؟؟ از دولت نمیاد؟؟؟ اگر نمیاد از کجا میاد؟؟؟؟ اگر حکومت مخالف دولت هست چرا اعلام نمیکنه؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 5
      خطاب به 14 و 16 دقیقه مومن مسئله اینجاست که مردم وجه المصالحه هستن و دم و این دم زیر سنگ دولته
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      2 4
      یه عده ای هستند که اگه حکومت دخالت کنه میگن دیکتاتور اگه دخالت نکنه و به رای مردم اهمیت بده میگن چرا حکومت دخالت نمیکنه خب پدر جان خودت چشم کورت رو باز کن و درست رای بده همش که نمیشه نق زد یکم هم فکر کن که خودت و خودم کردیم این کلیدی که بهمون نشون داد برای در مستراح بود
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    9 1
    اصلاح نیست چپاول سرمایه های خرد مردم است ونقش اصلی را طبق معمول رانت خواران با کمک مسئول ساده لوح وترسوی بورس.
  • امید IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    15 1
    قیمت طلا وخودرو ومسکن حباب نیست، فقط بورس حباب داشت
    • کارشناس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      7 2
      دولت دقیقا داره برا انها نقشه میکشه .
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 5
    تحلیل خوبی بود
  • سوخته IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 4
    این دولت بی تدبیر تا ایران را نابود نکند دست بردار نیست خدا نابودش کند . کسانی هم که به این بی تدبیر رای دادن کناهشان از خود بی تدبیرش کمتر نیست
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    6 0
    امیدوارم زودتر بازار به ثبات برسه درسته شاید مثل قبل رشد نداشته باشه ولی ثباتش مهمه
  • کارشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    8 7
    بورس برمیگردد. هدف دولت سوزاندن نقدینگی کسانی است که وارد دلالی شده اند. صبر کنید ببینید چه بلایی سر خریداران خودرو خواهد امد. دولت به عمد سعی دارد با تزریق نقدینگی به بازار ارز ، قیمت خودرو و مسکن را بالا ببرد. فکر میکنید چرا این همه خودرو در پارکینگ خودروسازان به بهانه کمبود قطعات دپو شده است. مگر میشود خودرویی را ساخت و هزینه کرد و مطمئن نبود که فلان قطعه حساس قابل دسترسی خواهد بود یا نه؟ هیچ خودرویی در پارکینگ کمبود قطعه ندارد هدف دولت دپو خودرو است روزی میرسد که 100 هزار خودرو روانه بازار میشود و کمر دلالان میشکند و کلی نقدینگی دود میشود. بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری است ولی نیاز به مدریت تخصصی و اعتماد زا دارد . فکر میکنید با این همه تورم و افزایش قیمت دلار ، بهای تمام شده املاک کارخانه ها و ماشین الات انها چقدر است ایا قیمت 800 تومنی یک سهم معقول است یا باید قیمت سهم 20 هزار تومن باشد. شاید از قیمت پفک و چیپس خبر ندارید که سهمتان را کمتر از قیمت کیلویی کاه میفروشید. پسته دانه ای 1000 تومن گردو دانه ای 2-3 هزار تومن . پس به سهامتان بچسبید و اهداف بلند مدت را دنبال کنید
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 3
      خخخخخخخخخخخ این شر و ورها چیه بهم میبافی ؟
    • هادی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 0
      شروورنیست دیوانه تو عقلت نمیرسه همشو درست میگه بعد بورس نوبت بازار ماشینه حالا ببین
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      2 0
      دقیقن دورست هدس زدی دولت میخواددلار ماشین ببره بالا مردم ازبورس دربشن برن طرف دلار بدبورس که امدبه ۱۴۰۰دوباره دلارمیاره به ۱۸ هزاربدبورسو میبره بالااگه همینتور نشد بگین اشتباه میکنی اونوقت باید سهمی که تو کف فوروختین باقیمت بالابخرین سلام به دوستانی میدم که ازبورس فرارکردن رفتن طرف دلاردورسته الان ضرر هستیم خیلی زودمیره بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس