اعتراض داوران به انتخاب بنیادی‌فر: می‌خواهید استقلال قهرمان جام حذفی شود؟

چند داور لیگ برتری به انتخاب موعود بنیادی‌فر به عنوان داور فینال جام حذفی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، فینال جام حذفی فوتبال ایران قرار است بین دو تیم استقلال و تراکتور در مشهد و در روز پنج‌شنبه برگزار شود تا قهرمان جام حذفی ایران و حریف پرسپولیس در سوپرجام مشخص شود. کمیته داوران در انتخابی عجیب تصمیم گرفته موعود بنیادی‌فر را به عنوان داور این دیدار انتخاب کند. این داور سال گذشته نیز فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش را در خوزستان سوت زده بود.

انتخاب بنیادی‌فر باعث عصبانیت و خشم داوران مختلف و صرفا باتجربه لیگ برتری شده است زیرا بنیادی‌فر در هفته‌های پایانی لیگ برتر مصدوم بود و تنها دو قضاوت داشت که یکی از آن‌ها بازی استقلال و سپاهان بود که این داور به اشتباه یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. انتخابی که به عقیده یکی از داوران باتجربه لیگ برتری، تقصیر بنیادی‌فر نیست بلکه مقصر اصلی کمیته داوران و دپارتمان است که هنوز چیدمان درستی برای بازی‌های مهم بلد نیستند.

بیشتر بخوانید:

داور فینال جام حذفی فوتبال مشخص شد

این داور باتجربه اضافه کرد: برای این بازی این همه گزینه‌های بهتر بود، چرا مثلا کرمانشاهی را نگذاشتند که داربی نیمه نهایی را به ناحق از او گرفتند؟ چرا داوران دیگر را که در طول این فصل کمتر اشتباه داشته‌اند برای این بازی مهم انتخاب نکرده‌اند؟ درست است که بنیادی‌فر از نظر درجه بعد از فغانی، داور دوم ایران حساب می‌شود اما باید عملکرد او نیز زیر ذره‌بین قرار بگیرد.

داور سرشناس دیگری در این خصوص گفت: فینال جام حذفی مهمترین بازی یک فصل فوتبال ایران است. بازی که در آن مدال می‌دهند و مدال آن هم باارزش است اما چرا باید داوری انتخاب شود که هم پارسال این بازی را سوت زده و هم در آخرین دیداری که برای استقلال قضاوت کرده، یک اشتباه به نفع این تیم انجام داده است؟ آیا می‌خواهند با قهرمانی استقلال، از زیر فشار هواداران این تیم خارج شوند؟ چرا زحمت یک ساله داوران دیگر را نمی‌بینند که بازی‌های مهم و حساس لیگ را در طول فصل و بدون اشتباه سوت زده‌اند؟ کاش حداقل انتخاب داوران برای بازی‌های مهم بر اساس عملکرد و لیاقتشان بود.

دیگر داور با سابقه لیگ برتری می‌گوید: این انتخاب که کلی جای بحث دارد. چرا داوری که چند هفته خودش را به مصدومیت زده تا قضاوت نکند، باید بازی به این مهمی را به او بدهند؟ فکر کردن به این انتخاب‌ها دیگر برایم مهم نیست و تنها باعث قلب درد و بیماری‌ام می‌شود. فقط یک سوال دارم و آن هم این است که چقدر به یک داور بابت بازی‌های حذفی پول می‌دهند؟ ۱۸۰ هزار تومان برای داور بیچاره‌ای که قرار است سه روز از زن و زندگی‌اش بزند تا یک بازی را سوت بزند و بعد از آن هم کلی فحش بخورد. هزینه رفت و آمدش فقط سه برابر پول این قضاوت می‌شود. آیا بازی داربی، آن هم در جام حذفی ۲۰۰ هزار تومان می‌ارزد که به پیام حیدری این پول را داده‌اند؟ هیچ چیز داوری ما درست نیست که بخواهد انتخاب داور فینال جام حذفی‌اش درست باشد. تنها امیدوارم بنیادی‌فر قضاوت خوبی داشته باشد که حرف و حدیثی برای جامعه داوری پیش نیاید.

همچنین یکی از کارشناسان داوری گفت: دپارتمان عرضه چینش ندارد و کمیته هم از این کار عاجز است. می‌توانستند به جای بنیادی‌فر که هفته‌های خوبی را پشت سر نگذاشته از کرمانشاهی یا حیدری استفاده کنند. معلوم نیست چه اتفاقی در حال رخ دادن در فدراسیون است اما آینده خوبی را نمی‌توان برای داوری تصور کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • SE ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    34 20
    مرده شور قهرمانی که با ناداوری سیستماتیک بدست بیاد
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      واقعا .. دقیقا مثل قهرمانی پرسپولیس که داوری سیستماتیک بدست اومد
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      37 48
      تراکتور قربانی سوم هست. میخوان جام بدن به استقلالی ها چون 4 ساله بیچارها عین بدبخت ها موندند
    • علی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      20 15
      مرده شور این فوتبال کثیف و مهندسی شده ی وزیر ورزش را ببره که ۴ساله دارند تیم لنگ رو قهرمان لیگ میکنند با کثافتباری
    • ولی IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      2 6
      با سلام این جام مال استقلاله چرا چون اینقدر امثال قلعه نویی، تراکتوری ها و.... قهرمانی های پرسپولیس را ارتباط به مسایل خارج از زمین دادن حالا این برای استقلالی ها به یه باور تبدیل شده که دلیل چند سال ناکامیشون مسایل سیاسیه و سیاستمدارها بذای اینکه ثابت کنند که اینطور نیست برای سعی تو موفقیت استقلال دارن تا ثابت کنن طرفدار قرمز نیستند اگر پرسپولیس حمایت میشد به خاطر تفاضل جام از دست نمیداد اونم تو لیگی که فقط تو یه بازیش چند اشتباه صد درصدی به ضررش گرفتن با لگد زدن تو سینه مرحوم نوروزی اونوقت داور نوروزی رو اخراج کرد و.. اگر پرسپولیس توی این چند سال آقای فوتبال ایرا نبود تو محرومیت نقل و انتقالی نمیرفت فینال آسیا راستی مثل اینکه وزیر تو پرتقال هم لالی کرده دارن رو طارمی پنالتی میگیرن واقعا متاسفم حالا اونایی که این جو رو ایجاد کردن تو فینال حذفی تاوان کارشونو میدن خلاصه هر تیمی یه دوره اوجی داره مثل ارسنال 2004 الان تو چه وضعیه مثل تیکی تاکا الان کجاست حیف که نه مدیرامون هیچ کدوم صبور نیستیم
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    30 21
    بابا جون چرا اینقد دارید می سوزید؟؟؟ چه خبرتونه؟؟ میخواید یه بار دیگه نیمه نهایی جام حذفی رو تکرار کنن؟؟ اصلا اشتباه شده بود. تلویزیون نتایج پنالتی ها رو اشتباهی حک کرده بود.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      21 19
      چی میگی جیگر... قاطی داری؟؟؟ همه فهمیدند چطور سپاهان حذف شد. تراکتور رو سرشو خواهند برید
  • بهراد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    32 30
    همین الان قهرمانی استقلال را اعلام کنید دیگران زیرک بازیها چیست
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    28 7
    چرا چرت و پرت مینویسید؟ داور فلان گفت و داور بهمان گفت ، اگر راست میگید اسم بیارید
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      جالبه که حتی اسم یکی از داوران با تجربه ای که این حرفها رو زدن رو هم نبردن.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    22 15
    یک داور باتجربه!!! بازهم یک داور باتجربه!!! اسمشان چیست؟ چه خصومتی با استقلال دارند و در چه بازیهایی علیه استقلال سوت زده اند که الان اینجوری دارن جیغ بنفش میکشند؟!! مشرق ودت معترفی بعد فغانی بهترین داور ایرانست بعد اینچنین شانتاژ بازی در آوردی؟ این آقای بنیادی فر در فینال پارسال ایراد نداشت؟ از این لجن پراکنی ها دست بردارید. داور رفت استقلال و سپاهان که آبشار کیروش رو پنالتی نگرفت بیارین بذارین داور، شاید اندکی از سوزش باخت و حذف تیم لنگ تان کم شود.
    • علی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      1 0
      دیگه داور نمیخاد جام حذفی مثل لیگ نیست که 30تا بازی داشته باشه یه سوت اشتباه یا حتی چند تا کارت زرد کار رو تموم میکنه همون پنالتی بازی سپاهان اگر برعکس بود الان چیکار میکردید خودتونو جر میداید و پای وزیر و وکیل و.... رو وست میکشیدید الان که به این تابلویی اومدید فینال زبون باز کردید شماها که میگفتید وزیر پرسپولیس رو قهرمان کرده لابد شما رو هم رییس جمهور آورده فینال تازه اون پرسپولیس تا فینال آسیا رفت البته عیار شما چند هفته دیگه بعد از حذف تو قهرمانان آسیا مشخص میشه
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    19 19
    داوری ها هیچ مشکلی نداشتند استقلال شایسته قهرمانی هست
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    25 18
    کاشکی داورای بازیهای پرسپولیس هم همینطوری زیر ذره بین میرفتند که جام رو تقدیم این تیم کردند . داورایی که جرات نداشتند بر علیه این تیم دولتی سوت بزنند. تا عاقبت این تیم راقهرمان کردند
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    16 20
    خدا شاهده حق استقلال هست بعد از شش سال راستی چرا شش اجازه بدهید همانند لیگ برتر که در چند بازی داور استقلال را به رده دوم رساند اینجا هم بعد از شش سال اه بازم شش بگذریم قراره اشتقلال بله اشتقلال را یه جام بدهند ولو با کمک داور البته بذارید بعد از ....... گناه دارند
    • مازیار IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      7 2
      استقلال دو سال قبل قهرمان جام حذفی شده..قبل اراجیف کانال هواداری یه تحقیقی بکن
  • غلامرضا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    13 10
    نتیجه را بازی مشخص میکندنه داور ...پس بکلی صحبت داوران چرت وپیگردقانونی هم داره واین حق شکایت برای باشگاه استقلال محفوظ میباشد.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    24 15
    مشرق لنگی
  • علی FR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    20 13
    واقعا که ادم های ابله بدون فکر هر اراجیفی که به ذهنشان می رسد بیان می کنند اخه مرد حسابی اگر بخواهند تیمی رو قهرمان کنند هر داوری باشه دستور رو قبول می کنه کسانی که برای تضعیف استقلال این حرفها رو می زنند واقعا بهره هوشی در حد صفر دارند
  • رضا IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    9 4
    یک سئوال پیش می آید، در چهار سال گذشته هم داوران و کمیته داوران در قهرمانی تیم خاص نقش داشته اند که الان هم نقش داشته باشند. در قهرمانی های چهار سال اخیر کدهای زیادی برای این گونه نتیجه گیری ها وجود داشته و دارد.
  • Arian IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    8 4
    این خبرها چیه می نویسید؟ چرا اسم داورها را نمی نویسید؟ استقلال با اختلاف بهترین تیم ایرانه
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      1 0
      ههههههههههههههههههه. تیمی که هشت ساله قهرمان لیگ نشده . این وزیر که چهار سال اومده. کیسه نباید بهانه وزیر را بگیره
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 11
    دیگه آش طوری شور شده که صدای داورا هم در اومده.
  • حامد IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    با ای همه مطلب فوتبالی، اون هم فوتبال رو چمن، اون هم این تیم های سرمایه حرام کن، همچنان روت میشه از دولت یا هر جای دیگه انتقاد کنی؟
  • 6+4 IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    6 11
    چندش تر از این استقلال مگه هست؟ سالهاست برای اروم کردن خودشون از سازمان ملل تا بانک جهانی تا فدراسیون فوتبال گینه نو تا وزیر خارجه اتریش تا خرس های قطبی رو مقصر میدونن.
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      قرص بخور
  • کامران IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 2
    اینکه کار سختی نیست ازین ببعد از خارج داور بیارید یه مدت ببینیم استقلال اول میشه یا لنگ!!! بعدشم اگه همه باتجربه های فوتبال اینجور میگن و از همه بیشتر لنگیا چند هفتس داوریا رو علنا زیر سوال میبرن پس این اتفاق مسبوق به سابقه است و خودشون میدونن این چند سال با چه کمکهای اول شدن و ازین عصبی شدن که چرا این جام حذفی کمک بهمون نشده!!! و علنا میگن دیگه نخواستن ما حذفی رو بگیریم! کمی فکر کنید می فهمید داستان چیه.جالبه بعد اینکه قهرمانی لنگ قطعی شد داوری ها دیگه حمایتشون نکردن و چند بار بنفع استقلال گرفتن که بگن....!! متاسفانه چون حافظه مردم ما در حد ملخ هم نیست سریع تحت شانتاژ خبری قرار میگیرن. اصلا یه کار ساده یه مبلغ کمی به یه داور خارجی یا فیفا بدین و بازی های چند سال اخیر رو آنالیز کنه و میزان سود و ضرر تیم ها رو اعلام کنه، شرط می بندم لنگ با فاصله اول اون لیست قرار میگیره، تازه خریدن مدافع و دفاع حریف هم که 4 ساله انجام میشه و جدیدا علنی تر شده هم هیچ!! برید ببینید هر فصل 20 بازی دفاع و دروازبان حریف مقابلش چه اشتباهات ناشیانه و عجیبی میکنن!!! مشرق انگشتام درد گرفتن ایاینقد تایپ کردم ناموسا منتشر کن
    • مهدی US ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      تاااا
  • جانم قرمز IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 8
    پرسپولیس سرور کیسه تهرانه اینو همه آبی های بهانه گیر بدونن
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 5
    این کیسه های پاره الان جام حذفی رو ببرن میزارن پای خودشون. ببازن کل دنیا رو متهم میکنن. کیسه های پاره پاره
    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      4 1
      لنگیا آخه بابامسعودکه دیگه نمیتونست براتون پنالتی بزنه یه تکونی بخودتون میدادین
  • حسن IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 2
    این خبر از ریشه دروغ است چرا نام داوران را نگفته
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      ببرن که باز فحش بارانش کنید!!
  • ناش IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    این چه کارشناس ناشی بوده که درک نداره آقایان حیدری نیمه نهایی رو قضاوت کردند، پس دیگه نمیتونن فینال قضاوت کنند
  • ناشناس IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    چقدر داورا حسودی همو میکنن خجالت بکشید بابا اون از دربی که داشتید یقه همو جر میدادید اینم از فینال
  • علی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    با غرض و مرض تتیر می زنند تا شخصیت تیم استقلال را خراب و زیر سوال ببرند
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      استقلال خراب است
  • DE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    این داور های با تجربه اسم ندارن ؟
  • ولی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    با سلام این جام مال استقلاله چرا چون اینقدر امثال قلعه نویی، تراکتوری ها و.... قهرمانی های پرسپولیس را ارتباط به مسایل خارج از زمین دادن حالا این برای استقلالی ها به یه باور تبدیل شده که دلیل چند سال ناکامیشون مسایل سیاسیه و سیاستمدارها بذای اینکه ثابت کنند که اینطور نیست برای سعی تو موفقیت استقلال دارن تا ثابت کنن طرفدار قرمز نیستند اگر پرسپولیس حمایت میشد به خاطر تفاضل جام از دست نمیداد اونم تو لیگی که فقط تو یه بازیش چند اشتباه صد درصدی به ضررش گرفتن با لگد زدن تو سینه مرحوم نوروزی اونوقت داور نوروزی رو اخراج کرد و.. اگر پرسپولیس توی این چند سال آقای فوتبال ایرا نبود تو محرومیت نقل و انتقالی نمیرفت فینال آسیا راستی مثل اینکه وزیر تو پرتقال هم لالی کرده دارن رو طارمی پنالتی میگیرن واقعا متاسفم حالا اونایی که این جو رو ایجاد کردن تو فینال حذفی تاوان کارشونو میدن خلاصه هر تیمی یه دوره اوجی داره مثل ارسنال 2004 الان تو چه وضعیه مثل تیکی تاکا الان کجاست حیف که نه مدیرامون هیچ کدوم صبور نیستیم
  • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    سخن ازاین کرمانشاهی نزیند که ازشنیدن و دیدن اسمش حالم بهم میخورد
    • رزلت IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 0
      کرمانشاهی کجا بود اینا همش کار بیژن حیدریه کارش فقط حسادت و زیرآب زنیه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    اگه دستهای پشت پرده نبوداستقلال همان بازی روبه روی سپاهان حذف می شد وهمه فهمیدندکه بازی باپرسپولیس هم مهندسی شده بود به قول گلمحمدی نتیجه غیرفوتبالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس