صادق آهنگران

همزمان با عاشورای حسینی(ع)، صادق آهنگران، از مداحان و خوانندگان موسیقی آیینی کشورمان جدیدترین آلبوم خود را با عنوان «کوی طبیب» به ‌صورت رایگان در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش مشرق، همزمان با عاشورای حسینی(ع)، صادق آهنگران، از مداحان و خوانندگان موسیقی آیینی کشورمان جدیدترین آلبوم خود را با عنوان «کوی طبیب» به ‌صورت رایگان در فضای مجازی منتشر کرد.

سردار حاج‌صادق آهنگران ‌که یکی از مداحان سرشناس ایران است، طی دوران دفاع‌مقدس با حضور در جبهه‌های جنگ، با لحن حماسی خود، شور و شوق زیادی را در میان رزمندگان ایجاد می‌کرد. با شروع جنگ تحمیلی، وی عازم جبهه‌های جنگ شد و در عملیات طریق‌القدس در آذر ‌ماه ۱۳۶۰ همزمان با نوحه‌خوانی، در عملیات‌ها نیز حضور داشت. در نهایت بعد از این تاریخ، وی اسلحه را کنار گذاشت و صرفا مشغول نوحه‌سرایی در دوران دفاع‌مقدس شد.

سال ۱۳۵۹ وقتی آهنگران فقط ۲۳ ساله بود، قبل از عملیات هویزه با خواندن نوحه «ای شهیدان به خون‌غلتان خوزستان درود» در حضور امام خمینی(ره) نامی برای خود دست‌وپا کرد که در ادامه نوحه‌هایی چون «ای لشکر صاحب زمان آماده‌باش» و «نوای کاروان» به مداحی‌های ماندگار صادق آهنگران بدل شد. صادق آهنگران تاکنون آثار خود را در قالب ۴ آلبوم به نام‌های «مثنوی شهادت»، «داغ ازلی»، «دشت کربلا» و «اشک افشان» ارائه کرده ‌است. آلبوم اشک افشان در سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در مدح ایشان با صدای صادق آهنگران و آهنگ‌سازی محمدعلی شکوهی و با اشعار حمید سبزواری، احمد عزیزی‌یاسری(چمن) و غلامحسین عمرانی با ۷ قطعه سال ۱۳۷۱ عرضه شد که بسیار مورد اقبال مردم قرار گرفت.

همچنین خاطرات و متن نوحه‌های صادق آهنگران، از ابتدای انقلاب اسلامی و در خلال جنگ ایران و عراق، سال ۱۳۹۱ تحت عنوان کتاب آهنگران، منتشر شد.

اما همان‌طور که گفته شد، همزمان با عاشورای حسینی(ع)، صادق آهنگران آلبوم «کوی طبیب» را در فضای مجازی منتشر کرد.

حبیب صبور، تهیه‌کننده و مدیر تولید آلبوم «کوی طبیب» در گفت‌وگو با مهر درباره این آلبوم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود، با حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آلبوم «کوی طبیب» با صدای حاج‌صادق آهنگران به ‌صورت رایگان پیش‌روی مخاطبان عزیز قرار گرفته است. در این آلبوم بنده به عنوان تهیه‌کننده و مدیر تولید، حاج‌صادق آهنگران خواننده، قاسم صرافان شاعر و محسن نامدار به عنوان تنظیم‌کننده، عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهیم.

وی درباره معرفی قطعات آلبوم گفت: «کوی طبیب»، «علی اصغر (ع)»، «خواهر غم‌پرور»، «اتمام حجت»، «سرور و سالار دین»، «لبان تشنه» و «شام غریبان» قطعاتی است که در این آلبوم گنجانده شده است. این آثار منتخبی از بازسازی نوحه‌های عاشورایی حاج‌صادق آهنگران در ایام دفاع‌مقدس و تولید چند اثر جدید است که با موضوع شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و واقعه عاشورا در قالب یک آلبوم گردآوری شده است، البته هدف اصلی تولید اثر نیز تهیه یک مجموعه موسیقایی برای آن دسته از عزادارانی است که در ایام کرونایی تمایل دارند به سهم خود سوگوار حضرت سیدالشهدا(ع) باشند و در منازل یا محل کار با این آثار ارادت خود را ابراز کنند.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، قرار بر این است تا آلبوم دیگری را با موضوع ایام محرم و صفر تولید کنیم که این آلبوم مشتمل بر برخی بحر طویل‌ها با موضوع حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ به اعتقاد من آلبوم بسیار متفاوتی است که قرار است در ایام اربعین به ارادتمندان حضرت سیدالشهدا ارائه شود. ما برای این اثر نیز تصاویر ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که بزودی درباره آن اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

صبور در پایان با اشاره به اینکه آلبوم «کوی طبیب» به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته، گفت: آنچه در حوزه حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صورت گرفته، در حوزه تأمین هزینه تولید بوده و حاج‌صادق آهنگران و بنده هیچ گونه دستمزدی از حضور در این پروژه دریافت نکرده‌ایم. به هر حال این پروژه اثری در رثای حضرت سیدالشهدا(ع) است و امیدوارم مورد قبول مخاطبان و عزاداران حسینی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 1
    پس کو لینک؟ مگر اینجا روزنامه هست!
  • مهدی حبیب زاده میبدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 2
    سلام و درود بر حاج صادق عزیز با نغمه های آسمانی اش که نقشه منحصر به فردی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد
  • محسن IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 1
    خیلی عالی وزیبابود
  • مجید FR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 1
    درودبرحاج صادق عزیر،کارت خیلی خوب بود. من شما را خیلی دوست دارم آرزویم دیدن شماست باتشکر
  • منصور IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 1
    پس چطور باید دانلودش کنبم
  • ابراهیم آپرویز KR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 1
    بسیار عالی چون خودم از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس