کد خبر 1115692
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
جاسوسی اف‌بی‌آی

دادگاهی در آمریکا مجوز یکی نهادهای جاسوسی این کشور برای جاسوسی غیرقانونی از شهروندان را تمدید کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه رسیدگی به امور عاملان خارجی در آمریکا حکمی صادر کرد که طبق آن «دفتر تحقیقات فدرال» (اف‌بی‌آی) می‌تواند به شنود مکالمات آمریکایی‌ها با افراد خارج از این کشور، ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

سرپوش کاخ سفید روی جاسوسی عربستان از شهروند آمریکایی

جاسوسی هوایی از معترضان به نژادپرستی در آمریکا

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، این حکم در حالی صادر شده است که مشخص شده دولت آمریکا در موارد متعددی، قوانین مربوط به حریم خصوصی شهروندان را نقض کرده است.

به گفته «جیمز بوزبرگ» رئیس این دادگاه، اف‌بی‌آی ظرف یک سال گذشته دستکم در ۸۷ مورد اطلاعات حساب‌های گوگل، وریزون و دیگر بسترهای ارتباطی شهروندان را بدون اینکه اثری از تبادلات اطلاعاتی یا شواهد جرم باشد، مورد جستجو قرار داده است.

تنها در یک مورد از این تخلفات، اف‌بی‌آی ماه آگوست سال گذشته میلادی، مکالمه تلفنی ۱۶ هزار شهروند آمریکایی را مورد شنود قرار داد که تنها ۷ نفر از آن‌ها تحت تحقیقات مربوط به تخلفات صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از اتاق خواب شهروندانش

با این حال بوزبرگ با صدور حکمی، فعالیت‌های اف‌بی‌آی را منطبق بر اصلاحیه چهارم قانون اساسی آمریکا دانسته و به این نهاد جاسوسی مجوز داد که تا یک سال دیگر بتواند مکالمات شهروندان را مورد شنود قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ شیوه جاسوسی دولت آمریکا از شهروندان

این در حالی است که دو روز پیش نیز یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا تشخیص داد که «آژانس امنیت ملی» (اِن‌اِس‌اِی) به‌صورت غیرقانونی از مردم این کشور جاسوسی کرده است.

اولین بار «ادوارد اسنودن» در سال ۲۰۱۳ درخصوص وجود چنین برنامه‌هایی در سازمان‌های جاسوسی آمریکا افشاگری کرد و سپس ناچار شد از کشورش فرار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس