‌

گیربکس اتوماتیک شش دنده با قابلیت تعویض دنده دستی تیپ‌ترونیک در کنار حالت‌های اسپورت و برفی از مهم‌ترین مزایای این خودرو است که به صورت مشهود لذت رانندگی را به همراه دارد.

به گزارش مشرق، بهبودهای اعمال شده در محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک محدود به قوای محرکه و گیربکس آن نبوده و در بخش های مختلف محصول، تغییرات مهم، موثر و قابل دفاعی ایجاد شده که سبب بهبود عملکرد خودرو و ایجاد رفاه بیشتری برای مشتری شود.

با توجه به نیاز بازار به محصول اتوماتیک و همچنین اقبال و توجه مشتریان به محصول دنا که در حال حاضر با ظاهری جذاب، به عنوان خودرویی بی رقیب و مناسب خانواده ها  شناخته می شود، شرکت ایران خودرو نصب گیربکس اتوماتیک روی این محصول را در دستور کار قرار داد.

اهداف توسعه محصول دنا که براساس نتایج بررسی و مطالعه بازار و نیازسنجی از مشتریان شکل گرفت، به ثمر نشست و با ایجاد تغییرات متعدد فنی، این محصول ارتقا یافت و هم اکنون به عنوان تنها خودروی داخلی دارای گیربکس اتوماتیک بومی درحال ورود به بازار است.

هفته گذشته طبق تصمیم شورای رقابت، به عنوان نهاد مسوول قیمت گذاری خودرو، قیمت این خودرو به تصویب رسید و طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها، قیمتی که براساس فرمول همین شورا ارایه شده، به تصویب رسیده است.

این خودرو با بهبودهای متعدد نسبت به نسل قبلی خود وارد بازار خواهد شد. این بهبودهای 18 گانه در نهایت رفاه و ایمنی مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان می گذارد.

گیربکس اتوماتیک شش دنده با قابلیت تعویض دنده دستی تیپ‌ترونیک در کنار حالت‌های اسپورت و برفی از مهم‌ترین مزایای این خودرو است که به صورت مشهود لذت رانندگی را به همراه دارد و این مزیت، دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را از محصولات مشابه متمایز می کند.

به کار گیری موتور توربوشارژ که قدرت رانندگی مناسبی را ایجاد می کند، فرمان برقی که رفاه و آسایش رانندگی (فرمان پذیری بهتر) را برای راننده فراهم می کند، سیستم تعلیق جدید جلو شامل رام، اکسل های جلو، فنر، کمک فنرها، سیستم ترمز دیسکی، تویی پنج پیچ، میل موج گیر جدید و طبق های آن که ایمنی بالا و راحتی را برای راننده و سرنشینان به همراه آورده برخی از امکانات این محصول است.

همچنین طراحی جدید دسته موتورها برای افزایش و بهبود عملکرد موتور و سیستم اگزوز جدید شامل کاتالیست با کنینگ شیت متال با قابلیت دریافت استاندارد اروپا پنج، بهبودهای مناسبی را در خودرو ایجاد کرده است.

ارتقای سیستم مدیریت موتور یا همانEMS  شامل پدال گاز، کویل، انژکتورها، ریل سوخت، دریچه گاز برقی، سنسورهای اکسیژن، سنسور ضربه، سنسور دور موتور، ارتقای ECU  و سایر اجزای مرتبط با این سیستم از دیگر بهبودهای ایجاد شده در محصول دناپلاس اتوماتیک است.

ارتقای تکنولوژی سیستم تعویض دنده اتوماتیک،  بهبود جلوآمپرمطابق با خواست مشتریان، بهبود سیستم انتقال قدرت شامل بهبود در پلوس‌های چپ و راست، بهبود در سیستم هوا رسانی توربوشارژ شامل اینترکولر و لوله های مربوط که باعث بهبود عملکرد پیشران خودرو شود نیز از دیگر پروژه های بهبودی است که در محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک ایجاد و اعمال شده است.

بهبود در سیستم پدال شامل کاسه پدال و پدال ترمز نیز ارتقای ایمنی این خودرو را به همراه خواهد داشت. بازنگری و بهبود در تمامی دسته سیم ها با هدف بهبود عملکرد سیستم های برقی خودرو، تغییر سرشاسی این خودرو، بهبود سیستم تعلیق جلو با هدف افزایش راحتی خودرو و همچنین تغییر در طراحی رام که اثر قابل توجهی در خوش دستی و رانندگی خودرو و کاهش صدای موتور در کابین داشته است نیز در این خودرو اعمال شده است. رام قطعه ای فلزی است که از زیر، روی دو سر شاسی متصل می شود، سایر قطعات جلوبندی، از طریق رام به اتاق متصل می شوند.

کاهش وزن خودرو که باعث بهبود نسبی در مصرف سوخت شده است نیز از دیگر بهبودهای ایجاد شده در محصول جدید ایران خودرو است.

به نظر می رسد، محصول دناپلاس با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک، می تواند خلا های موجود در بازار این بخش از خودروها را پر کند. گو این که بسیاری از خودروهای هم کلاس وارداتی این خودرو، نه تنها فاقد امکانات ایمنی و رفاهی متناسب با آن هستند، بلکه با قیمتی به مراتب بالاتر نیز عرضه می شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس