کد خبر 111394
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰

محققان به دنبال ساخت نمونه‌هاي پيش ساخت نوعي لنز تماسي هستند كه به كاربران خود میدان دید گسترده‌تري را ارائه مي‌كند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از ایسنا، اين لنزها براي همراهي با نمايشگرهاي سربالا طراحي شده‌اند كه تصاوير بر روي عدسي آنها نقش مي‌بندند.

در حال حاضر نمايشگرهاي سربالاي بزرگ توسط ارتش و نيروهاي هوايي آمريكا براي افزودن اطلاعات در مورد اهداف در جلوي ديد كاربر مورد استفاده هستند. اين فناوري مي‌تواند به سربازان در ارتقاي آگاهي آنها در ميدان جنگ كمك كند.

شركا اينووگا، توليدكننده سيستم‌هاي iOptik اظهار كرد كه اين شركت اخيرا يك قرارداد براي توليد نمونه پيش‌ساخت كاملا اجرايي براي آزمايشگاه دارپا امضا كرده است. وزارت دفاع آمريكا پيش از اين بر روي بخشي از كار مهندسي مقدماتي اين شركت براي اين پروژه سرمايه‌گذاري كرده بود.

اين لنزها به كاربر اجازه داده تا بر روي دو چيز به صورت همزمان تمركز كرده و اطلاعات هر دو بر روي عدسي شيشه نقش ببندد. اين فناوري همچنين حالت دورديد بيننده را از ميان اين اطلاعات افزايش مي‌دهد.



اين كار توسط دو فيلتر متفاوت انجام مي‌شود. بخش مركزي هر لنز به ارسال نور از نمايشگر سربالا به وسط مردمك و بخش بيروني به ارسال نور از محيط اطراف به لبه مردمك مي‌پردازد.

با ساخت دو فيلتر در هر لنز، منابع نور نزديك و دور هر دو در تمركز هستند. در اين حالت شبكيه چشم تصاوير در تمركز را به طور همزمان دريافت مي‌كند.

يكي از كاربردهاي عادي اين فناوري در زندگي روزمره، استفاده از آنها براي تماشاي فيلم‌هاي سه بعدي يا بازي‌هاي رايانه‌‌يي است كه تصوير را بر روي نمايشگر سربالا نشان مي‌دهد.

اين لنزها هنوز در مرحله كارآزمايي باليني قراردارند اما مسؤولان اين شركت اميدوارند كه تا پايان سال 2014 بتوانند آن را در دسترس عموم قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس