کد خبر 1114137
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴
رود سرخ کوسکو، مسیری به رنگ خون در میان طبیعت زیبای پرو!

رودخانه سرخ خیره‌کننده در کوسکو در کشور پرو، یکی از جاذبه های دیدنی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

به گزارش مشرق، رودخانه سرخ خیره‌کننده در کوسکو (Cusco) ‏تنها یک نمونه دیگر از مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است که در پرو به ما ارائه شده است. در این کشور از لاگونا هومانتی (Laguna Humantay) ترسناک گرفته تا تالاب‌های طبیعی و فوق العاده میلیپو ( natural lagoons of Millpu) وجود دارد، همچنین برخی از باورنکردنی‌ترین و منحصربه فردترین مناظر کل جهان را می‌توانید در آن مشاهده کنید. از الان شروع به برنامه‌ریزی سفر خود به پرو بکنید و برخی از این مکان‌های منحصر به فرد را برای خودتان مشخص کنید تا حتما پس از برطرف شدن بحران کرونا از آن‌ها بازدید داشته باشید. تا آن روز، در این مقاله با ما همراه باشید تا یکی از جاذبه‌های منحصربه فرد پرو را با یکدیگر ببینیم و سفری مجازی به این طبیعت زیبا داشته باشیم.

ببینید:

عکس/ منظره‌ای دیدنی در بندرعباس

نام رودخانه سرخ

رود سرخ در کوسکو در زبان محلی به پالکویلا پوکامایو (Palquella Pucamayu) مشهور است. در واقع در کوچوآ (زبان محلی گروهی از مردم پرو)، پالکویلا (palquella) به معنی شاخه کوچک و پوکامایو (pucamayu) به معنی رودخانه قرمز می‌باشد. این راه آبی عجیب و غریب به طول ۵ کیلومتر، تماما سرخ است، تا قبل از این که با برخی جریان‌های منطقه دیگر و رودخانه‌های کوچک ترکیب شود و رنگ آن رقیق‌ و سرخی منحصر به فرد خود را از دست دهد.

جریان رودخانه سرخ

این شاخه‌های کوچک و متعدد سرانجام به درون رودخانه ویلکامایو (Vilcamayo) که از دره مقدس کوسکو می‌گذرد و از ارگ معروف ماچو پیچو (Machu Picchu) عبور می‌کند، می‌ریزند. در پایین‌دست رودخانه، این رودخانه قبل از عبور از وسط دره مشهور و بدنام پونگو د مینیوک (Pongo de Mainique) که به نام رودخانه اوروبا شناخته می‌شود، زمانی که وارد جنگل شد از رودخانه بزرگ آمازون تغذیه می‌کند.

رودخانه سرخ کوسکو ‏به دلیل بارش باران در نزدیکی کوه رنگین‌کمان ‏پالکویو (Palcoyo Rainbow Mountain)‏ ‏تشکیل شده‌ است. محدوده رنگ‌ها در این دره رنگارنگ نتیجه فعالیت‌های معدنی متفاوت در لایه‌های مختلف خاک می‌باشد که توسط فرسایشی قابل ‌مشاهده، ایجاد شده است.  

رنگ سرخ رودخانه از کجا می‌آید؟

رنگ سرخ رودخانه نتیجه سنگ قرمز پر از اکسید آهن است. این سنگ رسوبی غنی از مواد معدنی هنگامی که باران می‌بارد از تپه‌ها شسته می‌شود و آب را به رنگ سرخ یا صورتی در می‌آورد (‏رنگ قرمز رودخانه به حجم بارش بستگی دارد).

از آنجا که رودخانه در نتیجه بارش باران ایجاد می‌شود، این رودخانه سرخ یا صورتی در کاسکو معمولا تنها در ماه‌های بارانی پرو ‏قابل ‌رویت است. در بقیه سال، سطح آب رودخانه بسیار پایین‌تر است و رنگ آن بیشتر رنگ قهوه‌ای یا گلی می‌باشد. اگر قصد دارید در فصل بارندگی به ارتفاعات پرو سفر کنید، بازدید از رودخانه سرخ پالکویو گزینه بسیار خوبی برای یک سفر یک روزه منحصر بفرد در کوسکو می‌باشد. ​

هنگامی که این رودخانه از میان تپه‌های پر پیچ‌وخم سبز و زمین‌های زیبای کشاورزی می‌گذرد، رودخانه سرخ پالکویو تضاد شدیدی با مناظر روستایی اطراف خود ایجاد می‌کند. آب‌های سرخ رودخانه احساس سورئالی ایجاد می‌کنند، انگار که رودخانه به دنیای دیگری تعلق دارد و حالا به دنیای ما کشیده شده ‌است. زمانی که این مکان رویایی را بررسی می‌کنید، احساس خواهید کرد وارد یک اثر هنری شده‌اید.

رودخانه سرخ دقیقا در کجای کوسکو قرار دارد؟

رود سرخ در استان کانچیس (Canchis) در منطقه کوسکو که در فاصله سه ساعتی جنوب شرقی شهر کوسکو واقع شده‌ است. کل این استان در سایه کوه بزرگ آسانگات (Ausangate)، یکی از بلندترین قله‌های کشور و در یک منطقه‌ای مهم آپو (apu)‏(خدای سنتی کوهستان آند) قرار دارد. ​

سرچشمه رود سرخ در نزدیکی دره کوه رنگین‌کمان پالکویو قرار دارد که به همراه دیگر کوه‌های منطقه، رشته کوه‌های کوردیلا ویلکنوتا (Cordillera Vilcanota) را تشکیل می‌دهند. این رشته کوه خود بخشی از رشته کوه گسترده‌تر آند (Andes) است که در سرتاسر میانه آمریکای جنوبی کشیده شده و طولانی‌ترین رشته کوه‌های قاره را تشکیل می‌دهد. ​

چگونه به دیدن رودخانه سرخ برویم؟

بهترین راه برای دیدن رودخانه سرخ، رفتن با یک تور به کوه رنگین‌کمان و توقف در نزدیکی پالکویو است. این یک راه جایگزین برای دیدن این رودخانه است که در آن از شلوغی نیز خبری نیست. این منطقه هنوز یک منطقه نسبتا کشف نشده برای گردشگران است و تنها تعداد کمی از شرکت‌ها تورهایی به این منطقه می‌آورند.

بیشتر افرادی که از این منطقه بازدید می‌کنند، به سفرهای روزانه از شهر کوسکو می‌روند. برای کسانی که می‌خواهند ماجراجویی خود را در این بخش زیبای حومه شهر کوسکو گسترش دهند، چیزهای جالب دیگری نیز وجود دارد که در این منطقه می توان دید، از جمله کوه رنگین‌کمان وینیکونکا کلاسیک (Vinicunca Rainbow Mountain) ، پل طنابی کیوسکا (Q’eswachaka) اینکا جذاب و خرابه‌های باشکوه وقراپوکارا (Waqrapukara). بازدید از این منطقه به راحتی در هر برنامه سفر کوسکو گنجانده می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید رودخانه سرخ

به طور کلی فصل خشکی که از ماه می تا نوامبر به طول می‌انجامد، بهترین زمان برای بازدید از پرو به منظور جلوگیری از هر گونه مشکلات ناشی از آب و هوا تلقی می‌شود. با این حال، رودخانه سرخ کوسکو تنها در ماه‌های بارانی پرو قابل‌ مشاهده است، که تقریبا از دسامبر تا آوریل طول می‌کشد. اگر می‌خواهید این رودخانه بسیار زیبا و رنگارنگ را ببینید، بهترین زمان برای بازدید در ماه آوریل است، زمانی که بارش باران پراکنده شده اما سطح آب رودخانه هنوز بالا است، البته پس از پایان یافتن بحران کووید - ۱۹!

چه چیزی را باید به همراه داشته باشید

ارتفاع بالای پالکویو به این معنی است که شما باید با لباس‌های مناسب برای هوای سرد، از جمله لایه‌های گرم، کت، کلاه، شال و دستکش به آنجا بروید. اگرچه مسیر پالکویو به سختی مسیرهای کوهستانی دیگر نیست اما همچنان این مسیر می‌تواند گل‌آلود باشد، بنابراین ایده خوبی است که از چکمه‌های مناسب پیاده‌روی استفاده کنید.

 در نهایت این موضوع مهم است که در مورد بیماری‌های مربوط به ارتفاع آگاهی داشته باشید و کمی برگ نارگیل یا قرص‌های مربوطه را با خودتان بردارید. ​

بازدید از پالکویو

برای آن‌هایی که دوست دارند چیزی منحصر به فرد را تجربه کنند و برخی از جالب‌ترین و زیباترین مناظر پرو را ببینند، بازدید از کوهستان رنگین‌کمان پالکویو همراه با رودخانه سرخ در کوسکو یک ضرورت مطلق است. امیدواریم پس از پایان یافتن بحران کرونا بتوانید از این منطقه جذاب، دیدن کنید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    12 2
    ایول چه جاذبه گردشگری خوبی اشالله دلار بشه پنجاهزارتومن حتما یه سری میرم خاک برسرت روحانی که مردم رو بیچاره کردی حتی کربلا هم نمیتونیم بریم چه برسه به پرو
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 3
      کربلا رفتن واماکن مقدس، قبل از پول حتما توفیق میخواد ولی کشورهایی مثل پرو وامثال اون فقط پول!!! حرفت راقبل از به زبان آوردن مزه مزه کن !!!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    6 13
    کرونا مشکلی نیست، مشکل قیمت‌های نجومی بلیط هواپیما هستش که با اندیشه و نبوغ دو نابغه بزرگ سمنانی، ریال در عرض چند سال به عنبر نسارا تبدیل شده، علی برکت الله!
    • SE ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      0 0
      نوابغ سمنانی بهانه تحریمها را داشتند. نوابغ بزرگ رفسنجانی و اردکانی را بگو که بدون تحریم دلار 100 تومانی را 1000 تومان کردند. هنر اصلی کار آنها بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس