کد خبر 1113787
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
حشدالشعبی نمایه

رئیس پارلمان عراق به تازگی مدعی شد که سلاح گروه‌های مقاومت خارج از کنترل است. یکی از رهبران الحشد هم تأکید کرد که چرا وی، از سلاح آمریکا سخنی به میان نمی‌آورد؟

به گزارش مشرق، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اخیرا ادعاهایی درباره سلاح گروههای مقاومت این کشور مطرح کرد و گفت که سلاح در دست این گروهها، خارج از کنترل است.

بیشتر بخوانید:

با چه سلاحی به دنبال تضعیف حشدالشعبی هستند؟

«علی الحسینی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق ضمن انتقاد از ادعای الحلبوسی، از وی درباره سلاح عناصر خارجی حاضر در عراق، سؤال پرسید.

الحسینی در شبکه خبری «العهد»، خطاب به رئیس پارلمان عراق گفت: «آیا سلاح آمریکایی که دو شهید فرمانده را هدف قرار داد، سلاح خارج از کنترل بود یا خیر؟».

ابومهندی المهندس به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه ۱۳۹۸ در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 پارلمان عراق نیز در واکنش به این تجاوز جنایتکارانه، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد. فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال حاضر، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق می‌خواهند که این مصوبه را هر چه سریعتر اجرایی کند.

الحسینی ادامه داد: «چرا از سلاح ناجوانمرد خارجی سخن گفته نمی‌شود و سلاح مردم جنوب را که از خاک و آبرو دفاع کرده است، خارج از کنترل می‌دانند؟».

این فرمانده الحشد ابراز امیدواری کرد که الحلبوسی اظهارات سنجیده‌ای داشته باشد؛ زیرا وی نماینده یک قوه در کشور عراق است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس