کد خبر 1114721
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
صندوق ای تی اف

بهزادفر، کارشناس بازار سرمایه گفت: برای کاهش ریسک، سهامداران تازه وارد از صندوق‌ها برای سرمایه گذاری استفاده کنند، زیرا بدلیل مدیریت حرفه‌ای صندوق ها، بازدهی آن‌ها از شاخص بالاتر است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بهنام بهزادفر گفت: بازدهی بازار سرمایه از ابتدای سال، ۲۳۱ درصد، بازدهی کل شرکت‌ها ۳۰۳ برابر و قیمت شرکت‌ها در مقایسه با سال گذشته، ۵۰۰ برابر شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه صندوق‌های ETF +جدول

وی با بیان اینکه رفتار هیجانی سهامداران روی بازار تاثیرگذار است ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۹ میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند و ۵۱ میلیون کد بورسی صادر شده است این امر نشان می‌دهد افراد جدیدی وارد بازار سرمایه شده اند.

کارشناس بازارسرمایه گفت: از سال ۹۷ تاکنون، ۷ بار شاخص افت داشته و روند کلی بازار، طبیعی است البته باید دیدگاه بلند مدت به بازار سرمایه داشت تا به سود رسید.

بهزاد فر اضافه کرد: سهامداران صبور باشند، زیرا بازار سرمایه صعود و نزول دارد و سرمایه گذاران به این امر واقف باشند که وقتی سهامی می‌خرند یعنی مالک آن شرکت شدند و شرکت باید محصولاتش بفروش برسد تا به سود برسند.

وی گفت: سهامداران با آموزش وارد بازار سرمایه شوند و اگر اطلاع کافی ندارند از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سبد گردان، اقدام به خرید سهم کنند.

وی ادامه داد: بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری از شاخص، بالاتر بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 0
    دولت بايد ازسهام دولتى اقبيل خودرو شستا وفلزان وپالايشى حمايت كند تا بازار به حالت اوليه برگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس