جاودانه‌ها| تأکید شهید صوفی بر برپایی روضه سیدالشهدا(ع)؛ فرمانده‌ای که در اوج جوانی بزرگ بود

جوان بود، اما تفکر عمیق و قدرت مدیریت از او فرمانده‌ای لایق ساخته بود. به روضه حضرت سیدالشهدا(ع) ارادت ویژه‌ای داشت و رمز پیروزی را در برپایی مجالس عزا می‌دانست.

به گزارش مشرق، سوم آذر ۱۳۴۱ در همدان متولد شد. حسن خلق با نام زیبایش عجین بود. ادب و تفکر عمیق، ویژگی ذاتی‌اش بود و برای همه کارها حتی کارهای پیش پا افتاده برنامه‌ریزی می‌کرد.

در نوجوانی به صف مبارزان انقلابی پیوست و با تشکیل سپاه پاسداران عضو این مجموعه شد. پس از گذراندن دوره های آموزشی تخصصی در کرمانشاه اعزام شد.به دلیل توانایی بالا در برنامه‌ریزی، نظم و کاردانی به‌ عنوان "ارزیاب پادگان شهدای کرمانشاه" انتخاب و پس از مدتی هم مسئول واحد ارزشیابی این مرکز آموزشی شد.

توانایی بالای حسن صوفی در کارها سبب شد تا به درخواست مسئولان سپاه منطقه ۷ مسئولیت اداری و سازماندهی تیپ ویژه شهدا را برعهده گیرد و پس از ساماندهی تیپ ویژه شهدا با سمت مسئول اداری سپاه پاسداران همدان به زادگاه خود بازگشت.

طرح‌های خلاقانه و ایجاد بخش‌های متنوع، رهاورد حضور او در سپاه استان بود تا اینکه یک‌ سال بعد به فرماندهی بسیج همدان منصوب شد. بارها در مناطق جنگی حضور یافت و مجاهدت کرد. دربندیخان عراق، والفجر ۲، والفجر ۵ و میمک، صحنه حضور مؤثر صوفی بود.‌

‌او که جاودانگی را در بریدن از تعلقات دنیایی و نیستی در این جهان جست و جو می‌کرد؛ ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ زمانی که رزمندگان قصد داشتند؛ عملیات بدر را در جبهه‌ جنوب انجام دهند به مقابله با تانک‌های دشمن که قصد پاتک به نیروها را داشتند؛ برخاست و پس از ۱۹ ساعت درگیری در شرق دجله به آرزوی خود رسید.

حسن صوفی در زمان شهادت، فرمانده بسیج همدان و قائم مقام فرماندهی لشکر حضرت حجت(عج) بود. در وصیت‌نامه او آمده است: «از پدر و مادرم می‌خواهم دعای کمیل و نماز جمعه را ترک نکنند و مراسم عزاداری امام حسین(ع) و ائمه را ترک نکنند و بچه‌ها را ترغیب کنند در مراسم شرکت کنند چرا که رمز پیروزی ما توسل به امام حسین(ع) است.

در مورد وسایل رفاهی که بنیاد شهید در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد به هیچ وجه شما نگیرید و بنده به هیچ وجه حاضر نیستم دولت جمهوری اسلامی که دولت مستضعفان است؛ تحت فشار قرار گیرد».

"هم کیش موج" داستان زندگی اوست به روایت خاطرات کوتاه به قلم محسن صیفی کار. کتابی کوچک از زندگی سرداری بزرگ با خاطراتی بریده بریده و کوتاه.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    6 0
    یا حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس