کد خبر 1113607
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ایران ۶٠٠٠کیلومتر مرز خشکی دارد که در این میان ١٠٠٠کیلومتر در شرایط سخت آب و هوایی و امنیتی قرار دارد. تحمل همین شرایط هم مجاهدت است و مرزبان ما نباید دغدغه تجهیزات استاندارد داشته باشد!

مطالبه برای امنیت مرزبان و متوجه کردن متولیان امر، مطالبه ارتقاء امنیت برای تک‌تک ایرانیان است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    23 0
    یه جلیقه ضد گلوله که توی مغازه های خیلی از کشورها فروخته میشه ندارند اینا متاسفانه
    • NL ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      4 4
      جلیقه که سهله! غذاشون فاجعس! حتی آموزش هم ندیدن این بندگان خدا. آقا اگه کسی رو می فرستید لب مرز، یکی دو ماه آموزش بیشتر و درست و حسابی بهش بدید حداقل!
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      6 1
      اکنون در ارتش های کشورهای قدرتمند «امرپ» جایگاه خاصی دارد که عمده کاربرد آن برای مبارزه با عملیات کمین و شبیخون است. چند سال پیش نمونه هایی از امرپ توفان رونمایی شد و قرار بود نیروهای مسلح به خصوص در نواحی مرزی بلوچستان و کردستان با آن تجهیز شوند که در صورت تحقق حفظ جان مرزبانان تا حد زیادی ارتقاء می یافت! اما افسوس که این مهم تاکنون مورد بی مهری و عدم توجه واقع شده است و ما تقریباً هر هفته شاهد گزارش هایی از کمین خوردن و بعضاً جان باختن جوانان عزیز مرزبان در نیروهای مسلح کشور هستیم!
  • علی خدایی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    21 0
    از ولادت دفاع و ارتش و سپاه تقاضا داریم در خصوص سلاح و تجهیزات برادران مرزبانان پلیس انتظامی بیشتر کمک بکنند که سلاح و تجهیزاتی مدرن و برو زی بسازند و برادران تجهیز بشوند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    10 2
    ست وسایل سازمانی سربازان ما متعلق به استاندارد جنگ دوم جهانی.البته سوار بر وانتهای تویوتا.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    6 0
    مرزها را باید از اتاق های پیشرفته مجهز به دوربینهای حرارتی و دید در شب با سلاحها و تجهیزات آنلاین کنترل کرد نه با یک کلاش که تا 100 متر هم سرباز به زور در اوج استرس میتونه باهاش شلیک کنه، پدرمون دراومد 18 ماه توی تابستون و زمستون پست دادیم، پست های دیده بانی پیشرفته که مرزبان دغدغه سرما و گرما و تجهیزات نداشته باشه انوقت یه مورچه هم جرات نزدیکی به مرز را پیدا نمیکنه
  • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 3
    اگه جون مرزبان اهمیتی داشت اون 16تا سربازی که ریگی کشت یبار تو خبر اعلام میشد نه اینکه بعد از اعدام ریگی صداش دربیاد
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام مرز گستردگی خودش را دارد .از زمان سردار احمدی مقدم که با گرفتن بودجه های سنگین همیشه اعلام میکرد که انسداد مرزها بصورت صد در صد صورت میگیرد که متاسفانه این امر محقق نشد .حالا هم سردار گودرزی از اختصاص بودجه جهت انسداد مرزها میگوید.لطفا آقایان از نظرهای مشورتی صاحبان تجربه در مرز کارشناسان تجهیزات انسداد مرز دانشجویان و فارغ التحصیاان و علاقه مندان به ساخت تجهیزات به روز کارشناسان خارجی و مجهز کردن مرزداران به سلاحهای به روز .استفاده و بهره گیری از طوایف مرزنشین .زیر ساختهای اساسی از جمله جاده و پلهای مرزی .کنترل گذرگاهای دور از دید و دسترس.ارتباط با بومیها و محلیهای مرز نشین.و بسیاری از کارهایی که کشورهای گسترده از جمله روسیه و چین در حفاظت و حراست از مرزهایشان بکار گرفته و شاهد اینقدر آسیب و ضربه به مرزدارانشان نمیشود بهره ببرند.زمانیکه مرزداران در چادر به اسارت گروهکهای تروریست در آمدند فرمانده حوزه بدبخت را از کار معلق کردند در صورتیکه فرمانده ناجا و مرزبانی باید برکنار میشدند.بالاخره کنترل و انسداد مرز کاری لاینحل و غیر ممکن نمیباشد. متاسفانه از ظرفیت پهبادها و کنترل ماهواره ای مرزها و کنترل مرزداران توسط دوربینهای مدار بسته در ۲۴ ساعت و ابتکارات و اختراعات تجهیزات و سلاحهاییکه توسط جوانها ساخته میشود بهره لازم و کافی را نمیبریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس