کد خبر 1114983
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
واکسن کرونا در روسیه

محققان نروژی هشدار می دهند واکسن کرونا ابتدا باید در کشورهایی توزیع شود که بدترین شرایط را از نظر میزان آلودگی به این ویروس دارند.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز، بررسی هایی که در دانشگاه برگن صورت گرفته نشان می دهد اولین اولویت در زمینه توزیع واکسن کرونا مربوط به کشورهایی است که از نظر میزان انتشار ویروس کرونا از همه بدتر هستند.

محققان معتقدند در زمانی که واکسن های مورد تایید کرونا از راه برسند مقدار آنها در ابتدا کافی نخواهد بود و به جای توزیع عادلانه واکسن های موجود در میان همه کشورها باید کشورهایی در اولویت قرار بگیرند که وضعیت وخیمی از نظر ابتلا به کرونا دارند.

بیشتر بخوانید:

پژوهشگران هشدار می دهند احتمالا در عمل واکسن کرونا قبل از هر کشوری در کشورهای توسعه یافته توزیع می شود و نه خبری از توزیع عادلانه آن در همه کشورها خواهد بود و نه ابتدا کشورهای با وضعیت قرمز و خطرناک از واکسن مذکور بهره مند می شوند.

ویروس کرونا به علت کشتار قابل توجه و وارد آوردن آسیب دائمی به برخی ارگان های بدن موجب نگرانی بسیار شده و خسارت بی سابقه ای به اقتصاد جهانی وارد آورده و موجب فقر، بیکاری و تشدید بحران های غذایی در جهان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس GB ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    6 3
    حالا هر وقت ازسال 2021 واکسنهایی امد و موفق شد ویروس را مهار کند این مهم است و گرنه سایر کشورها هم به مرور ان را دریافت میکنند مهم کار ایی واکسن است حالا واکسن کارامدی باشد مشکل توزیع ان حل خواهد شد
    • GB ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      3 2
      توزیع واکسن از خود واکسن کم اهمیت تر نیست. مخصوصا اگر مصونیت ایجاد شده دایمی نباشه، اگر درست توزیع نشه، دوباره از طریق کشورهای آلوده منتشر میشه
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 0
    ما آخرش نفهمیدیم واکسن کرونا خوبه یا بد؟
  • کمال IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    من حاضرم بمیرم ولی واکسن ساخت آمریکا و صهیونیست ها رو استفاده نخواهم کرد.
    • mohammad GB ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      خدت شفات بده ... امان از دهنهای کوچک ذهن زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس