توقف فروش بلیط هواپیما، کنسلی تمام تور ها و پرواز ها به طور کلی فعالیت گردشگری جز اولین مواردی بود که در شروع ویروس کرونا انجام شد.

از انجایی که فرودگاه محل تردد و همچنین نقطه ورود افراد ناقل و غیر ناقل است از ابتدا یعنی از اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۸ مود توجه قرار گرفت و به همین خاطرقوانین و شرایط نظارتی و بهداشتی با دقت بیشتری رعایت شد.

درست از روزهای اولیه شیوع کرونا تا چند هفته قبل تب تمام مسافرهای ورودی و خروجی در سالن های فرودگاه چک می شد.

اما حالا از انجایی که علائم این بیماری در افراد تغییر کرده است و تنها در حدود ۵۰ درصد افراد علائمی همچون تب ظاهر می شود. الزام تب سنجی توسط تیم پزشکی لغو شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین محمد رضا کریمیان، معاون و عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ورود تمامی مسافران به ایران تنها با آزمایش منفی کرونا امکان پذیر است.

البته توجه داشته باشید که هنوز اجازه ورود برای شهروندان برخی کشور ها امکان پذیر نمی باشد چه با آزمایش منفی کرونا و چه بدون نتیجه آزمایش.

البته در ابتدا برای مسافرانی که از کشور های پر خطر همچون کشورهای اروپایی وارد ایران می شدند تست کووید ۱۹ انجام می شد و مسافر باید به مدت ۲ هفته در محل سکونت خود قرنطینه میشد.

آزمایش تست منفی کرونا در برخی از کشور ها ۷۲ ساعت و در برخی ۹۶ ساعت اعتبار دارد. این ازمایش برای مسئولین بهداشتی فرودگاه های ایران تنها ۹۶ ساعت اعتبار دارد.

به غیر از نتیجه منفی آزمایش PCR یا همان تست ویورس کووید ۱۹مسافران باید فرم خوداظهاری سلامت را پر کرده و همراه خود داشته باشند.

همراه داشتن تست منفی کرونا به تنهایی کافی نیست و تمامی مسافران ورودی به ایران، چه مقیم این کشور و چه افراد خارجی به محض ورود غربالگری خواهند شد و در صورت مشکوک بودن وضعیت جسمانی هر نفر دوباره تست کرونا گرفته خواهد شد.

با انجام این موارد و رعایت اصول بهداشتی تا میزان قابل توجهی از ورود افراد مبتلا به کرونا به کشور جلوگیری خواهد شد.

همین مسئله باعث کاهش افراد مبتلا و کنترل این بیماری خواهد شد.

برداشته شدن الزام تب سنجی در فرودگاه های کشور به این معنی نمی باشد که مسافران به راحتی می توانند وارد کشور شوند.

وزارت بهداشت شرایط و دستورالعمل های جدیدی را در نظر گرفته تا بتواند مدیریت بهتری برای موج سوم این بیماری در کشور داشته باشد.

Epidemic mers-cov medical worker in hazmat suit checking passengers  temperature at airport terminal coronavirus infection wuhan 2019-ncov  pandemic health risk concept full length horizontal | Premium Vector

برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما و همچنین راهنما صفر تا صد خرید بلیط هواپیما https://www.tahagasht.com/blog/post/buy-plane-ticket-guide از لینک وارد سایت طاهاگشت شوید.

برخی از قوانینی که در طول پرواز و فرودگاه باید رعایت کنید به شرح زیر است:

· استفاده از ماسک در تمامی نقاط فرودگاه و همچنین طول پرواز

· همراه داشتن الکل و ضدعفونی کننده

· همکاری با مامورین بهداشتی فرودگاه و خدمه پرواز

· همراه داشتن تست منفی کرونا در هنگام ورود به ایران

· تا حد امکان از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده نکنید.

· لمس نکردن سطوح

· ضدعفونی کردن نقاطی که با ان ها تماس خواهید داشت

· لغو سفر های غیر ضرور


**این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس